aA
Vidaus reikalų ministerija (VRM) neekonomiškai naudoja lėšas Bendrojo pagalbos centro steigimui, jo darbai blogai planuojami ir organizuojami, o projekto tikslai nėra pasiekti. Tai nustatė Valstybės kontrolė, įvertinusi VRM veiklą steigiant šį centrą.
Pinigai
"Kol kas Vilniuje, Vyriausiojo policijos komisariato patalpose, veikiantis bandomasis pagalbos centras atlieka tik telefono komutatoriaus funkcijas", - teigiama Valstybės kontrolės pranešime spaudai.

Pasak pranešimo, Bendrąjį pagalbos centrą Vyriausybė nutarė įsteigti 1997 metais. Sumanymo autoriai siekė, kad policijos, priešgaisrinės, medicininės ir kitų tarnybų operatyvaus valdymo padalinių pagalbą būtų galima iškviesti iš vieningo gelbėjimo darbus koordinuojančio centro, surinkus jo telefono numerį 112.

1999-2001 metais centro steigimui buvo panaudota 3,6 mln. litų. 2001 metais VRM parengė naują centro steigimo darbų projektą, kuriame numatyta, kad tolimesnių centro steigimo darbų ir įrangos vertė sudarys beveik 27 mln. litų.

Šiame projekte planuojama Bendrąjį pagalbos centrą įsteigti ne tik Vilniuje, bet ir kitame apskrities centre, kad esant reikalui, centrai galėtų vienas kitą dubliuoti. Tačiau 2002-iesiems metams Valstybės investicijų programoje šiam tikslui lėšų nebuvo numatyta.

Nepaisant to, 2001 metų lapkritį VRM sudarė sutartį su bendrove "Siemens" dėl centro techninės ir programinės įrangos bei įdiegimo paslaugų pirkimo už 16,4 mln. litų. Dalis šios įrangos, kurios kaina 2,1 mln. litų, jau pateikta, tačiau iki šiol neįdiegta ir nenaudojama, nes bendrovė "Siemens", negaudama apmokėjimo, tolimesnį įrangos tiekimą ir diegimo darbus sustabdė.

Auditorių nuomone, centro steigimo darbai buvo blogai planuojami ir organizuojami. Ministerijoje iki šiol veikusių penkių centro steigimo darbo grupių veikla nedavė laukiamo rezultato.

"Nei šiuo metu galiojančioje koncepcijoje, nei naujos koncepcijos projekte nėra pagalbą teikiančių įstaigų bendros veiklos modelio. Neįvertintos centro galimybės nelaimės vietoje koordinuoti pagalbą teikiančių pajėgų darbą", - rašoma pranešime spaudai.

Be to, auditorių nuomone, centro steigėjai neįvertino, kaip operatyvios pagalbos teikimą pagerins brangiai kainuojančios transporto priemonių lokalizacijos sistema, vaizdo projekcinė įranga.

Pasak pranešimo, atliekant auditą VRM pripažino, kad centro koncepcija dar bus tikslinama ir lėšų poreikis gali keistis.

Auditoriai taip pat atkreipė dėmesį, kad ministerija sudarė sutartį su bendrove "Siemens" neturėdama garantuotų finansavimo šaltinių.

Valstybės kontrolė rekomendavo ministerijai detaliai suplanuoti centro steigimą ir suformuluoti siekiamų rezultatų vertinimo kriterijus, o steigimo darbus atlikti etapais, realiai įvertinus finansavimo galimybes.

Ministerija, auditorių nuomone, turi inicijuoti centro veiklą reglamentuojančių teisės aktų parengimą ir priėmimą, kuriuose būtų nustatytos tokio centro teisės ir pareigos bei įtvirtintas efektyviausias pagalbos tarnybų veiklos modelis. Be to, pasiūlyta sukurti struktūrą, kuri būtų atsakinga už centro įsteigimą bei efektyvų lėšų panaudojimą.

Nuo įstojimo į ES Lietuva turės garantuoti bendrojo Europos skubaus iškvietimo telefono numerio 112 naudojimą vartotojams be jokių mokėjimų. Šiuo metu Lietuvoje mobiliuoju telefonu paskambinus telefonu numeriu 112 atsiliepia artimiausias policijos komisariatas.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.