Lietuvos politinės partijos intensyviai ruošiasi po vos mažiau nei dvejų mėnesių vyksiantiems Seimo rinkimams. Tam jos paprasčiausiai pasisamdė viešųjų ryšių ir reklamos specialistus, kad šie padėtų joms prigriebti kuo daugiau rinkėjų balsų.
Morta Vidūnaitė
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Turint galvoje, kad pratiškai visos mūsų šalies politinės partijos iki šiol neturi savo aiškiai apibrėžtų ideologijų ir realiai įgyvendinamų politinių programų, sprendimas samdytis politinės reklamos profesionalus yra gerai apskaičiuotas ir paprasčiausiai patogus.

Tačiau ryšių su visuomene ir reklamos ekspertus rinkimams politikai ir politinės partijos samdo ne tik Lietuvoje ar Rusijoje, kuri mūsų šalyje ypač garsėja kaip didžiausia vadinamų juodųjų rinkiminių technologijų kūrėja ir skleidėja. Viešieji ryšiai yra neatskiriama ir senųjų demokratijų rinkiminių kampanijų bei politikos apskritai dalis.

1997 metais, pasitelkusi ryšių su visuomene profesionalus, Didžiojoje Britanijoje parlamento rinkimus triuškinančiai laimėjo pernai rudenį atsistatydinusio ministro pirmininko Tony Blair‘o vadovaujama Leiboristų partija. Artėjant naujiems parlamento rinkimams šioje šalyje, tą patį siekia padaryti ir kita pagrindinė jos politinė jėga - konservatoriai, vadovaujami jauno ambicingo politiko David‘o Cameroon‘o. Britų konservatoriai ilgiau nei dešimtmetį išbuvo politinėje opozicijoje ir, siekdami pergalės rinkimuose, žūtbūt siekia pakeisti savo partijos įvaizdį.

Šiandien rinkimuose demokratinių valstybių piliečiai dažnai renkasi tarp politikų ir politinių partijų beveik lygiai taip pat, kaip rinktųsi tarp skirtingų automobilių, mobilių telefonų ar kvepalų.
Morta Vidūnaitė:

Demokratiniai rinkimai visame pasaulyje kuo toliau, tuo labiau virsta viešųjų ryšių technologijomis pagamintų politikų ir politinių partijų įvaizdžių prekyba, ir ne daug ką teturi su tiesioginiais elektorato interesais bei poreikiais. Tiek naujųjų, tiek senųjų demokratijų piliečiai ne itin domisi didžiąja politika; jų aktyvumas rinkimuose taip pat yra nedidelis. Šiandien aršios verslo tarpusavio konkurencijos sąlygomis atstovaujamoji demokratija tolydžiom virsta vartotojiškąja demokratija, kur piliečiai iš tikrųjų daugiau renkasi tarp vartojimo prekių nei tarp politinių programų.

Tuo tarpu patys politikai ir politinės partijos tampa prekėmis, rinkėjams parduodamos, naudojant verslo reklamos metodus. Taigi, šiandien rinkimuose demokratinių valstybių piliečiai dažnai renkasi tarp politikų ir politinių partijų beveik lygiai taip pat, kaip rinktųsi tarp skirtingų automobilių, mobilių telefonų ar kvepalų.

Vis dėlto, senosiose demokratijose piliečiams nereikia rinktis iš keturiasdešimties politinių partijų kaip mums. Be to, britai ar amerikiečiai savo politines partijas ir politikus pažįsta žymiai geriau. Tuo tarpu Lietuvoje artėjantys Seimo rinkimai greičiausiai kaip niekada anksčiau taps politinio marketingo technologijomis paremtas šou.

Pasak ryšių su visuomene specialistų, šiandien Lietuvos politikai yra dar labiau nutolę nuo rinkėjų, ir todėl sunkiai randa su jais bendrą kalbą. Todėl siekdami laimėti kuo daugiau rinkėjų balsų, šiemet daugelis politikų ketina save reklamuoti kaip patikimus, savus ir besirūpinančius rinkėjais. Nemažai politinių partijų planuoja turus per Lietuvą, susitikimus su rinkėjais, bendravimą telefonu, sveikinimus įvairių sukakčių proga, gyventojų lankymą namuose.

Tačiau svarstydami už ką balsuoti rudens Seimo rinkimuose, mes turėtumėme ne tik atsižvelgti į mūsų politikų ir politinių partijų pakuotę, t.y., kaip jie atrodo reklaminiuose stenduose ar politinėse kelionėse per Lietuvą arba kaip kalba per televiziją, radiją ar net atsidūrę ant mūsų namų slenksčio. Prieš balsuodami, turėtumėme labai gerai pasidomėti jų praeities darbais ir ką jie žada savo politinėse programose.

Kad nepasijustumėme, lyg rinktumėmės tarp skirtingų automobilių, mobilių telefonų ar kvepalų. Ir kad mūsų pasirinkimas tarp Rolando Pakso ir Viktoro Uspaskicho netaptų panašus į pasirinkimą tarp „Nokia“ ir „Sony Ericsson“ mobilaus telefono; pasirinkimas tarp Artūro Zuoko ir Eligijaus Masiulio nebūtų kaip pasirinkimas tarp „Dolce & Gabbana“ ir „Gucci“ kvepalų, o tarp socialdemokratų ir konservatorių - kaip tarp japoniško ir prancūziško automobilio.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Rimtas perspėjimas Europos gyventojams: jūsų naivumas – labai pavojingas (108)

Pastaraisiais metais Europoje ne sykį skambėjo krikščionybę priėmusių eksmusulmonų...

Svajonių telefonų kopijas siūlo įsigyti atvirai ir pigiai (22)

Telefonai „ iPhone X “ ir „Samsung Galaxy S7“ už 140 eurų? Kas gi nesusiviliotų tokia...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Ar kolchozus pripažinsime savo, o ne okupantų istorijos dalimi? (35)

Kai Seimo sveikuolis Dainius Kepenis pasiūlė statyti bendrą paminklą stribams ir partizanams,...

Pirmą kartą Dakare finišavęs Žala: negaliu suprasti, kad jau baigėsi (52)

Trečias kartas nemelavo. Po dviejų nesėkmių Dakaro ralyje trečiąkart dalyvavęs Vaidoto Žalos...

Prekybos centro „Ozas“ aikštelėje užsidegė automobilis (1)

Šeštadienį į prekybos ir pramogų centrą „ Ozas “ suskubo ugniagesiai: antrame aukšte...

Tarp paauglių plinta nauja grėsminga mada: kvailumu lenkia viską, kas buvo iki šiol (280)

Užsienyje ėmė plisti naujas iššūkis , kvailumu greičiausiai lenkiantis daugumą prieš tai...

Kelio remontas pykdo: vienas darbininkas kasa, o penki stovi ir žiūri (168)

Iš Klaipėdos uoste veikiančių terminalų vedančio Jūrininkų prospekto kelio dangos...

Dakaro pragaras baigėsi: Juknevičius pagerino savo paties rekordą (290)

Dvi savaitęs trukęs alinantis, nenuspėjamas ir išbandymų kupinas Dakaro ralis – baigėsi....

Karališkieji kūdikiai: gimdymas be nuskausminamųjų, griežti reikalavimai vardui ir 163 metus dėvėti tie patys drabužėliai (2)

Didžiosios Britanijos Kembridžo kunigaikštienė praėjusių metų rugsėjo pradžioje...

Kinija užsipuolė JAV sukėlus „didžiulę grėsmę“ (218)

Pekinas šeštadienį pranešė išsiuntęs karo laivą, kuris privertė pasitraukti JAV...