aA
Internete plinta žaidimas „Androidas Kubilinatorius“, kurio esmė – sunaikinti premjerą Andrių Kubilių. Komunikacijos specialistai šioje iniciatyvoje įžvelgia artėjančius rinkimus, premjero komanda „prastos kokybės vaikiškų žaidimų“ nekomentuoja ir jiems nežada ilgo gyvenimo. Tuo metu 20-mečiu studentu prisistatantis žaidimo kūrėjas tvirtina A. Kubiliaus atvaizdą panaudojęs siekdamas žaidimo populiarumo.
Androidas Kubilinatorius, kubilinatorius.lt nuotr.
Androidas Kubilinatorius, kubilinatorius.lt nuotr.

„Sunaikink Kubilinatorių, kol jis iš tavęs neatėmė litų. Taikykis į galvą!“, - svetainėje internete ragina žaidimo kūrėjas. Žaidimo esmė paprasta – šauti į galvą ir sunaikinti iš Seimo rūmų išlendantį premjerą A. Kubilių.

Žaidimo autorius rašo, kad čia nėra jokio faktų interpretavimo – esą „tai tik tautos požiūrio į tam tikrus asmenis ar įvykius parodija“. Kubilinatorius pristatomas kaip robotas, specialiai sukurtas krizių valdymui.

Žaidimas nukelia į 2018-uosius, kuomet prasidėjo „super krizė“. Pasak žaidimo kūrėjų, Kubilinatorius nepajėgė suvaldyti per daug giliai įsišaknijusios krizės. Aiškinama, kad super krizės pamatai – 2008 m. krizė.

Kūrėjas: žaidimas bent trumpam numalšins bambeklių pyktį

Į svetainėje nurodytu adresu išsiųstą elektroninį laišką atsakęs žaidimo autorius prisistatė 20-ečiu studentu Augustinu. Jis tvirtino iš pradžių sukūręs žaidimą „mokomaisiais tikslais“ - norėjo pažiūrėti, ar sugebės ką nors panašaus padaryti.

„Žaidimas pavyko, todėl nusprendžiau parodyti jį vienoje interneto bendruomenėje. Supratau, kad juo nelabai kas susidomės, todėl įdėjau A. Kubiliaus atvaizdą ir sukūriau trumpą istoriją, parodijuojančią lietuvių požiūrį į mūsų premjerą. Daugumai šis žaidimukas patiko, man patarė jį išplatinti“, - pasakojo Augustinas.

Dėl to sekmadienį studentas nupirko internetinį adresą ir įkėlė žaidimą. Pašnekovo nuomone, žaidimas labiausiai išplito per socialinį tinklą „Facebook“ - štai sekmadienį svetainė sulaukė maždaug 4000 unikalių lankytojų.

„Pats šia svetaine nieko nesiekiu ir nepriklausau jokiai politinei partijai. Iš viso politika nelabai domiuosi. Tiesiog manau, kad šis žaidimas bent trumpam numalšins bambeklių pyktį. Nemanau, kad premjeras dėl tokio menkniekio įsižeistų. Aš ne pirmas ir ne paskutinis. Per savo
kadenciją jis jau užsiauginęs storą odą“, - sakė žaidimo kūrėjas.

Prisimena socialdemokratų kalendorių

Panašu, kad Augustinas premjero pykčio neužsitraukė.

„Premjeras A. Kubilius prastos kokybės vaikiškų žaidimų nekomentuoja. O nuo savęs galiu pridėti: jei laikytume, kad tokio pobūdžio internetinė liaudies kūryba yra įkvėpta premjero A. Kubiliaus ir šios Vyriausybės nuosekliai vykdomos IT sektoriaus plėtros sėkmingos politikos - tai viskam pritariam“, - juokėsi ministro pirmininko atstovė spaudai Jarda Paukštienė.

J. Paukštienė žaidimui ilgo gyvenimo neprognozuoja.
„Manau, šio puslapio laukia lygiai toks pat nedėkingas likimas kaip prasto skonio socialdemokratų „kūrybos“ vaisiaus - jų kalendoriaus „Kiek liko dienų iki juodosios A. Kubiliaus valdymo eros pabaigos?“. Ta skaičiuoklė kažkodėl paslaptingai dingo iš socialdemokratų ir kitų jų užpirktų svetainių taip ir nebaigusi nieko skaičiuoti“, - kalbėjo premjero atstovė spaudai.

Mato artėjančius rinkimus

DELFI kalbinti viešųjų ryšių specialistai mano, kad prie žaidimo atsiradimo nagus gali būti prikišę politiniai oponentai.

„Tokio pobūdžio „žaidimai“ – ne naujiena Lietuvos politikoje. Jei gerai pamenu, prieš keletą metų buvo išleistas „žaidimas“ bene su Česlovu Juršėnu. Tokių „žaidimų“ tikslas yra gauti kuo audringesnę oponentų reakciją, kad temą kuo plačiau pasigautų žiniasklaida ir kuo didesnis žmonių kiekis tai pamatytų“, - sakė ryšių su visuomene kompanijos „Publicum“ direktorius Artūras Jonkus.

Pasak A. Jonkaus, tokių „žaidimų“ turinys dažniausiai balansuoja ant įstatymų pažeidimo ribos. Pašnekovas įtaria, kad „Androido Kubilinatoriaus“ autoriai konsultavosi su teisininkais – svetainėje įrašyti sakiniai, jog „tai kai kurių įvykių ir asmenų parodija“.

„Tokie projektai paprastai sukelia dilemą tiems, kam būna skirti – kaip į juos reaguoti. Neadekvati reakcija tik pasitarnauja „žaidimų“ plėtrai. Per likusį laiką iki rinkimų, manau, gali būti ir daugiau bandymų inicijuoti tokio pobūdžio projektus“, - svarstė viešųjų ryšių specialistas.

Panašios pozicijos laikosi ir ryšių su visuomene agentūros „PR Service“ direktorius Linas Kontrimas.

„Taip, tai yra priešrinkiminė priemonė. Tokių rasis ir daugiau. Ar pasieks tokia priemonė efektą? Momentinį ir priklausys nuo to, kiek ilgai plaukios virtualiojoje erdvėje“, - teigė L. Kontrimas.

„Androido Kubilinatoriaus“ L. Kontrimas nevadina žaidimu. Pašnekovo teigimu, žaidimas turi būti azartiškas, privalo išlaikyti dėmesį ir, kas svarbiausia, versti žaidimą kartoti. „Čia matome tik tiesmuką ir pakankamai primityvų pakartojimą to, ką premjero nemėgstantys žmonės žino ir taip. Tik va, priemonė – taikinys – ir dar nukreiptas į aiškiai atpažįstamą žmogų – nėra pati tinkamiausia“, - kalbėjo viešųjų ryšių specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.