aA
Dėl blunkančių kelnių su yrančiomis siūlėmis panevėžietė su parduotuvės, kurioje ji įsigijo jas, savininku bylinėjasi iki šiol. Norėdama įrodyti savo tiesą, moteris teisme buvo priversta apsimauti kelnes. Tačiau tai nepadėjo jai įrodyti, kad kelnės tiesiog prastos, nevertos sumokėtų pinigų.
Odinės kelnės
Odinės kelnės
© "Lietuvos žinios"
Dirbtinės odos kelnes Redita Šarapajevienė nusipirko "Kaubojaus sapno" parduotuvėje. Ji priklauso UAB "Pergamas" savininkui Arminui Gustaičiui.

Suplyšusių kelnių mada

Teisėja nekreipė dėmesio į Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos (toliau VMPIaut.) išvadas, jog pirkinys yra nekokybiškas ir nusprendė, kad nusipirktos kelnės yra tinkamos nešioti, nes dabar tokia mada. Teisėja priteisė Šarapajevienei sumokėti 200 litų teismo išlaidų. Atkakliai savo, kaip vartotojos, teises ginanti panevėžietė nežada nusileisti ir toliau bylinėsis Apeliaciniame teisme.

Išvadino kaimiete

Beveik prieš metus Redita susigundė nusipirkti pilkai melsvo atspalvio madingas dirbtinės odos kelnes, už jas sumokėjo 186 litus. Tuomet manė, kad jomis pasipuoš per šv. Kalėdas. Redita prisiminė, kad matuojantis kelnes tiek vyras, tiek pardavėja patarė pirkti mažesnio dydžio. Dirbdama vidurinėje mokyklose socialine pedagoge moteris nedrįso pasirodyti mokykloje su glaudžiai aptemptomis kelnėmis, todėl pasirinko šiek tiek laisvesnes.

Pirkiniu ilgai džiaugtis neteko. Vos keletą kartų apsimovus, kelnių siūlė prairo ties užpakaline kišene, ėmė šieptis vidinės šoninės ir priekinės siūlės. Kelnės pastebimai apibluko.

Moteris pasakoja, kad ji paskambino į parduotuvę ir papasakojo, kas dedasi su pirkiniu. Jai buvo pasiūlyta atvažiuoti į Vilnių ir pažadėta kelnes pakeisti. Tačiau parduotuvėje viskas apsivertė aukštyn kojomis, nes pardavėjos pareiškė, kad prekės nekeis. "Jos jums aiškiai per mažos", - surado priežastį darbuotojos. Pasak Šarapajevienės, ji buvo išvadinta kaimiete.

Paaiškėjus, kad parduotuvės savininkas gyvena Klaipėdoje, panevėžietei jos pasiūlė paskambinti. Pokalbis telefonu teigiamų rezultatų nedavė, nes moteris susijaudinusi pagrasino išsikviesianti "TV pagalbos" laidos žurnalistus. Pasak Reditos, savininkas leido jai suprasti, jei ji būtų apsiverkusi, kelnes jie būtų pakeitę kitomis.

"Jaučiuosi labai pažeminta. Teisme savininko advokatė pirmiausia manęs paklausė, kokio aš išsilavinimo", - pasakojo Redita. Socialinės pedagogikos bakalauro studijas baigusi ir tęsianti studijas magistrantūroje Šarapajevienė sakė, kad mokinius mokydama kovoti už savo teises negalvojo, jog pačiai reikės eiti kryžiaus kelius.

Išvada - nekokybiškos

Beje, pademonstravusi teisme aiškiai per dideles kelnes Redita sulaukusi iš atsakovų replikos, kad neva ji tyčia sublogusi. Mat, UAB "Pergamas" atsiliepime į pareikštą ieškinį rašoma, kad "parduotuvėje dirba kvalifikuotos pardavėjos - konsultantės, kurios ieškovei matuojantis minėtą gaminį perspėjo, kad šios kelnės yra per mažo dydžio ir rekomendavo pasimatuoti didesnes".

Net tuomet, kai į šį konfliktą įsikišo VMPI Vilniaus skyriaus vyriausioji valstybinė inspektorė Ona Kušeliauskaitė ir valstybinė inspektorė Asta Vinskaitė, reikalai nepajudėjo. Arminas Gustaitis nesutiko su inspektorių surašytomis išvadomis, kad italų firmos "Essenza" kelnių siūlės iširusios, o skylutės atsiradusios dėl prakapotos medžiagos. Inspektorės teigė, kad medžiagą lengvai patempus tose vietose, kur yra prakapojimai, skylutės didėja ir medžiaga lengvai plyšta, o sėdynės spalva išbluko. Inspektorės nustatė, kad to paties modelio naujose kelnėse medžiagos spalva tolygi visame gaminyje, tačiau matyti audinio prakapojimai (skylutės) ties siūle.

"Kaubojaus sapno" parduotuvių tinklo savininkas sakė, kad kelnių jam negaila, bet pirkėja buvusi pernelyg arogantiška. "Teismą mes laimėjome, ko daugiau reikia? Jeigu ji pati suplėšė kelnes, o paskui nutarė pakeisti į naujas, mes nekalti. Jeigu kelnės suplyšo, kodėl pirkėja prašė mūsų pakeisti jas tokiomis pat kelnėmis. Mes - ne komiso parduotuvė, tačiau jei pasitaiko broko, prekes ir keičiame, ir grąžiname pinigus", - kalbėjo Arminas Gustaitis.

Naujasis Civilinis kodeksas teigia, kad vartotojas įvairiais atvejais gali pareikšti pretenzijas ne tik per 14 dienų. Jei nenurodytas prekės garantinis terminas, pretenzijas galima pareikšti ne vėliau kaip per 2 metus, o ieškinį į teismą dėl parduotos prekės trūkumo galima paduoti per 6 mėnesius. "Šis atvejis "telpa" į visus terminus", - tikino teisininkai.

Plačiau apie tai skaitykite "Lietuvos žiniose"