Ministerija siūlo, kad dalį žemės paėmimo procedūrų galėtų atlikti ne tik projektą įgyvendinanti institucija, bet ir jos reguliavimo srities įstaiga ar įmonė. Šiuo metu tokios galimybės nėra.

Taip pat siūloma panaikinti nuostatą, kad kartu su prašymu patvirtinti specialųjį planą ir pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą Vyriausybei reikia pateikti ir žemės sklypų, kurių visą plotą ar dalį numatomą paimti, sąrašą ir valstybinių žemės sklypų, kurių valstybinės žemės nuomos ir panaudos sutartis numatoma nutraukti, sąrašą.

Siūloma patikslinti Nacionalinės žemės tarnybos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procese tvarką, išskiriant du etapus.

„Pirmajame etape tarnyba patvirtina žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektą, paimamų visuomenės poreikiams žemės sklypų ir žemės sklypų, suformuotų pertvarkius žemės sklypų dalis, likusias nuo visuomenės poreikiams paimamų žemės sklypų dalių, kadastro duomenis, o antrajame etape priima sprendimą paimti žemę visuomenės poreikiams”, - rašoma dokumentuose.

Ministerija taip pat siūlo tiksliai aprašyti nereglamentuotus atvejus, nustatyti ilgesnius, protingumo principus atitinkančius kriterijus, pagal galimybes sumažinti institucijų administracinę ir finansinę naštą ir pan.

Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos svarbos projektus įstatymo nuostatos ypač aktualios įgyvendinant projektą „Rail Baltica“. Iki šių metų sausio 1 dienos Nacionalinės žemės tarnybos direktorius pasirašė 981 žemės sklypų paėmimo visuomenės poreikiams aktą. 2019 metais tikimasi baigti rengti visus aktus, susijusius su geležinkelio vėže, vėliau bus rengiamas žemės paėmimo visuomenės poreikiams vietinės reikšmės automobilių keliams statyti ir rekonstruoti projektas tam, kad būtų užtikrinamas privažiavimas prie vėžės. Keliams reikalingų žemės sklypų skaičius, tikėtina, gali siekti daugiau kaip 1700.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (70)