aA
JAV mokslininkų teigimu, internete žaisti pritaikytų kompiuterinių žaidimų virtualiai kuriama ekonomika gali lygiavertiškai konkuruoti su nedidelėmis valstybėmis. Nagrinėdami populiariausius “online” tipo žaidimus jie nustatė, kad prekyba ir mainai dažnai peržengia žaidimo pasaulio ribas, o virtualios prekės parduodamos už tikrus pinigus.
"Everquest"
Pavyzdžiui, bendrovės “Sony” išleistame žaidime “EverQuest” didieji mainai vykdomi ne žaidimo valiutos, bet JAV dolerio pagalba didžiuosiuose elektroniniuose aukcionuose. Apie 400 tūkstančių žaidėjų vienijantis “Norrath” virtualus “fantasy” žaidimo pasaulis, kuriame bet kuriuo paros metu žaidžia ne mažiau nei 60 tūkstančių “gyventojų”, per metus sukuria 2266 JAV dolerių dydžio bendrą vidaus produktą (BVP) kiekvienam pasaulio gyventojui. Lyginant su kitomis valstybėmis, “Norrath” būtų 77-oje vietoje, iškarto po Rusijos. Paskaičiuota, kad kiekvienas žaidėjas šiame pasaulyje uždirba apie 3.42 JAV dolerio per valandą.

“Tokia žaidimų daroma įtaka mūsų ekonomikai, gali reikšti tik viena – tai bus elektroninės komercijos, o gal ir viso interneto ateitis” – teigė mokslininkai.