aA
"Lietuvos avialinijų" lėktuvas SAAB 2000, iš Vilniaus į Kopenhagą gabenęs 13 keleivių, buvo priverstas avariniu būdu nusileisti Palangos oro uoste. Incidentas įvyko vakar, apie 7.45 val., nepraėjus nė valandai nuo skrydžio pradžios, rašo dienraštis "Respublika"
Lėktuvas, plane
Lėktuvas, plane
Lėktuvas jau buvo praskridęs Palangą, kai apsaugos sistemos pilotams pranešė, jog kilo problemų variklyje. Įgula nusprendė leistis Palangoje.

Aptikusi gedimą variklyje, apsaugos sistema pradeda automatiškai išjungti variklį. Tūpti Palangoje lėktuvo įgula nusprendė pastebėjusi, kad sraigtas atsidūrė minimalaus pasipriešinimo padėtyje.

Per incidentą nenukentėjo nė vienas iš keleivių ir keturių įgulos narių.

Kaip BNS sakė Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas, iki antradienio vakaro inžinieriams nebuvo pavykę nustatyti gedimo priežasčių, tad šis darbas bus tęsiamas trečiadienį.

A.Šumsko teigimu, pagal tarptautinę klasifikaciją šis incidentas vertinamas kaip rimtas.

LAL turimi trys lėktuvai SAAB gali tūpti ir su vienu veikiančiu varikliu.

Spaudos teigimu, dalis keleivių grįžo į Vilnių, kiti aviakompanijos "Lietuva" lėktuvu iš Palangos išskrido į Malmę (Švedija).

LAL turimi SAAB 2000 dėl įvairių gedimų priversti leistis jau ne pirmą kartą.

Pavyzdžiui, praėjusio balandžio pradžioje dėl hidraulinės sistemos gedimo teko leistis taip pat į Kopenhagą skridusiam lėktuvui. Tąsyk reisinis lėktuvas nuleistais ratais grįžo į Vilnių.

Šis incidentas ore buvo jau devintas nuo 1999-ųjų, kai "Lietuvos avialinijos" pradėjo eksploatuoti švedų gamybos SAAB 2000. Laimė, žmonės nė karto nenukentėjo.

Pernai vasari vienas laineris dėl gedimų nepakilo skristi iš Kijevo į Vilnių, kitas - iš Vilniaus į Taliną. Tą patį mėnesi lakūnams teko išjungti vieną sugedusį variklį 4 kilometrų aukštyje, kai lėktuvas skrido iš Vilniaus į Berlyną. Be to, 6 kilometrų aukštyje hermetiškumą prarado švedų gamybos dvimotorio orlaivio, skrendančio iš Vilniaus į Taliną, salonas.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.