„Nepridarys (problemų ukrainietiški grūdai Lietuvoje – ELTA) dėl kelių priežasčių. Viena pagrindinė priežastis ką mes kalbame ir visas pagalbos paketas yra apie tai, kad tai tranzitas yra ne į Lietuvą, o tranzitas per Lietuvą į Klaipėdos uostą“, – ketvirtadienį „Žinių radijui“ teigė K. Navickas.

„Visi mechanizmai, kuriuos yra pasiūlęs dvišaliuose susitikimuose užsienio reikalų ministras, jis būtent apie tai ir kalba – ir saugikliai, ir dokumentai, ir kaip mes užtikriname, kad krovinys pasiekė Klaipėdos jūrų uostą“, – pažymėjo jis.

Politikas taip pat akcentavo, kad Lietuvoje yra liūdna situacija dėl geležinkelių infrastruktūros, tad didelių kiekų grūdų šalyje pervežti nėra įmanoma.

„Dalykas dėl kurio yra tikrai liūdna yra mūsų vargana geležinkelių infrastruktūra. Ir prie geriausių norų, mes šiandien didelių kiekių pervežti negalime“, – sakė ministras.

ELTA primena, kad Europos šalyse šiuo metu saugomi dideli kiekiai ukrainietiškų grūdų, kurie yra pigesni nei užauginti Europos Sąjungoje (ES). Dėl logistinių problemų jų nepavyksta nugabenti į šalis, kurios juos nupirktų. Dėl to sumažėjo superkamos vietinės produkcijos kaina bei vietos ūkininkų galimybės parduoti savo produkciją.

Dėl to keliose Europos šalyse ūkininkai prieš tai pareikalavo įvesti muitus. Tačiau ES bemuitį ukrainietiškų grūdų įvežimą pratęsė iki 2024 m. birželio.

Ukrainietiškų grūdų importą yra sustabdžiusi Slovakija, Vengrija ir Bulgarija, tą buvo padariusi ir Lenkija, tačiau galiausiai Ukrainai ir Lenkijai pavyko rasti susitarimą dėl atnaujinto grūdų tranzito.

Galiausiai, pasigirdus nusiskundimų dėl grūdų importo iš Ukrainos, Europos Komisijos (EK) pirmininkė Ursula von der Leyen pasiūlė skirti papildomą 100 mln. eurų paramos sumą Europos Sąjungos (ES) ūkininkams.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją