aA
Lietuvoje remontuojami krašto keliai, įrenginėjamos saugumo salelės ir borteliai. Iš pažiūros, atrodo, puiki prevencija saugumui užtikrinti, tačiau kelininkų darbai turi ir kitą medalio pusę. Ūkininkų teigimu, po remonto darbų, keliai sunkiajai žemės ūkio technikai tapo nebepravažiuojami.
Nepravažiuojamos salelės
© DELFI montažas

Kupiškio rajono ūkininkas Antanas Dobrovolskis sako, kad saugumo salelės keliuose suformuojamos taip, kad žemdirbių technikai tiesiog nebeįmanoma pravažiuoti.

„Nežinia, dėl ko taip yra daroma. Gyventojų tose atkarpose nėra daug. Iš vienos pusės suprantu, norima didinti saugumą, bet kodėl yra užmirštami žemdirbiai? Niekas mums atskirų kelių netiesia, kaip užsienyje, bet dar ir esamus padaro nepravažiuojamus“, – piktinasi žemdirbys.

Po remonto darbų, anot ūkininko, pravažiuojama dalis kelyje DaugpilisRokiškisPanevėžys tapo 4,3 m., o AnykščiaiTroškūnaiPanevėžys vos 3 m., kai šiuolaikinių kombainų plotis yra apie 4,5 m., todėl dabar, pasak A. Dobrovolskio, tam, kad pasiektų laukus tenka važiuoti aplinkkeliais, kur kas ilgesnius atstumus.

„Man dar nelabai daug, apie 5 kilometrus, bet kitiems žemdirbiams reikia įveikti po 10 ir daugiau kilometrų. Tai papildomas laikas ir degalų sąnaudos“, – aiškina vyras.

Savo ir kitų ūkininkų patogumu susirūpinusio A. Dobrovolskio teigimu, kelininkai galėjo labai paprastai išspręsti šią problemą, tačiau dėl kažkokių neaiškių priežasčių žemdirbiai ir jų technika buvo užmiršta.

„Juk galėjo bent šiek tiek praplatinti tuos kelius ir nebebūtų problemos, o dabar svarbu tik pasirodyti, kad kažką daro, o į žmonių poreikius neatkreipia dėmesio“, – teigia ūkininkas.

Neapsikentęs kelininkų veiksmų ūkininkas savo ruožtu kreipėsi į Lietuvos grūdų augintojų asociaciją (LGAA) su prašymu padėti išspręsti šią problemą. LGAA direktorius Ignas Jankauskas DELFI patvirtino, kad asociacija artimiausiu metu žada kreiptis į Kelių direkciją bei Susisiekimo ministeriją.

Ūkininkai „aukojami“ vardan saugumo

DELFI susisiekus su Susisiekimo ministerijos ryšių su žiniasklaida specialistu Evaldu Tamariūnu, šis teigė, kad kol kas jokių nusiskundimų iš ūkininkų ministerija nesulaukė.

„Informacijos dėl nusiskundimų šiuose keliuose neturime. Iš planavimo skyriaus kompetencijai priskirtos veiklos galiu pasakyti, kad šių kelių rekonstruoti ar kapitališkai remontuoti nenumatoma“, – sakė ministerijos atstovas.

E. Tamariūnas sutinka, jog įrengtos saugumo salelės turi įtakos žemės ūkio technikos pravažumui, tačiau, pasak jo, praplatinus kelią, nebebūtų užtikrintas saugumas.

„Miesto vartai“ yra statomi gyvenviečių pradžioje, kad galima būtų sumažinti greitį. Tokių priemonių tikslingumas praranda prasmę, jei mes padarysime plačius įvažiavimus. Taip sutinku, kad tai gali sukelti nepatogumą ūkinę veiklą vykdantiems asmenims“, – aiškino ryšių su žiniasklaida specialistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sudarys išnykusių Lietuvos kaimų žemėlapius – kam to prireikė? (39)

Minint vietovardžių metus šiemet žadama sudarinėti išnykusių kaimų ir kitų vietovių...

Dėl švaros trūkumo stabdoma mėsos perdirbimo įmonė nepakluso ir dirbo toliau (13)

Kauno valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (Kauno VMVT) dėl pažeidimų, nustatytų neplaninio...

Reforma atims iš miškininkų uniformas – perspėja dėl smūgio prestižui (71)

Valstybinių miškų urėdijos (VMU) miškininkai sunerimę, kad savo ilgametę istoriją menančias...

Savivaldybių įtakos karai – mūšis dėl valstybinių įstaigų (6)

Nuo sausio 1 d. nebeliko Vilkaviškio ir Šakių aplinkos apsaugos inspekcijų. Jos buvo prijungtos...

Kaimo turizmas: nuo vestuvių iki parodomojo karvės melžimo (7)

Į Lietuvos turizmo oskarų 2018 nominaciją „Sėkmingiausias 2018 metų kaimo turizmo paslaugų...

Top naujienos

TV eteryje ištarta frazė Sovietų Sąjungoje sukėlė tikrą ažiotažą: gavau konkrečią užduotį (56)

1986 metų liepos 17 dieną viešbučio administratorė ir visuomeninės organizacijos „Sovietinis...

Lietuvis siekia pakeisti prekybos rinką: derybų galią nori sugrąžinti pirkėjams (45)

Danijoje gyvenantis lietuvis įkūrė elektroninės prekybos platformą, kuria tikisi sugrąžinti...

Ovacijomis Vilniuje pasitiktos sugrįžusios Dakaro komandos atnaujinta 23.24 (123)

Šeštadienio vakaras Vilniaus oro uoste ne vienam keleiviui buvo neįprastas. Kone visos Lietuvos...

Emigranto nusikaltimas sukrėtė ne tik Lietuvą, bet ir Švediją: nužudytą paauglę rado užklijuotomis lūpomis (101)

Darbą baigusi septyniolikmetė nusiuntė tėvui žinutę, kad grįžta namo, tačiau į juos taip ir...

Po savaitgalio pasitiks nauji nemalonumai: iš sinoptikų – perspėjimas (9)

Sekmadienį per Lietuvą keliaus šaltasis atmosferos frontas. Daugelyje rajonų lankysis krituliai,...

Lietuviai įamžino chaotišką Indijos sostinę: jeigu ši šalis neegzistuotų, niekam neužtektų vaizduotės ją išgalvoti (50)

„Jeigu Indija neegzistuotų, niekam neužtektų vaizduotės ją išgalvoti“, - taip sakė...

Radžvilas: tai ir yra pabaigos ženklas (761)

Didžiosios Britanijos atsiskyrimas yra labai panašus į Sąjūdį, Europos Sąjunga ( ES ) eina...

Sirgalių žinutę išgirdęs Adomaitis po skaudaus pralaimėjimo citavo dukterį (144)

Vilniaus „Ryto“ vyriausiojo trenerio Dainiaus Adomaičio 45-ojo gimtadienio vakaras –...

„Hadsono stebuklas“: kaip išvengta tragedijos (42)

Sausio 15 d. sukako lygiai dešimt metų nuo vadinamojo Hadsono upės stebuklo, kai „ US Airways “...

Paskelbti antrosios „Eurovizijos“ atrankos rezultatai: net 7 dalyviams užtrenktos durys (123)

Šeštadienio vakarą eteryje suskambo antrasis nacionalinės „ Eurovizijos “ atrankos filmavimas,...