aA
Europos Sąjunga (ES) ketina išleisti daugiau nei 2 mln. eurų Europos bendrosios valiutos reklamos kampanijai, kuri vyks besirengiančiose į ES įstoti šalyse.
Kampanija gali prasidėti jau sausio mėnesį. Jos metu gyventojai bus informuojami apie tai, kokių priemonių jų šalių vyriausybės turės imtis prieš įsivesdamos eurą bei kitais klausimais.

Visos naujosios narės, pasirašiusios stojimo sutartis, yra įsipareigoję įsivesti eurą. Tačiau keletas jų prieš naujos valiutos įsivedimą turės imtis skausmingų ekonomikos reformų, pavyzdžiui, padidinti mokesčius, sumažinti valstybės išlaidas.

Europos Komisija pakvietė verslo kompanijas dalyvauti projekto konkurse. Teigiama, jog maždaug 30 bendrovių jau išreiškė savo susidomėjimą. Didžiosios Britanijos žurnale rašoma, jog viena konkursą laimėjusi viešųjų ryšių įmonė bus atsakinga už santykius su "profesionaliąja žiniasklaida", o kita teiks "strateginius patarimus".

Projekto biudžetas ateinančiais metais sudarys maždaug 2 mln. eurų.

Šios naujienos sukėlė kai kurių euroskeptikų pasipiktinimą. "Šie precedento neturintys žingsniai rodo, jog Komisija yra susirūpinusi žmonių nuomone stojančiosiose šalyse, - "EUobserver" pareiškė euroskeptikų kampanijos Londone vadovas Matjus Makgregoras (Matthew McGregor). - Besišaukiantieji gelbėtojų pagalbos pripažįsta, jog bendra valiuta yra sunkiai parduodamas produktas".

10 naujų valstybių, tarp jų ir Lietuva, įstos į ES 2004 metų gegužės mėnesį.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.