aA
Lietuvos mokytojai noriai priima į savo klases neįgalius vaikus, tačiau tik mažiau nei ketvirtadalis jų lengvai pritampa.
Mokykla
Tai rodo "Specialiųjų poreikių vaikų integravimo į bendrojo lavinimo mokyklas tendencijos" tyrimas, kurį atliko Šiaulių universiteto Specialiojo ugdymo mokslinis centras.

Lietuvoje mokosi per 45 tūkst. specialiųjų poreikių vaikų, arba 9 proc. bendro moksleivių skaičiaus.

Tyrimo duomenimis, didesnioji specialiųjų poreikių turinčių vaikų dalis mokosi bendrojo lavinimo mokyklose. Specialiosiose mokyklose mokosi apie 8 tūkst. vaikų, tai sudaro tik apie 12 proc. visų specialiųjų poreikių moksleivių.

Pasak Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimo, beveik du trečdaliai tyrime dalyvavusių mokytojų pritarė, kad mokyklai reikalingi visi vaikai - ir sveikieji, ir neįgalieji. Tačiau tik 22 proc. mokytojų nurodė, kad specialiųjų poreikių turintieji, neįgalūs moksleiviai lengvai pritampa mokykloje.

Beveik pusė mokyklų vadovų konstatavo, kad jų mokyklų aplinka nėra pritaikyta specialiųjų poreikių vaikams.

Pranešime teigiama, kad viena iš specialiųjų poreikių vaikų integracijos sėkmės sąlygų - geranoriškas bendrojo lavinimo mokyklos vadovų ir pedagogų požiūris į šių vaikų ugdymąsi drauge su bendraamžiais bei pasirengimas ugdyti specialiųjų poreikių vaikus.

Pernai Seimas 2003 metus paskelbė Neįgaliųjų metais Lietuvoje. Šalyje gyvena daugiau kaip 200 tūkst. neįgaliųjų.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.