aA
Baigta tirti baudžiamoji byla, iškelta dėl 2001 metais AB "Mažeikių nafta" Būtingės terminale įvykusios avarijos. Antradienį Klaipėdos apygardos prokuratūros Prokurorinės veiklos kontrolės skyriaus prokuroras Edvardas Staponkus jos medžiagą perdavė Palangos miesto apylinkės teismui.
Būtingės terminalas
Būtingės terminalas
© "Mažeikių nafta"
Klaipėdos apygardos prokuratūros atstovė spaudai Palmira Martinkienė Eltos korespondentui sakė, jog pagrindinis kaltinamasis šioje byloje yra Nyderlandų pilietis Pieteris van Spronsenas (Pieter van Spronsen). Šis 60 metų firmos "Smit Fleet Services" darbuotojas buvo paskirtas Būtingės terminalo naftos jūrinės dalies vadovu, atsakingu už terminalo jūrinės dalies įrenginių eksploataciją, priežiūrą, remontą bei darbų saugą.

1999 metais tarp Roterdame registruotos minėtosios firmos ir AB "Mažeikių nafta" buvo pasirašyta paslaugų teikimo sutartis, tačiau P. van Spronsenas (P. van Spronsen), kaip vadovas, nesiėmė reikiamų priemonių, kad būtų laiku pakeistos susidėvėjusios povandeninės žarnos ir leido jas naudoti pasibaigus jų eksploatavimo terminui.

2001 metų kovo 9 dieną UAB "Garant" narams atliekant planinį Būtingės terminalo jūrinės dalies povandeninių žarnų tikrinimą, vienoje iš žarnų buvo aptikta 13-ka paviršinių dangos pažeidimų ir apie tai buvo pranešta P. van Spronsenui (P. van Spronsen). Tyrimo metu nustatyta, jog jūrinės dalies vadovas nesiėmė jokių priemonių, kad pažeistas segmentas būtų pakeistas kitu ir toliau leido žarną eksploatuoti, apie tai net neinformuodamas savo tiesioginio viršininko - AB "Mažeikių nafta" Vamzdynų ir terminalo operacijų direktoriaus.

2001 metų lapkričio 23 dieną apie 1 valandą nakties kraunant naftą į Norvegijos tanklaivį "Catherine Knutsen", trūko povandeninė transportavimo žarna ir į Baltijos jūrą išsiliejo apie 59 tonos naftos, kuri užteršė 4 tūkst. 760 kvadratinių metrų jūros paviršiaus. Dėl šio fakto 2001 metų gruodžio 3 dieną Klaipėdos apygardos prokuratūroje buvo iškelta baudžiamoji byla dėl jūros teršimo medžiagomis, kenksmingomis žmonių sveikatai ar jūros gyvūnijai.

Nors likviduojant avariją ekologinė žala gamtai dėl sėkmingai panaudotų mechaninių naftos surinkimo priemonių bei cheminės medžiagos "Simple Green", skaidančios naftos produktus, gerokai sumažėjo, vis dėlto ji siekė net apie 2,5 mln. litų.

Artimiausiu metu ši didžiulės apimties byla, kurią sudaro 8 tomai, turėtų būti pradėta nagrinėti Palangos miesto apylinkės teisme.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.