Jie – tai Lorraine Johnson, Ashwinas Johnsonas ir Pyrus Japonika (Pyrus Japonica).

Lorein ir Ashwiną sutikau jų nedidelėje studijoje, ramioje, fotomenininkų pamėgtoje centrinio Londono gatvėje. Karšta gegužės saulė išviliojo mūsų trijulę į netoliese esantį skverelį. Susėdę po žydinčia sakura, pradedame pokalbį apie netradicinį dizainerių duetą, įkvėptą japoniško citrinmedžio žydėjimo ir planus atverti savo pirmąją parduotuvę ir Lietuvoje.

- Tad kaip susikūrė jūsų duetas?

Ashwinas: Su Lorein mes susipažinome dar koledže, kur abu studijavome kostiumo dizainą ir specializavomės siuvinėjimo srityje. Iš pradžių darbavomės skirtinguose gerai žinomuose Londono mados namuose, kūrėme moterų drabužių kolekcijas ir išbandėme įvairias koncepcijas. Tik geriau neklausk, kuriuose, nes nenorime jų nė prisiminti.

Lorein: Kai įgijome pakankamai patirties, perėjome dirbti į kompanijas, besiverčiančias mados tendencijų prognozėmis. Tad ilgą laiką kūrėme jiems, o jie pardavinėjo mūsų idėjas vadinamosioms high street moterų drabužių parduotuvėms.

A: Kai galų gale nusibodo darbuotis kitiems, ėmėme ir sugalvojome pradėti savo verslą.

L: Viskas prasidėjo nuo marškinėlių. Nusprendėmė siūti juos Italijoje ir spausti ant jų specialius raštus bei išsiuvinėti Londone. Žodžiu, kurti vienkartinius, pakankamai brangius ir išskirtinius marškinėlius.

A: Kai tik pradėjome 2003-iaisiais, vienerių tokių marškinėlių kaina siekė apie 300 svarų. Tačiau vėliau ši idėja nublanko, kadangi dirbti su siuvykla Italijoje ir siuvinėjimo dirbtuve Indijoje tiesiog nesisekė.

L: Todėl nusprendėme ir toliau darbuotis kartu su Indijoje esančia siuvinėjimo dirbtuve ir 2005-aisiais sukūrėme pirmąją savo kolekciją, kurią įsigijo Tokijo boutique. Po metų mes jau pardavinėjome savo gaminius ir Londone.

A: Kai pažvelgi atgal, tai tik šypteli. Regis, Londone tiek parduotuvių. Vis dėlto, kad ten patektume, reikėjo įrodyti ne tik kitiems, bet ir sau, jog galime ne tik kurti, bet ir sudominti madai neabejingą ir originalumo ieškantį pirkėją įsigyti mūsų prekę.

- Kaip gimė idėja pasivadinti Pyrus Japonika?

L: Šiuo metu mes vadinamės jau tik Pyrus. Daugeliui pirkėjų buvo per sunku ištarti Japonika, ir ji tiesiog kažkur „pasimetė”. Šis pavadinimas kilo iš skaisčiai raudonai žydinčio japoniško citrinmedžio, kuris taip ir vadinasi Pyrus Japonika (lot. Pyrus Japonica).

A: Floristikos tema labai svarbi mūsų kolekcijose. Kiekvienoje jų rasite bent po vieną siuvinėtą žiedą ar jo motyvą jau nekalbant apie spalvas ir formas.

- Kuo jūsų kolekcijos išsiskiria iš kitų dizainerių darbų?

A: Manau, be to, jog mūsų drabužiuose dominuoja rankomis siuvinėtos detalės, mes dar ir kuriame netipiško vintage stiliaus drabužius. Daugelis mūsų kolekcijų gimsta iš dekonstruotų klasikinio kostiumo detalių bei modernizmo elementų, kurie suteikia naujumo ir įvairiapusiškumo kiekvienai mūsų kolekcijai. Svarbiausia – sukurti tokį drabužį, kad kiekviena moteris ne tik jį pastebėtų, bet ir puikiai jaustųsi jį dėvėdama.

L: Labai svarbu paminėti ir tai, kad dažniausiai mūsų kolekcijose dominuoja šimtaprocentinis šilkas, linas ir natūrali medvilnė.

- Ar priskirtumėte save kokiam nors vienam stiliui?

L: Ne, tikrai ne! Mus įkvepia aštuntojo dešimtmečio stilius.

A: Mes su Lorein tokie skirtingi, kad negalime nustoti ginčytis kiekvieną kartą, kai ieškome naujų idėjų kolekcijai. Juokas juokais, tačiau faktas, kad esame šeima ir leidžiame laiką kartu, padeda rasti kompromisą. Mano kūryboje vyrauja romantizmas, aš dievinu vintage stilių ir begalę skirtingų detalių. O Lorein mėgsta minimalizmą, nesudėtingą siluetą ir aiškias linijas. Tad sujungus abiejų idėjas, kartu jos kiekvieną kartą sukuria skirtingą ir labai netikėtą rezultatą.

- Tad kaip įsivaizduojate idealią Pyrus moterį?

A: Kai pradėjome kurti savo kolekcijas, stebėjome įvairiaus amžiaus, skonio, sudėjimo, požiūrio moteris, kol atradome tą vienintelę. Ji išmano ne tik madą, bet ir politiką, tačiau nėra įnoringa ar išpaikusi. Ji – drąsi, ambicinga ir emociškai stipri. Ji mėgsta drabužius, kurie atrodo elegantiškai ne tik vilkint juos atskirai, bet ir su kasdieninių džinsų pora. Mūsų kolekcijos dvelkia balansu tarp kasdienybės ir prabangos. Ir ne viena praėjusių dešimtmečių mūza mums suteikė įkvėpimo.

L: Kitaip tariant, nėra tos vienintelės! Jų yra labai daug, ir jos visos be galo skirtingos.

A: Ir ieškome mes jų visur. Pavyzdžiui, praėjusiais metais vienoje iš Londono dailės galerijų surengėme naujos kolekcijos fotosesiją. Į ją sukvietėme apie 50 pažįstamų merginų ir moterų. Buvo labai įdomu, kadangi galėjome stebėti, kaip skirtingos moterys skirtingai dėvi tą pačią suknelę ar perteikia savo asmenybę pasirinkdamos skirtingus aksesuarus.

- O ar buvo bent viena garsi mūza, įkvėpusi ištisą kolekciją?

L: Na gal ne visą kolekciją, bet bent jau jos dalį ar tam tikrus aspektus. Mus įkvėpė šeštojo dešimtmečio kino žvaigždė Even Sedrick, cirko artistė Taini Klein (Tiny Klein). Daugelis pastarosios stiliaus detalių atsispindi 2008-ųjų rudens–žiemos kolekcijoje. Ji tikra Pyrus moteris – nepriklausoma ir stipri asmenybė.

- Gal galėtumėte daugiau papasakoti apie naująją kolekciją?

A: Pagrindinė kolekcijos tema – trečiojo–penktojo dešimtmečio cirkas. Idėjų sėmėmės iš išlikusių nuotraukų, paveikslų ir iškabų. Joje gausu dekonstruotų ranka siuvinėtų detalių, įvairių spalvų ir siluetų. Ji labai žaisminga ir būtinai praskraidins niūresnę nuotaiką primindama vasarą.

L: Mes taip pat naudojome daug džersio, šilko, šifono ir net krempleno. Ir kaip minėjo Ashwinas, joje gausu įvairių spalvų: nuo blukintos baltos iki tamsiai pilkos, mėlynos ir raudonos.

A: Tik juodos joje rasite labai nedaug. Mūsų nuomone, ji tiesiog tokia neįkvėpainti ir per daug blanki Pyrus kolekcijoms.

- O kada bus galima tikėtis ir pirmosios vyrų drabužių kolekcijos?

L: Mes apie tai mąstome jau seniai, tačiau nemanau, kad pradėsime ką nors kurti anksčiau nei po dešimties metų.

A: Tiesiog reikėtų sukurti naują prekės ženklą visai vyrų drabužių kolekcijai. Nemanau, kad galėtume vadintis Pyrus. Visas konceptas būtų tiesiog kitoks. Praėjusį sezoną pristatėme naują vaikų drabužėlių ir džersio liniją. Tad darbų kol kas netrūksta.

- Kelis kartus man tyliai į ausį pašnibždėjote apie naująją 2009-ųjų pavasario–vasaros kolekciją. Gal galima išgirsti ir daugiau detalių?

L: Kaip ir minėjai, šiuo metu darbuojamės prie naujos kolekcijos. Nieko rimto dar nevyksta, tiesiog bandome surasti pagrindinę temą. Šį kartą mūsų įkvėpimo šaltiniu tapo žaislai ir vaikystės atsiminimai.

A: Tiksliau tariant, septintojo–devintojo dešimtmečio vaikų drabužių detalės, spalvos ir ornamentai. Liksime ištikimi savo vintage stiliui, bandysime perkelti dekonstruotas detales į dabartį ir įkomponuoti į naująją moterų drabužių kolekciją.

- Kalbant apie šiandieną ir artėjančią vasarą, ką patartumėte įsigyti nedelsiant?

L: Aš pati pirmiausia įsigyčiau nertinį. Manau, kad tai labai svarbi garderobo dalis, ypač gyvenant mieste, kai vakarai nedžiugina šiluma.

A: O aš manau, kad svarbiausias šios vasaros akcentas – prigludusi, įliemenuota suknelė. Nors visi kalba apie devintojo dešimtmečio madą, aš rekomenduočiau išbandyti penktojo–šeštojo dešimtmečių stilių. Jis pabrėš jūsų moteriškumą, išryškins siluetą ir privers pasijusti kino žvaigžde.

L: Platūs pūsti sijonai ar įliemenuotos suknėles tiks dėvėti ne tik dieną, bet ir vakare. Tik nepamirškite pakeisti gladiatoriaus stiliaus basučių į aukštakulnius batelius ir pasijusti tikra kerėtoja!

Žurnale "Express Mada" taip pat skaitykite:

Nenorėjęs išgarsėti - Jeanas Paulas Gaultieras

Kinas madai - mada kinui. Kino filmį įtaka podiumui

Nepataisomi Holivudo stileivos

Interjeras kino filmuose

Raudonasis Kanų kilimas