aA
Laivas
Laivas
© "Lietuvos žinios"
Kada tiksliai bus pradėti naftos produktų išsiurbimo ir liekanų iškėlimo darbai kol kas nepranešama. Liekanų iškėlimas iš jūros dugno Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai kainuos apie 5 milijonus litų, kuriuos skyrė Pasaulio bankas, finansuojantis Klaipėdos uosto įplaukos rekonstrukcijos projektą.

Preliminariais duomenimis, nuskendusių laivų rezervuaruose iš viso yra apie 140 tonų naftos produktų, kuriuos prieš iškeliant laivus būtina išsiurbti. Visos laivų liekanos sveria apie 6 tūkst. tonų.

Į uostamiestį specialiai šiems skenduolių iškėlimo darbams atlikti atplaukė Danijos kompanijos "DBB" kranas "Samson", skirtas kelti sunkiasvorius krovinius. Jo keliamoji galia - 900 tonų. Ant krano denio sumontuota ir moderni naftos pumpavimo, gręžimo bei narų aprūpinimo įranga. ELTA primena, jog 1981 metais Klaipėdoje nuskendo tanklaivis "Globe Assimi".

Jo liekanos sveria apie 5 tūkstančius tonų, tačiau naftos produktų jame beveik visiškai neliko. 1988 metais Klaipėdos uosto prieigose nuskendo Rytų Vokietijos sausakrūvis laivas "Rudolf Bernstein". Spėjama, jog šiame laive liko apie 120 tonų naftos produktų. Laivo liekanos sveria apie 1,5 tūkstančio tonų. Gali būti, jog šis metalo laužas bus iškeltas pirmiausiai. 1994 metais nuskendusio plaukiojančio krano "SPK-15" rezervuaruose yra apie 19 tonų naftos produktų ir tai kelia didžiausią grėsmę aplinkai.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.