aA
Ekspertams galutinai nenustačius viršgarsinio lėktuvo "Concorde" sudužimo priežasčių, sekmadienį "British Airways" priklausantį "Concorde" ištiko nesėkmė. Dėl gedimo skrydis iš Londono į Niujorką vėlavo daugiau nei valandą.

Aviakompanija buvo priversta panaudoti atsarginį lėktuvą.

Pasak "British Airways", gedimas buvo rastas viršgarsinio lėktuvo degalų papildymo sistemoje.

Keleiviai dar nebuvo sulipę į lėktuvą, todėl buvo susodinti į atsarginį "Concorde".

"British Airways" daugiau informacijos apie gedimą nepateikė, tačiau bendrovės atstovai teigė, kad toks gedimas būdingas šiam lėktuvui, todėl nereikėjo tikrinti visos septynių "Concorde" flotilės.

Po "Air France" viršgarsinio "Concorde" katastrofos netoli Paryžiaus "British Airways" nutraukė savųjų "Concorde" skrydžius, tačiau praėjus dienai po antradienį įvykusios nelaimės vėl juos atnaujino.

Bene saugiausiu pasaulyje laikyto lėktuvo katastrofos priežastis tiriantys pareigūnai vakar paskelbė, kad praėjusį antradienį "Concorde" avarija prie Paryžiaus galėjo nutikti dėl pakilimo metu sprogusios padangos.

Ekspertai ant kilimo tako rado dalį kuro bako. Jie vis labiau įtaria, kad lėktuvą ugnis apėmė dėl iš bako tekančio kuro, o ne dėl nenustatyto 2-ojo variklio gedimo.

Ant kilimo tako rasta detalė sustiprino spėjimą, kad lėktuvui kylant sprogo viena arba kelios padangos. Dėl to kelios išlėkusios detalės galėjo prakiurdyti lėktuvą kur nors netoli variklio.

Prancūzijos transporto ministerijos ekspertai neabejoja, kad sprogo bent viena padanga ir dėl to galėjo prasidėti nenumatytų įvykių seka.

Beje, vienintelė iki Paryžiaus katastrofos "Concorde" patirta nedidelė avarija taip pat įvyko dėl plyšusių padangų.

Tačiau tuomet lėktuvas sėkmingai nusileido ir netrukus buvo patobulinti visi "Concorde".

"Lietuvos rytas"