aA
Ieškotojai, mėginantys pagauti daugiau akustinių signalų iš dingusio Malaizijos lėktuvo juodųjų dėžių, ketvirtadienį sutelkė pastangas nedidelėje teritorijoje atokioje Indijos vandenyno dalyje, didėjant viltims, kad greitai bus rastos MH370 reiso lainerio nuolaužos.
Dingusio Malaizijos lainerio ieškotojai artėja prie „paskutinio atilsio vietos“
© Reuters/Scanpix

Praėjus ilgiau nei mėnesiui po lainerio „Boeing 777“ dingimo, jo juodųjų dėžių akustinių švyturių akumuliatorių energija tikriausiai jau baugia išsekti.

Tačiau tarptautinės paieškų operacijos koordinatorius australas Angusas Houstonas nori tęsti signalų paieškas, kurios padėtų tiksliau nustatyti nuolaužų buvimo vietą, prieš pasiunčiant autonominį povandeninį aparatą.

A. Houstono vadovaujamas Jungtinis agentūrų koordinavimo centras (JACC) ketvirtadienį paskelbė, kad paieškų zona, esanti į vakarus nuo Australijos krantų, dabar sumažėjo iki 57 923 kvadratinių kilometrų.

Anksčiau jos plotas buvo didesnis nei 220 kv. km, o trečiadienį – 75 tūkst. kvadratinių kilometrų.

Tačiau Australijos laivas „Ocean Shield“ sutelkė dėmesį į daug mažesnį plotą, esantį už 2 280 kilometrų į šiaurės vakarus nuo Perto, kur antradienį užfiksavo du naujus akustinius signalus. Tie signalai atitiko ankstesnius, pagautus praeitą savaitgalį.

„Kai sudedame kartu tas dvi (signalų serijas), tai mus nuteikia labai optimistiškai“, – ketvirtadienį sakė JAV 7-ojo laivyno atstovas Williamas Marksas, pridūręs, kad paieškos vyksta „vis arčiau ir arčiau“.

„(Užfiksuoti signalai) nėra tokie, kurie naudojami komercinėje laivyboje arba gamtoje – jie išties sukurti žmogaus, atitinkantys tai, ką būtų galima rasti tose juodosiose dėžėse, – aiškino jis. – Taigi dabar viskas atrodo gana gerai.“

W. Marksas sakė naujienų televizijai CNN, jog yra vilties, kad tie signalai dar bus girdimi – „galbūt dar vieną kitą dieną“.

Iki šiol nebuvo rasta jokių nuolaužų iš lėktuvo, dingusio kovo 8-ąją, nors trečiadienį vandenyno paviršiuje buvo pastebėta daug įtartinų objektų, nurodė JACC.

„Tačiau tik nedaugelį iš jų pavyko ištraukti. Nei vienas iš ištrauktų daiktų neatrodo susijęs su MH370“, – sakė ieškotojai.

Pareigūnai baiminosi, kad nebepavyks pagauti anksčiau užfiksuotų signalų, žinant, kad juodųjų dėžių akustinių švyturių akumuliatorių energijos paprastai pakanka tik apie 30 dienų.

„Vakarykščiai signalai padės geriau nustatyti mažesnę ir kur kas labiau aprėpiamą paieškų zoną vandenyno dugne“, – A.Houstonas sakė trečiadienį.

„Esu įsitikinęs, kad ieškome teisingoje vietoje, tačiau turime vizualiai atpažinti lėktuvą, kad galėtume patikimai patvirtinti, jog tai yra MH370 paskutinio atilsio vieta“, – pridūrė jis.

Tačiau A.Houstonas dar kartą paragino atsargia vertinti sukauptą informaciją atsižvelgiant į dingusiame lėktuve buvusių žmonių artimųjų jausmus.

Oro bendrovės „Malaysia Airlines“ laineryje, kuris dingo pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną, buvo 239 keleiviai ir įgulos nariai.

A.Houstonas nurodė, kad bus tęsiamos akustinių signalų paieškos.

„Tikimės, kad pagavę daug signalų nustatysime kompaktišką, mažą teritoriją ... ir per kelias dienas sugebėsime kažką rasti dugne“, – sakė jis.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.