Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pataisai antradienį pritarė 67 parlamentarai, prieš balsavo 7, susilaikė 18. Tokiu būdu Seimas uždraudė skleisti politinę reklamą garso ir vaizdo kūriniais (klipais, filmais) per radiją ir televiziją.

Kandidatų reklama komercinėse nacionalinėse radijo ir televizijos stotyse rinkimų agitacijos laikotarpiu bus finansuojama iš valstybės biudžeto. Pinigų jai atseikės Vyriausioji rinkimų komisija (VRK). Ji taip pat parinks tokios reklamos skleidėjus.

Todėl kartu Seimas priėmė protokolinį nutarimą, kuriuo pasiūlė Vyriausybei skirti VRK papildomus 2 mln. Lt.

Kandidatų ir partijų politinė reklama per radiją ir televiziją prieš rinkimus bus skleidžiama pagal proporcinio lygiateisiškumo principą. Jos apimtis bus paskaičiuojama atsižvelgiant į paskutinių Seimo, savivaldos rinkimų ir rinkimų į Europos Parlamentą rezultatus, taip pat – į partijos iškeltų kandidatų skaičių.

Anot konservatoriaus Sauliaus Pečeliūno, dėl šios nuostatos pataisa yra diskriminuojanti. Mat taip užkertamas kelias reklamuotis save išsikėlusiems kandidatams.

Tuo tarpu frakcijos „Tvarka ir teisingumas“ seniūnas Valentinas Mazuronis įspėjo, kad taip užkertamas kelias rinkimų agitacijoje lygiomis teisėmis dalyvauti ir naujoms politinėms jėgoms.

Viešosios informacijos rengėjai ir skleidėjai politinę reklamą galės skleisti tik pagal visiems politinės kampanijos dalyviams vienodus įkainius bei sąlygas. Ji ne vėliau kaip likus 45 dienoms iki rinkimų ar referendumo turi būti pateikti žurnalistų etikos inspektoriui ir tik šis galės pakeisti įkainius bei sąlygas.

Kartu pataisa viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams uždrausta skleisti politinę reklamą neatlygintinai.

Periodinės spaudos leidiniuose politinė reklama negalės būti skleidžiama pirmame puslapyje.

Politine reklama nelaikomi ne agitacijos kampanijos laikotarpiu skleidžiami įprastinio pobūdžio informaciniai pranešimai apie valstybės politikų, partijų, kandidatų veiklą, išskyrus atvejus, kai tokiais pranešimais agituojama balsuoti partijos ar kandidato interesais arba už tokius pranešimus yra atsilyginama.

Be to, politine reklama nelaikomi kampanijos laikotarpiu neatlygintinai skleidžiami įprastinio pobūdžio informaciniai pranešimai apie valstybės politikų, politinių partijų, kandidatų veiklą, taip pat diskusijų ir pokalbių laidos.