Smulkioms ir vidutinėms įmonėms, pradedančioms mažmeninės prekybos maistu veiklą, tai ne tik palengvins įsikūrimo rūpesčius, bet ir pareikalaus gerokai mažesnių administracinių resursų, rašoma Žemės ūkio ministerijos pranešime.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba praneša, kad įsigaliojus pakeitimams, mažoms maisto produktų parduotuvėms, kurių bendras prekybos plotas neviršija 300 kv. m, reikės įsidiegti gerokai paprastesnę savikontrolės sistemą ir laikytis paprastesnių geros higienos praktikos reikalavimų, pildyti mažiau dokumentų.

Pavyzdžiui, tokioms parduotuvėms, iki šiol registravusioms savikontrolės įrašus trijuose žurnaluose, užteks turėti tik vieną incidentų registravimo žurnalą, kurį reikės pildyti savikontrolės metu nustačius neatitikimų (pvz.: sugedusį šaldytuvą, aptiktus graužikų pėdsakų, gavus produktų su pažeistomis pakuotėmis ir pan.).

Mažoms parduotuvėms nebereikės atlikti kasmetinių vidaus auditų su auditorių grupe ar atsakingu asmeniu. Sutrumpintas ir dokumentų, susijusių su maisto sauga ir atsekamumu, saugojimo terminas, kuris priklausys nuo produktų kategorijos, pavyzdžiui, dokumentų, susijusių su greitai gendančiais maisto produktais, saugojimas sutrumpintas nuo 1 metų iki 6 mėnesių.

Svarbu paminėti, kad šiose parduotuvėse nebus leidžiama ardyti gyvūninio maisto pakuočių ar jų pjaustyti, perpakuoti ir pan. Supaprastintais reikalavimais negalės pasinaudoti ir tos parduotuvės, kuriose prekiaujama nefasuotais gyvūninio maisto produktais, pvz., šviežia sveriama mėsa, paukštiena, žuvimi, pieno produktais (grietine, sviestu, varške ir pan.) ir kt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)