aA
Prie Talino uosto artėjantis naftos tanklaivis "Byzantio" ekologiniu požiūriu nepavojingas, patvirtino trečiadienį uosto ekspertai. Priešingai nei tvirtina Prancūzijos spauda, su Maltos vėliava plaukiantis tanklaivis "Byzantio", kurio Taline laukiama trečiadienį, yra geros techninės būklės ir neverta būgštauti, kad jis gali padaryti žalos aplinkai, pažymi Talino uosto specialistai.
Norvegijoje 1976 metais pastatytas tanklaivis viengubu dugnu praėjusį antradienį techniškai buvo patikrintas Roterdame ir klasifikacinės organizacijos "Det Norske Veritas" specialistai jokių trūkumų nerado, pranešė BNS Talino uosto rinkodaros skyriaus vadovas Erikas Sakkovas (Erikas Sakovas).

"Iki tol tanklaivį tikrino, pavyzdžiui, kovo 13 dieną Belgijoje, balandžio 4-ą ir liepos 16-ąją - Graikijoje, rugpjūčio 9 dieną - Airijoje, dar dešimtis kartų įvairiuose uostuose šiemet ir ankstesniais metais, ir nė karto nebuvo užfiksuota jokių techninių nesklandumų", - sakė jis.

E.Sakkovas pabrėžė, kad jei Talino uostas būtų gavęs informacijos, kad tikrinant tanklaivį pastebėta kokių nors techninių trūkumų, laivui jokiu būdu nebūtų leidę įplaukti į uostą.

Pasak E.Sakkovo, nėra prasmės uždrausti įplaukti į Estijos uostą laivui tik dėl to, kad jo dugnas viengubas, nes 60 proc. jūromis ir vandenynais kursuojančių naftos tanklaivių yra būtent tokio tipo. Toks draudimas tik pasitarnautų kitiems regiono uostams, sakė specialistas.

Iš Roterdamo į Taliną plaukiantis "Byzantio" pasikraus mazuto ir vėl grįš į Roterdamą.

Antradienį Paryžiaus laikraštis "Le Parisien" parašė, kad Šveicarijos firma "Crown Resources AG", nuomojusi prie Ispanijos krantų katastrofą patyrusį Ispanijos tanklaivį "Prestige", nusprendė panaudoti dar vieną nepatikimą laivą mazutui į Singapūrą ar Indoneziją nuplukdyti per Taliną. Laikraštis rašė, kad "Byzantio" turi įveikti tą patį maršrutą, kaip ir nuskendęs "Prestige", sukėlęs ekologinę katastrofą.

Laikraščio duomenimis, laivas dabar plaukia Talino link, kur lapkričio 27 ir 28 dienomis į jį turi būti perpumpuota 53 tūkst. tonų mazuto.

"Le Parisien" primena, kad "Crown Resources" priklauso Rusijos kompanijai "Alfa-grup", o jos valdytojas yra amerikietis Elliotas Spitzas (Eliotas Špicas).

Žmogaus ir aplinkos apsaugos asociacijos atstovas pareiškė Prancūzijos laikraščiui, kad tokie tanklaiviai turi būti naudojami tik kaip plaukiojančios kuro saugyklos. Tačiau Baltijos šalys nėra prisijungusios prie Paryžiaus protokolo, todėl Europos institucijos negali inspektuoti laivų jų uostuose.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.