aA
Tėvams ir mokytojams yra sunku nustatyti pusiausvyrą, kiek galima reikalauti iš moksleivių, teigia moksleivių elgesį ir sveikatą tyrinėję specialistai.
“Adekvatūs lūkesčiai ir reiklumas gali skatinti mokymosi motyvaciją. Tačiau per didelis spaudimas ir nerealūs tėvų bei mokytojų keliami uždaviniai, neatsižvelgus į vaikų amžių bei asmeninius bruožus ir galimybes, sukuria nuolatinės įtampos atmosferą, kuri turi įtakos netgi sveikatai. Šie vaikai dažniau už kitus skundžiasi galvos skausmais, nemiga. Moksleiviams, kuriems tėvai ir mokytojai kelia nerealius reikalavimus, per daug iš jų tikisi, mokytis yra sunku, jų vertinimas dažnai būna žemiau vidurkio, ar bent žemesnis nei iš jų tikimasi”, - sako hab.dr. Apolinaras Zaborskis ir jaunesnioji mokslo darbuotoja Joana Makari.

Vidutiniškai kas antras moksleivis mano: “Mano tėvai per daug tikisi iš manęs mokykloje”.

Kas trečias moksleivis pabrėžia, esąs per daug apkrautas mokymusi. Pusė moksleivių (dažniau mergaitės) nurodo, kad dažnai pavargsta nuo mokymosi.

Moksleivių nuomonė apie mokymosi krūvį (Atsakymų “tikrai sutinku” arba “sutinku” su kiekvienu iš teiginių dažnis)

Berniukai	Teiginys	 Mergaitės
  proc.		   		    proc.
   37	    Esu per daug             36
	    apkrauta(-s) mokymusi
   37	    Man mokymasis yra	     35
	    sunku darbas
   45	    Aš dažnai pavargstu      51
	    nuo mokymosi
   41	    Per pamokas aš dažnai    38
	    nesuprantu, ką daryti
   20	    Būtų puiku atsikratyti   14
	    mokyklos

Šaltinis: A.Zaborskis, J.Makari “Lietuvos moksleivių gyvensena: raida 1994-1998 m. ir vertinimas tarptautiniu požiūriu” 2000 m.