Labiau už kitus dalyvauti rinkimuose apsisprendę vyresni nei 50 metų rinkėjai - 52 proc. Jaunesni nei 30 metų piliečiai kol kas žada būti pasyvesni - 33 proc. jų atsakė tikrai dalyvausią rinkimuose.
AR JŪS KETINATE DALYVAUTI LIETUVOS SEIMO RINKIMUOSE 2004 METŲ SPALIO 10 D.?
(18 metų ir vyresnių Lietuvos gyventojų atsakymai)
(proc.) | |
Tikrai dalyvaus | 43 |
Gal būt dalyvaus | 39 |
Gal būt nedalyvaus | 7 |
Tikrai nedalyvaus | 7 |
Nežino, neatsakė | 4 |
Likus savaitei iki Seimo rinkimų "Baltijos tyrimų" atliktos apklausos rezultatai rodo, kad pusė - 53 proc. - apklaustųjų jau iki reklamos kampanijos pradžios buvo apsisprendę, už ką balsuoti, todėl partijų reklama ar debatai per televiziją ir radiją jiems neturėjo jokios įtakos. Taip dažniau teigė vyresni nei 50 metų gyventojai - 60 proc., rinkėjai su aukštuoju išsilavinimu - 63 proc., lenkų tautybės rinkėjai - 61 proc., dešiniųjų pažiūrų rinkėjai - 68 proc. bei kairiųjų nuostatų piliečiai - 65 procentai.
Ketvirtadaliui - 23 proc. - Lietuvos rinkėjų būtent ši rinkimų kampanija padėjo apsispręsti, už kurią politinę jėgą balsuoti. Tarp jų - 13 proc. rinkimų kampanijos metu pakeitusių savo nuomonę dėl anksčiau palaikytos partijos ir dabar balsuosiančių už kitą.
Kokios gyventojų grupės dažniau už kitas keitė nuomonę per šią rinkimų kampaniją? Tai, jog dabar balsuos už kitą nei planavo iki rugsėjo 10 dienos, dažniau teigė jaunesni nei 50 metų rinkėjai, miestų gyventojai, centristinių pažiūrų rinkėjai, namų šeimininkės bei specialistai ir tarnautojai.
Kas dešimtas rinkėjas būtent per rinkimų kampaniją pasirinko konkrečią partiją ar koaliciją. Ši dalis yra vienoda visose rinkėjų demografinėse ir socialinėse grupėse.
AR DABAR VYKSTANTI RINKIMŲ REKLAMINĖ KAMPANIJA (DEBATAI TELEVIZIJOJE IR PER RADIJĄ, REKLAMA) PAKEITĖ JŪSŲ APSISPRENIMĄ ARBA PADĖJO APSISPRĘSTI, UŽ KURIĄ PARTIJĄ AR KOALICIJĄ BALSUOTI?
(18 metų ir vyresnių Lietuvos gyventojų atsakymai)
(proc.) | |
Ne – partiją ar koaliciją buvo pasirinkęs anksčiau (iki rinkimų kampanijos) | 53 |
Taip - pakeitė nuomonę ir dabar ketina balsuoti už kitą partiją | 13 |
Taip – nežinojo už ką balsuoti, o reklama ir debatai padėjo pasirinkti konkrečią partiją | 10 |
Nežino, neatsakė |
Lietuvos-Didžiosios Britanijos rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanijos "Baltijos tyrimai" spalio pradžioje atliktos apklausos duomenimis, daugiau nei pusė - 55 proc. - Lietuvos rinkėjų jau yra apsisprendę, už kurią partiją ar koaliciją balsuos per Seimo rinkimus. Penktadalis - 22 proc. - apklaustųjų vis dar svarsto, kurią iš kelių jiems artimesnių partijų pasirinkti. Kas dešimtas - 9 proc. - nurodė, kad ketina eiti į rinkimus, tačiau dar nėra pasirinkę, kuriai partijai atiduos savo balsą.
Už kokią partiją ar koaliciją balsuoti dažniau galutinai apsisprendę yra vyresni nei 50 metų rinkėjai - 63 proc., kaimo gyventojai - 62 proc., kairiųjų ir dešiniųjų pažiūrų rinkėjai - po 66 procentus.
Iš kelių rinkėjams artimų partijų dar renkasi 26 proc. moterų, 25 proc. vidutinio amžiaus žmonių, 24 proc. miestų gyventojų, 25 proc. rusų tautybės piliečių, 26 proc. lenkų bei centristinių pažiūrų apklausos dalyvių. Tokių dar besirenkančių yra 28 procentai.
Eisiantys į rinkimus, bet dar nepasirinkę, kuriai partijai ar koalicijai teiks pirmenybę, dažniau už kitus teigė 15 procentų apklaustųjų, neturinčių vidurinio išsilavinimo.
AR JŪS TVIRTAI APSISPRENDĘS (-USI) UŽ KURIĄ PARTIJĄ AR KOALICIJĄ BALSUOTI SEIMO RINKIMUOSE 2004 METŲ SPALIO 10 D.?
(18 metų ir vyresnių Lietuvos gyventojų atsakymai)
(proc.) | |
Jau apsisprendę ir sprendimo nekeis | 55 |
Dar renkasi iš kelių galimų partijų ar koalicijų | 22 |
Eis į rinkimus, bet dar nežino už ką balsuos | 9 |
Nedalyvaus rinkimuose | 10 |
Nežino, neatsakė | 4 |
Apklausa vyko 2004 m. spalio 3-5 d . Apklausta 1017 Lietuvos gyventojų nuo 18 metų ir vyresnių, 101 Lietuvos vietovėje. Apklaustųjų sudėtis atitinka 18 metų ir vyresnių Lietuvos gyventojų sudėtį pagal lytį, amžių, išsimokslinimą, tautybę, gyvenvietės tipą. Apklaustų žmonių nuomonė rodo 18 metų ir vyresnių Lietuvos gyventojų nuomonę. Tyrimų rezultatų paklaida iki 3 procentų.
Ši apklausa yra Lietuvos naujienų agentūros ELTA ir Lietuvos-Didžiosios Britanijos rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanijos "Baltijos Tyrimai" bendras projektas. Skelbiant apklausos duomenis nuoroda į ELTA ir “Baltijos tyrimus” būtina.