J.Rimkutės
ir
I.Ševiakovaitės
kolekcija „Lt-identity – Vilnius 2007“ tęsė tautiškumo liniją: dominavo geltona, aukso, žalia, raudona, balta bei juoda spalvos, o drabužius ir batus puošė lietuviška atributika.

„Drabužius, kuriuos matėte ant podiumo, stengiamės paversti kasdien dėvimais žaismingais laisvalaikio rūbais su lietuviškumo prieskoniu.

Kodėl? Lietuviai save arba nuvertina, arba pervertina, o mes norime paskatinti žmones džiaugtis, kad jie tiesiog yra tie, kas yra – lietuviai. Norėčiau, kad į visa tai (lietuviškumo propagavimą) žvelgtumėte ne tiek rimtai, kiek žaismingai ir džiugiai“, - Delfi paiškino J.Rimkutė.

Ant podiumo pasirodę muzikos grupės „InCulto“ nariai sukėlė audringas žiūrovų ovacijas, kurios dar labiau pasipylė išvydus paskutinį modelį – dainininkę Ericą Jennings.

„Kolekcijos filosofiją atskleidžia ne tik drabužiai, tačiau ir pats jų demonstravimo procesas, todėl čia svarbi ir muzika, ir tinkamai parinkti personažai – visa tai papildo kolekciją.

„InCulto“ muzikantus pasirinkome neatsitiktinai. Jie ruošia naują programą, mes kuriame jiems sceninį įvaizdį, nors muzikantai iš mūsų laukia ir kasdienių rūbų pasiūlymų“, - tikino J.Rimkutė.

Anot jos, iš kitų modelių išsiskyręs „taškuotas“ Ericos ir Jurgio Didžiulio duetas atspindėjo kolekcijos idėją – reikia džiaugtis tuo, kuo esame, mylėti ir gerbti vieni kitus.

Iki paskutinės kūrybinio proceso baigties minutės moterišką kolekciją pristačiusi Sonata Bylaitė tikino: „Vyksta kūrybinis procesas, kurio rezultatą galėsiu pamatyti tik ant podiumo. Man pačiai išties labai smalsu“.

Rezultatas žiūrovų nenuvylė. Kolekciją stebėjusios moterys planavo „pasisiūti kažką panašaus“, o vyrukai negalėjo atitraukti akių nuo švelniai kūnu banguojančių ir gražiausias modelių vietas pabrėžusių kombinezonų bei suknelių, siūtų iš viskozės, plonytės vilos ir šilko.

„Kolekcijos tema buvo aviacija, o įkvėpimą suteikė lakūno kombinezonas. Jį dėvintys vyrai man atrodo labai vyriški, pasirengę skrydžiui – laisvi, linkę priimti iššūkius. Kilo mintis – savotiškas iššūkis pačiai – vyriškus kombinezonus paversti itin moteriškais. Manau, pavyko“, - Delfi tikino S.Bylaitė.

Kirpimo konstrukcijos dailiai pabrėžė apvalią pečių liniją, o išilginės linijos (klostės) podiumu plaukiančioms moterims suteikė grakštumo.

Itin moterišką kolekciją „Vandenynas“ pristatė dizaineris Giedrius Šarkauskas. Joje susiliejo daugybė bangų, išreikštų klostėmis, paraukimais, daug skirtingų spalvų, kuo pasižymi povandeninis pasaulis, motyvų, tautų identifikacijos simbolių. Ir kas gi sakė, kad linas – išskirtinai lietuviškas audinys?

Dizainerės Ramunės Strazdaitės kolekciją žiūrovai pasitiko dvejopai – vieni raukėsi išvydę raukinius ir aukštakulnius batus ant platformos, kiti aikčiojo sužavėti pilkų langučių ir gausiai klostuotų pasijonių.

„Į kolekciją norėjosi įmaišyti elegancijos, laisvės ir istoriškumo, kurį atspindėjo papūsti, o apačioje suraukti sijonai, turėję priminti amžius, kai moterys dėvėjo ilgas ir pūstas sukneles.

Dominavo prislopusios, daugiau žemės spalvos, kurios bus populiarios ateinančią žiemą: pilka, juoda, rusva, žalsva.

Naudojau vilną, langučiais ir kitaip margintas medžiagas. Tiesa, raštai tarsi apsitrynę, prislopinti, kas žiemą bus itin madinga“, - Delfi aiškino R.Strazdaitė.

Kai kurie žiūrovai nustebo išvydę languotų pilkšvų rūbų, lyg turėjusių simbolizuoti dorovingą ir kuklią senovę, bei „ištvirkusių“ lakinių batų ant platformos derinius.

„Platforma ir lakinė oda vėl ateina į madą. O derinant juos su tokiais drabužiais pasiekiama pusiausvyra tarp to, kas sena ir kas nauja“, - paaiškino R.Strazdaitė.

Dizainerės Jurgos Januškevičiūtės Žiugždienės kolekcija „Pažiūrėk man į akis“ tarsi praslydo podiumu. Lengvai krintančios suknelės, klostėmis vilnijantys paltai kėlė nenusakomo lengvumo pojūtį, kuris sustiprėdavo pažvelgus į tarsi sniego kristalais nubarstytas modelių kaktas.

„Visos mano idėjos dažniausiai kyla iš žmogaus vidinio pasaulio – ką mes išgyvename, ką išgyvenu aš.

Akys visuomet išduoda tikrąją žmogaus savijautą, kurios joks drabužis nepaslėps. Kartais žmonės gražiai apsirengia, tačiau pažvelgus jiems į akis išvysti, kad drabužio ir jo nuotaikos yra visiškai skirtingos.

Kolekcijoje netiesiogiai vaizdavau žmogaus akis - tuos jausmus ir išgyvenimus, kuriuos galima jose įžvelgti.

Pirmasis modelis buvo aprengtas raudonai – tai akys, atspindinčios konfliktą su savimi ar aplinka, o konflikto pasekmė – žili plaukai... Štai kodėl nubalinome modelių kaktas“, - aiškino dizainerė.

Žirniukais margintos suknelės simbolizavo raibuliavimą akyse, tamsūs drabužiai – nuovargį, tačiau galiausiai viskas baigėsi gerai. Ant podiumo pasirodė šviesius paltus vilkintys modeliai – aliuzija į šviesias akis.

„Iš pradžių buvau užsibrėžusi pristatyti suknelių kolekciją. Joms pirktos lengvai krintančios medžiagos padiktavo modelį, tačiau ranka nubraižė visai ką kita, mat man labiausiai sekasi siūti paltus. Taigi išėjo savotiškas tarpinis variantas“, - juokėsi dizainerė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją