Įtakingiausiųjų balsas
Politikų balsas
Žiniasklaidos atstovų balsas
Verslininkų balsas
Visuomenininkų balsas
Popkultūros atstovų balsas
Valdininkų /
teisininkų balsas
Visuomenės
balsas
METODIKA

Lietuvos įtakingiausieji 2020: popkultūros sąrašuose garsieji influenceriai įtaka pasigirti negali
7

Raminta Blažytė, www.delfi.lt


„Delfi“, kaip ir kasmet, skelbia naujausius šalies pramogų pasaulio įtakingiausių asmenų sąrašus. Ekspertai ir visuomenė šiemet beveik vienbalsiai paskirstė tik tris pirmąsias vietas, toliau sąraše įvyko labai netikėtų bei įdomių pokyčių.



Ekspertų nuomone, daugiausia įtakos visuomenei daro atlikėjas, dainų autorius Andrius Mamontovas, o visuomenė karūnavo televizijos laidų kūrėją, vedėją ir dėstytoją Arūną Valinską. Na, o atlikėjui ir TV laidų vedėjui Marijonui Mikutavičiui įtakingiausiųjų popkultūros atstovų sąraše tiek vieni, tiek kiti nusprendė skirti 2-ąją vietą.

Šie šou verslo rykliai įtakingiausiųjų sąrašo viršuje pastaruoju laikotarpiu atsiduria kasmet. Tačiau juos jau vejasi nauji ryškūs asmenys. Ant kulnų šiemet jiems lipa populiari TV laidų vedėja, verslininkė, kulinarijos knygų autorė Beata Nicholson. Visuomenė jai skyrė aukštą, 4-ąją vietą, o ekspertų teigimu, Beata nusipelnė užbaigti pirmąjį 10-tuką.

„Beata yra reklaminis vardas. Jai karantino laikotarpis buvo labai tinkamas metas atsiskleisti ir dar labiau išpopuliarėti. Nes šiuo metu daugelis žmonių buvo užsidarę namuose, visiems reikėjo kažkuo užsiimti ir natūralu, kad tai, ką siūlo Beata, labai atitiko laiko dvasią. Manau, kad tai yra vienas iš paaiškinimų, kodėl jos pozicija lentelėje yra gerokai ūgtelėjusi“, – komentavo apklausą atlikusios įmonės „Spinter“ tyrimų vadovas Ignas Zokas.

Pati Beata, reaguodama į rezultatus, juokėsi, kad greičiausiai į žmonių širdis pateko per skrandžius.

„Man atrodo, kad prie mano sėkmės prisidėjo cinamoninės bandelės (juokiasi). O, jeigu rimtai, man tai yra siurprizas, aš tikrai nesitikėjau ir neplanavau. Visada veikiu pagal savo vertybes ir noriu daryti tai, ką darau. Man visada svarbu, kad mano elgesys ir mano skleidžiamos žinutės teiktų geras mintis ir gerą energiją.

Manau, kad žmones patraukia tai, ką transliuoju. Daug vaikų, naminis gyvenimas – žmonėms turbūt tai yra artima ir svarbu. Nieko specialiai nekūriau, tiesiog dariau tai, ką galiu geriausiai“, – kalbėjo Beata.

Uolus darbas ir asmeninio gyvenimo peripetijos

Dar vienas ryškus pokytis lentelėje – gerokai aukščiau nei pernai šoktelėjęs ir įtakingiausiųjų dešimtuke atsidūręs atlikėjas Vidas Bareikis. Visuomenė jam skyrė 7-ąją vietą, o ekspertai – 9-ąją. Pernai elito apklausoje jis buvo 19-tas, visuomenės - 21-as.

„Bareikis ne tik aktyviai koncertuoja ir dalyvauja visuomeninėje veikloje, tačiau jis pastaruoju metu išgyveno ir gyvenimiškų dramų – skyrybos, nauji jausmai garsiai moteriai. Jis buvo pakankamai matomas viešojoje erdvėje. Kadangi jis pakankamai atvirai apie savo asmeninį gyvenimą kalba – tai irgi duoda rezultatus“, – komentavo I.Zokas.

Pats V. Bareikis sako, kad pakankamai aktyvūs jam buvo ne tik šie, bet ir 2018 bei 2019 metai. Nors neatmeta, kad jo populiarumas ūgtelėjo ir dėl asmeninio gyvenimo pokyčių, vis tiktai labiausiai dėl to „kaltina“ ilgalaikį planą ir darbštumą.

„Aš tiesiog dirbu savo darbą ir turiu išsikėlęs sau muzikinių iššūkių net keleriems metams į priekį. Aišku, tų detalių yra daug. Karantino laikotarpiu prasidėjo projektas „Įdomiosios pamokos“, manau, kad tuomet pradėjo ypatingai plėstis mano auditorija. Nes, kai pasieki vaikus, supranti, kad ir pusė Lietuvos tėvų tave įsileidžia į namus.

Neminint manęs, visi tie žmonės, kurie yra lentelės viršuje – turi savo nuomonę. Yra atlikėjai, kurie tiesiog yra atlikėjai, o kiti yra ir kūrėjai, ir asmenybės, galinčios pasisakyti įvairiomis temomis. Ir man pačiam tai nėra svetima. Daugelis Lietuvoje žino mano poziciją apie jaunimą. Aš stengiuosi juos inspiruoti. Jie žino mano nuomonę apie svaigalus ir tai, kad būdamas projekto „Už saugią Lietuvą“ ambasadoriumi, apvažiavau daug mokyklų. Manau, jog ir tai, kad esu žmogus su pozicija, prisideda prie įtakingumo.

Aišku, ir šio pusmečio asmeninio gyvenimo aplinkybės galėjo turėti įtakos. Nes jos buvo aptarinėjamos viešai. Manau, kad iš visos šios dėlionės ir susideda priežastis, kodėl žmonės labiau ima manimi domėtis. Tačiau vis tiek iš visų šių savo pateiktų versijų labiausiai akcentuočiau būtent darbą, kurį visada nuoširdžiai atlieku. Ir dabar turiu labai aktyvią vasarą: penkias dienas per savaitę filmuojuosi, o likusias dvi – koncertuoju. Neturiu nė vieno laisvo savaitgalio“, – pasakojo Vidas Bareikis.

Komunikacijos specialistas Saugirdas Vaitulionis, kuris ir pats ne pirmi metai papuola į įtakingiausių sąrašą, asmeninio gyvenimo narpliojimo su įtaka visuomenei nesieja. Tai puikiai iliustruoja asmenybės, esančios sąrašo viršuje.

„Auksinė pramogų pasaulio taisyklė – pasakoti apie asmeninį gyvenimą, meilę, skyrybas, pasibaigusius ir naujus santykius. Žmonėms asmeninis žvaigždžių gyvenimas buvo, yra ir bus įdomus. Ir, žinoma, tai yra trumpiausias kelias į populiarumą. Vietomis reikia paverkti, vietomis – pasidžiaugti ir rodyti daug asmeninio gyvenimo momentų. Tai prideda populiarumo, tačiau ar turi ką nors bendra su įtaka? Nemanau. Kaip pavyzdį galima pateikti Marijoną Mikutavičių, Andrių Mamontovą, Algį Ramanauską ar Haroldą Mickevičių. Jie į asmeniškumus beveik nesileidžia, tačiau yra sąrašo viršuje. Jie savo įtaką išsikovojo per daugelį metų ir tai pasiekė savo sunkiu darbu ir autoritetu. Jų autoritetas yra neginčijamas“, – kalbėjo komunikacijos specialistas.

Žurnalo „Reitingai“ vadovas Gintaras Sarafinas taip pat pabrėžia faktą, kad įtakingieji pramogų pasaulio atstovai dažnai nepelnytai būna „nurašomi“, kaip valstybei jokios įtakos nedarantys asmenys.

„Vadinamieji pramogų pasaulio banginiai savo įtaką išnaudoja teisingai. Todėl tikrai neverta manyti, kad tik politikų ar verslininkų įtaka yra tikra, o visų kitų – tik butaforinė. Ne, ji tikra. Ir ji dažnai gali pakeisti kitų žmonių mąstymą. Nors jie vadinami pramogų pasaulio kultūros žmonėmis, su jais skaitosi ir tie patys politikai, trokštantys tuos garsiausius vardus susikviesti į savo partijas“, – kalbėjo ekspertų apklausą atlikęs G. Sarafinas.

Influenceriai surinko mažiausiai balsų

Anot jo, daug kam netikėtumu gali tapti tai, kad socialinių tinklų nuomonės formuotojai, savo paskyrose turintys šimtus tūkstančių sekėjų, atsidūrė abiejų – tiek visuomenės, tik ekspertų apklausų, lentelių apačioje.

„Dabar mes turime vadinamąją „influencerių“ kartą. Jie tarsi gyvena savo burbule. Jiems ir tūkstančiams jaunų jų sekėjų atrodo, kad jie tarsi yra įtakingi. Tačiau, kai pažiūri į apklausos rezultatus, pamatai, kad ir Paksaitė, ir Valentaitė, ir Nainė bei kitos interneto asmenybės – sulaukia labai mažai palaikymo renkant įtakingiausius žmones. Jos populiarios, tačiau jų įtaka menkesnė“, – kalbėjo G. Sarafinas.

Tam pritaria ir I. Zokas, pabrėždamas, kad influencerius atpažįsta tik labai koncentruota amžiaus grupė: „Jie gana populiarūs tarp jaunimo, tačiau vyresni žmonės jų visai nežino arba nežiūri į jų veiklą rimtai ir nevertina, kaip įtakingų.

Na, o S. Vaitulionio nuomone, balsuodama visuomenė labai dažnai painioja populiarumą su įtaka.

„Sekėjų skaičius socialiniuose tinkluose dažnu atveju neatspindi daromos įtakos. Tai, kad tu turi daug patiktukų po savo linksmu vaizdo įrašu, dar nieko nereiškia. Linksma ir tiek. Ar dėl to žmogus staiga tampa įtakingu? Ko gero, ne. Panašu, kad visuomenė prabalsuoja pagal tai, ar mėgsta, ar nemėgsta, ar žino ar nežino žmogaus. Nenuostabu, nes dabar didelės visuomenės dalies kasdienybė – telefone ir jie balsuoja už tuos, kurie kasdien sukasi jų naujienų sraute“, – įsitikinęs S. Vaitulionis.

Prodiuserių įtaka

Vis dėlto visuomenė į itin aukštą poziciją pakėlė ir vieną garsų žmogų, socialiniuose tinkluose dalyvaujantį ne taip aktyviai – prodiuserį, muzikos kūrėją bei atlikėją Deivydą Zvonkų. Visuomenė jam skyrė 5-ąją vietą, nors ekspertai nugramzdino į 38-ąją.

„Prodiuseriai padeda kilti ne vienam, o įvairiems atlikėjams. Tarkim, jeigu kalbėtume apie Haroldą Mackevičių – jis ekrane dažnai nešmėžuoja, tačiau valdo visą „Dviračio žinių“ grupę, kuri turi milžinišką įtaką politiniam laukui. Na, o Zvonkus, kaip kūrėjas, turi milžinišką įtaką muzikoje. Taip pat ją turi ir Martynas Tyla. Jie turi po keletą atstovaujamų dainininkų ir puikiai matosi, kad tie jų atlikėjai sugeba pasiekti daugiau nei veikdami savarankiškai arba su kitais prodiuseriais“, – paaiškino G. Sarafinas.

„Delfi“ primena, kad šis tyrimas kasmet vykdomas dviem kryptimis – apklausiama ne tik visuomenė, bet ir savo sričių profesionalai, kurie atstovauja ekspertų grupę. Septynių dalių ciklas atskleidžia, kas mūsų šalyje yra įtakingiausi politikai, verslininkai ir ekonomistai, tarnautojai ir pareigūnai, sportininkai, visuomenininkai, žiniasklaidos bei popkultūros atstovai.

Įtakingiausiųjų balsas
1
Andrius Mamontovas
2
Marijonas Mikutavičius
3
Arūnas Valinskas
4
Haroldas Mackevičius
5
Algis Ramanauskas
6
Jurgis Didžiulis
Žiūrėti visus
Visuomenės balsas / „Spinter tyrimai“
1
Arūnas Valinskas
2
Marijonas Mikutavičius
3
Andrius Mamontovas
4
Beata Nicholson
5
Deivydas Zvonkus
6
Agnė Jagelavičiūtė
Žiūrėti visus