Filmuotoje medžiagoje matyti, kaip Vilniaus savivaldybei baigus darbą sostinės mero pavaduotojas, liberaldemokratas Evaldas Lementauskas tarnybiniu automobiliu su asmeniniu vairuotoju iš savivaldybės vyksta į netoliese esančią alkoholinių gėrimų parduotuvę.

Kiek užtrukęs joje vicemeras tęsia kelionę į Vilniaus pakraštyje esančią kavinę, kur vakarieniauja su partijos kolegomis. Vairuotojas lieka laukti vicemero.






Tačiau trečiadienį E. Lementauskas „Panoramai“ tik iš dalies pripažįsta kartais pasinaudojantis valdiška mašina – nebent į polikliniką nuvažiuoti.

Baigęs darbą savivaldybėje į valdišką mašiną nevengia sėsti ir pats Vilniaus meras Juozas Imbrasas. Filmavimo dieną vairuotojas jį veža į namus sostinės Antakalnio rajone.

J. Imbrasas, paklaustas kaip dažnai naudojasi jam suteikta privilegija turėti tarnybinį automobilį ir vairuotoją, tikina, kad mieliau važinėja nuosava mašina, bet neneigia, kad pasinaudoja ir valdiška.

„Kartais parveža, jei kitos išeities nėra. Būna parveža, – ir patikina žinantis, kad tai prieštarauja Vyriausybės nutarimui. – Taip, girdėjau, todėl stengiuosi kaip galima mažiau važinėti.“

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sekretorius Paulius Paulionis tikina, kad valdišką mašiną naudoja tik darbo reikalams. Tačiau Lietuvos televizijos naujienų tarnybai pavyko užfiksuoti, kaip jis po darbo važiuoja į Antakalnio rajone esančią B. Sruogos gatvę.

Lietuvos lenkų rinkimų akcijos atstovas, mero patarėjas Jaroslavas Kaminskis po darbo tarnybiniu automobiliu važiuoja į užmiestį. Penktadienio vakarą jis mašiną palieka Trakuose, Trumpojoje gatvėje.

„Panoramai“ jis tikino ne darbo valandomis nesinaudojantis privilegija. „Ta prasme, kai garažas buvo uždarytas, buvau namo nuvažiavęs“, – ištarė J. Kaminskis.

Dėl naudojimosi tarnybiniais automobiliais ir kitomis privilegijomis postų neteko Seimo kancleris, kiti parlamento darbuotojai. Kritikos neišvengė policijos generalinis komisaras. Tačiau iš pamokų nepasimokyta.

Pareigūnų, kuriem leidžiama tarnybiniais automobiliais naudotis kiek laisviau, nei reglamentuoja Vyriausybės nutarimas, pasak Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos vadovės Jolantos Petkevičienės, yra nedaug – visoje šalyje iki 40. Tačiau savivaldybės tarnautojams tai netaikoma.

„Komisija jau dešimtis kartų yra išsakiusi savo nuomonę, kad nei iš darbo į namus, nei iš namų į darbą važiuoti nėra tarnybinė reikmė, ir tokiais atvejais tarnybinis automobilis neturėtų būti naudojamas“, – pabrėžia ji.

Po savivaldybės pastatu esančiuose garažuose darbo metu galima pamatyti stovinčius „Wolkswagen Passat“ markės automobilius, kuriais važinėja savivaldybės vadovai. Priešingai negu žemesnio rango pareigūnų automobiliai, šios mašinos be skiriamųjų ženklų.

Savivaldybės administracijos direktorius tikina, kad tarnybinių automobilių naudojimo kontrolė vykdoma ir, pasak jo, piktnaudžiavimo atvejų nepasitaikė. Pasak administracijos direktoriaus, vadovų automobiliai neženklinami sąmoningai.

„Iš principo tai galima komentuoti kaip estetinį vaizdą. Tai yra skiriamųjų juostų ar ženklų ant savivaldybės reprezentacinių automobilių mes nededame, bet nuo kitos savaitės mašinų numeriai ir naudotojų kontaktiniai duomenys bus skelbiami internete“, – pasakoja Vilniaus m. savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Paluckas.

Pasibaigus darbo laikui vaizdas garaže jau kitoks nei darbymečiu. Jame nebėra nė vieno iš savivaldybės vadovų automobilio. „Visos tarnybinės mašinos yra išvažiavusios, darbas baigėsi apie 5–6 valandą“, – teištaria apsaugininkas.