Kaip praneša STT, atskiroms interesų grupėms būtų suteikiamos lengvatinės sąlygos aukcionuose įsigyti žaliavinę medieną, pagamintą valstybiniuose miškuose, ir neužtikrinamas objektyvus įvertinimas, ar medieną įsigyjantys ūkio subjektai atitinka projektu siūlomus kriterijus.
STT kritiškai vertina tvarką, kad ūkio subjektų atitikimą socialinės ir ekonominės naudos kriterijams vertintų elektroninės medienos prekybos sistemos administratorius, nes jo tiesioginės funkcijos iš esmės nesusijusios su numatomų funkcijų įgyvendinimu. Dėl to, pasak STT, ūkio subjektų atitikimo vertinimas gali būti neefektyvus.
Nesąžiningo elgesio galimybių aspektu STT atkreipia dėmesį ir į tai, kad įstatymo pakeitimo projektu nenumatoma ūkio subjektų atsakomybė dėl nesąžiningai įsigytos medienos.
Vyriausybė yra pritarusi Aplinkos ministerijos įstatymo projektui, kuriuo siūloma didinti valstybiniuose miškuose išauginamos medienos teikiamą socialinę ir ekonominę naudą, siekiant aprūpinti šalies pramonę žaliava.
Kaip teigiama pažymoje, siūloma nustatyti, kad per elektroninę medienos pardavimo sistemą aukcionuose ilgalaikėms (nuo 3 iki 10 metų trukmės) ir pusmetinėms sutartims sudaryti parduodamą valstybiniuose miškuose pagamintą žaliavinę medieną ir miško kirtimo liekanas pirmiausia galėtų įsigyti ūkio subjektai, atitinkantys socialinės ekonominės naudos šaliai kriterijus.
Tarp minėtų kriterijų nurodoma, kad ūkio subjektas per pastaruosius trejus kalendorinius metus medienos gaminiams gaminti panaudojo ne mažiau kaip 80 proc. įsigytos žaliavinės medienos ar miško kirtimo liekanų. Taip pat neturi uždelstų įsiskolinimų valstybiniuose miškuose pagamintos žaliavinės medienos ir miško kirtimo liekanų pardavėjui.
Pažymima, kad patvirtinus kriterijus būtų sukurta apie 10 kartų daugiau darbo vietų, kartu didėtų ir pridėtinė vertė. Kriterijų neatitiksiančios įmonės neeliminuojamos iš Lietuvos medienos rinkos, nes kriterijai būtų taikomi dėl kiek daugiau nei 40 proc. Lietuvos rinkai patiekiamos medienos.