Įsilaužėliams kompiuteris tampa prieinamas vartotojui dar tik siunčiantis laišką iš tarnybinės stoties. Šią skylę beveik prieš mėnesį atrado Pietų Amerikos “Underground Security Systems Research” (USSR) specialistai. Nenorėdami pakenkti vartotojams, jie sutiko neskelbti informacijos, kol “Microsoft” nesukurs priemonių “užlipdyti” šiai skylei.
Tačiau vakar į vieną saugumo problemų diskusijų grupę nežinomas asmuo atsiuntė skylės detales. “Microsoft” patvirtino klaidos buvimą ir teigė kaip galima greičiau kurianti pataisą.
Įsilaužėliai žalingą kodą gali įterpti į laiško antraštę (header) ir jis pradedamas vykdyti tik pradėjus siųsti laišką iš el. pašto tarnybinės stoties.
“Šios problemos mastas yra didžiulis”, - teigė NTBugTraq konferencijos administratorius Russas Cooperis. Pasak jo, realybe tapo kažkada “netikras” gandas, kad vienintelis elektroninis laiškas gali sugadinti visą kompiuterį. Vandalai gali netgi atlikti kompiuterio disko sužymėjimą (format).
Elektroninis laiškas gali “liepti” kompiuteriui ištrinti visas diske esančias bylas. Taip pat nesunkiai įsilaužėliai pavogti svarbią informaciją. “Šiukšlintojai” gali atsiųsti laišką, kuris automatiškai atvertų interneto naršyklę ir aplankytų reikiamą tinklalapį.
Ši problema kol kas nėra virusas, kadangi kiekvienam vartotojui įsilaužėlis turi siųsti laišką. Tačiau piktavaliai virusų kūrėjai, pasinaudodami kodu gali nesunkiai sukurti ir virusą.
“Microsoft” teigimu, didžiausia grėsmė kyla namų kompiuterių vartotojams. Vienintelis būdas apsisaugoti senesnių “Outlook” versijų naudotojams - dar nesukurta “Microsoft” pataisa, kuri bus skelbiama interneto svetainėje. Galima atsisiųsti ir naujausią “Internet Explorer” versiją, kurioje, “Microsoft” teigimu, skylės nėra.
USSR atstovai teigė, jog nors “Microsoft” ir greitai reagavo į pranešimą, tačiau kompanija vis dar per mažai dėmesio skiria saugumo problemoms. “Susidaro įspūdis, jog kompanijoms svarbiausia yra sukurti ir parduoti programas, o vėliau problemas turi spręsti vartotojai”, - kalbėjo jie.