aA
Vakar po pietų Lietuvos ir Lenkijos pasienyje, Kalvarijos kontrolės punkte, driekėsi ilgos krovininio transporto eilės. Iš Lietuvos pusės įvažiuoti į Lenkiją stovėjo daugiau kaip 220 automobilių - eilė tęsėsi 6 kilometrus, iš Lenkijos pusės ji buvo dar ilgesnė - įvažiuoti į Lietuvą laukė daugiau kaip 240 krovininių automobilių.
Pasienis, siena
© ELTA
Užvakar šiame punkte Lietuvos ir Lenkijos muitinės bei pasienio pareigūnai kartu pradėjo tikrinti nekrovininį transportą. Į Lenkiją važiuojantys lengvieji automobiliai ir autobusai dabar nestoja Kalvarijos poste ir važiuoja tiesiai į Budzisko kontrolės punktą, o į Lietuvą įvažiuojantis toks transportas netikrinamas Lenkijos pusėje.

„Žengėme tik pirmąjį žingsnį - Lietuvos ir Lenkijos pareigūnai kartu pradėjo tikrinti lengvuosius automobilius bei autobusus, jie sieną kerta du kartus greičiau nei iki šiol. Tokiam bendram darbui nereikėjo didelių investicijų - mūsų tarnybos panaudojo jau buvusias struktūras, įsikūrėme vieni kitų patalpose", - sakė „Lietuvos rytui" Valstybės sienos apsaugos tarnybos Lazdijų rinktinės vadas Albinas Žymančius.

Reikia kelių milijonų litų

Kalvarijos kontrolės punktas pritaikytas maždaug 400 krovininių automobilių eismui per parą. Dabar per parą šį punktą kerta 1000-1200 krovininių automobilių, apie 250 lengvųjų automobilių ir vidutiniškai 25 autobusai.

„Krovininių automobilių eilės pasienyje sumažės, kai ir juos kartu pradės tikrinti abiejų šalių pareigūnai. Manome, kad taip bus kitų metų pirmoje pusėje, tokią galimybę jau šių metų gruodį aptars Lietuvos ir Lenkijos vidaus reikalų ministrai", - sakė Kauno teritorinės muitinės viršininkas Jonas Pangonis.

Tam, kad šiame pasienio poste būtų pradėta bendra krovininio transporto kontrolė, reikia papildomų investicijų. Apskaičiuota, kad Lietuvos pusė šiam tikslui turėtų skirti apie 1,5 milijono litų, Lenkija - apie 2,4-2,7 milijono litų.

"Lietuvos rytas"