Tam, kad žaidimą būtų galima žaisti, reikalingi bent septyni žaidėjai (5 geriečiai ir 2 mafijos atstovai). Per kelis dešimtmečius, kuomet pasaulyje yra žaidžiamas ši žaidimas, jo entuziastai sukūrė visa eilę personažų, kurie naudojami žaidimo paįvairinimui. Personažų skaičius žaidime priklauso nuo bendro žaidėjų skaičiaus. Esant 6 žaidėjų grupei, apsiribojama dviem vaidmenimis – Miestiečiais ir Mafija. Esant grupei iki 12 asmenų, taikomas klasikinis vaidmenų variantas: Miestiečiai, Komisaras, Gydytojas, Mafija, Mafijos bosas. Esant didesnei negu 12-os asmenų (iki 20 žmonių) grupei, žaidimas gali būti papildomas ir nepriklausomais personažais.

Žaidimo vedėjas

Žaidimo vedėjas yra nešališkas ir nepriklauso jokiai žaidime dalyvaujančių grupei. Jis organizuoja žaidimą, nurodo ėjimų eiliškumą, kontroliuoja, kad būtų laikomasi žaidimo taisyklių. Ir tik jis vienas žino, kas žaidime yra „Mafija“ ir kas – „Miestiečiai“.

Žaidimo taisyklės

Žaidimo pradžioje visiems dalyviams burtų kelių išdalinamos kortelės, kuriose nurodomas dalyvio vaidmuo. Vaidmenys iki tam tikro laiko nėra žinomi kitiems žaidėjams. Yra išskiriami šie vaidmenys:

• „Geriečiai“ – paprasti miestelio gyventojai, Komisaras, Gydytojas.

• „Blogiečiai“ – mafijos klano atstovai, mafijos bosas.

Miestelyje vyksta išgyvenimo kova tarp „geriečių“ ir „blogiečių“. Žaidimas baigiasi tuomet, kai iš žaidimo pilnai pašalinama viena iš konfrontuojančių pusių.

Žaidimo eiga

Žaidimo partija dažniausiai trunka nuo pusvalandžio iki kelių valandų. Žaidimas susideda iš pasikartojančių etapų, kurie vadinami diena ir naktimi.

Visi žaidimo dalyviai susėda ratu, kad gerai vienas kitą matytų. Vedėjas pradeda žaidimą žodžiais: Atėjo naktis. Visi užmiega (visi užsimerkia, arba užsideda kaukes).

Vedėjas: Pabunda mafija.

Mafijos klano atstovai atsimerkia ir susitaria, kas šią naktį bus auka. Auka gestais parodoma vedančiajam. Beje, gestų kombinacijos gali būti įvairiausios, netgi gestais galima susitarti, kas kitą naktį bus auka, strateguojama į priekį gestais, nes kalbėti naktį negalima, o susitarti galima tik gestais.

Vedėjas: Mafija eina miegoti. Pabunda komisaras.

Komisaras atsimerkia ir nurodo vedėjui žaidimo dalyvį, kurį mano esant mafijos atstovą.

Vedėjas: Komisaras užmiega. Pabunda gydytojas.

Gydytojas „gelbėja“ auką. Jei jo nurodytas žaidėjas buvo mafijos pasirinktas kaip auka, tai gydytojas išgelbėja jam gyvybę.

Vedėjas: Gydytojas užmiega. Išaušo nauja diena.

Visi pabunda (visi atsimerkia).

Jei auka gydytojo nebuvo išgelbėta, tai vedėjas įvardija, kas šią naktį tapo auka ir šis žaidėjas turi palikti žaidimą.

Toliau miestelio gyventojai turi išsiaiškinti, kas jų tarpe yra Mafija. Mafija, norėdama nukreipti nuo savęs įtarimus, aktyviai dalyvauja kaltųjų paieškoje. Kaip aiškinamasi – užduodant įvairius klausimus ir dalinantis savo samprotavimais. Svarbu stebėti analizuoti dalyvių elgesį, reakciją ir atsakymus į klausimus. Žaidėjai pateikia vedėjui vardus žaidimo dalyvių, kuriuos įtaria priklausant Mafijai.

Vedėjas ant lentos surašo įtariamųjų vardus. Įtariamieji turi teisę pasisakyti ir apsiginti nuo kaltinimų. Po to vyksta balsavimas. Daugiausiai balsų surinkęs įtariamasis pripažįstamas kaltuoju ir šalinamas iš rato – žaidimo. Išeidamas jis pasako savo tikrąjį vaidmenį, kurį buvo gavęs.

Po nuosprendžio įvykdymo vedantysis tęsia žaidimą toliau, pranešdamas, jog pradeda temti ir netrukus ateis naktis… Taip prasideda naujas žaidimo ciklas. Žaidimas tęsiamas iki visiškos „geriečių“ arba „blogiečių“ pergalės.

Žaidimo pabaiga

Teisingumo pergalė – išaiškinti ir nuteisti visi Mafijos atstovai. Mafijos pergalė – dorų piliečių liko mažiau nei nusikaltėlių.

Žaidimo modifikacijos

Pagrindinė žaidimo įvairovė yra susijusi su įvairių vaidmenų įvedimu. Esant 2–6 žaidėjų grupei paprastai apsiribojama dviem vaidmenim – Miestiečiai ir Mafija.

Mafijos komandos vaidmenys:

Mafija – tai grupė asmenų, kurie žino vienas kitą ir yra vienijami vieno tikslo – išnaikinti visus miesto gyventojus. Mafija veikia naktį. Būtent tuomet ji tariasi ir pasirenka auką.

Miestiečiai – visi likusieji, taikūs gyventojai.

Policininkas – tai pagrindinis specialus vaidmuo miestiečių komandoje. Naktį, po to, kai mafija vedėjo nurodymu užmiega, pabunda policininkas. Jis gestais parodo vedėjui, kurį iš žaidėjų jis įtaria priklausantį Mafijai. Vedėjas taip pat gestais atsako, ar tas žmogus yra miesto gyventojas, ar Mafija. Tokiu būdu komisaras sužino, kas yra miestiečiai ir kas yra Mafija. Per vieną naktį komisaras turi teisę patikrinti tik vieną žaidėją. Dienos aptarimų metu komisarui svarbu neišsiduoti, kas jis toks, bet tuo pačiu nukreipti diskusiją tokia linkme, kad būtų „išbalsuotas“ jo išsiaiškintas Mafijos atstovas.

Esant didesnei negu 12-os asmenų grupei žaidimas gali būti paįvairintas papildomais vaidmenimis:

– Daktaras yra antras pagal populiarumą vaidmuo miestiečių komandoje. Tas, į kurį naktį parodo daktaras, tai nakčiai yra išgelbėjamas nuo mafijos nuosprendžio. Daktaras, turintis gerai išvystytą intuicijos jausmą, gali būti labai vertingas personažas miestiečių komandai. Svarbiausia jam yra nedemonstruoti per daug aktyvios veiklos dieną, kad tokiu būdu nepatrauktų į save Mafijos dėmesio.

– Maniakas – žaidžia pats už save. Pagal susitarimą naktį gali žudyti miestiečius ir mafijos atstovus arba nežudyti.

– Geiša – jos naktį nurodytas žmogus visą kitą dieną privalo tylėti.

– Jakudza – atskiras mafijos klanas. Jakudza nežino kas yra mafija ir mafija nežino, kas yra Jakudza. Tokiu būdu kovoja trys komandos.

– Nindzė – vienas iš Jakudzų, nematomas per Komisaro patikrinimą naktį. Kai Komisaras nurodo į jį, Nindzė jam pristatomas kaip paprastas miestelio gyventojas.

– Nemirtingasis – gerietis, kuris yra nepažeidžiamas naktį. Jis gali būti pašalintas iš žaidimo tik balsavimo būdu dieną.

Įvairiuose žaidimo aprašymuose galima atrasti dar bent kelias dešimtis neeilinių vaidmenų – Advokatas, Liudininkas, Teisėjas, Samurajus, Vilkolakis…

Egzistuoja didelė įvairovė ir pačiose žaidimo taisyklėse. Dieną pašalinti žaidėjai vienu atveju atskleidžia savo tikruosius vaidmenis, kitu atveju neatskleidžia iki pat žaidimo pabaigos.

Personažų kombinacijos, esant įvairiam dalyvių skaičiui

6 dalyviai

3 Miestiečiai

1 Mafijos atstovai

2 papildomi personažai (Daktaras, Putana (prostitutė)

7–9 dalyviai

2–4 Miestiečiai

2 Mafijos atstovai

3 papildomi personažai (Daktaras, Putana, Komisaras)

10–11 dalyvių

4–5 Miestiečiai

3 Mafijos atstovai

3 papildomi personažai (Daktaras, Putana, Komisaras)

12–15 dalyvių

5–8 Miestiečiai

4 Mafijos atstovai

3 papildomi personažai (Daktaras, Putana, Komisaras)

Patyrimo analizė ir aptarimas

Žaidimo metu spontaniškai iškylančios situacijos yra puiki dirva ne tik pasireikšti įvairiems dalyvių komunikaciniams gebėjimams. Tai – proga įvertinti savo stipriąsias ir tobulintinas puses. Kadangi žaidimų sesijos ciklas per pratybas pasikartoja keletą kartų, atsiranda puiki galimybė „padirbėti“ su savo kompetencijomis, kuria reikia tobulinti. Stebint kolegų veiksmus galima atrasti sektinų elgesio strategijų pavyzdžių ir tinkamiausius komponentus pamėginti prisitaikyti sau.

Aptarimo metu dalinamasi įžvalgomis, analizuojamos įvairios elgesio strategijos, išsakomos asmeninės patirtys, daromos išvados ir apibendrinimai.

„Mafija“ puikus žaidimas pardavimo vadybininkams

Be kita ko, „Mafija“ labai rekomenduojama žmonėms dirbantiems pardavimų srityje ar vadovaujantį darbą, nes tai yra komandinė suvienijanti veikla. Nors iš vienos pusės „Mafija“ yra tik smagus žaidimas, naujiems žaidėjams jis neretai sukelia šiek tiek streso. Ypač tada, kai priskiriama mafiozo rolė. Tiesa, su praktika streso vis mažėja ir atpažinti melą darosi vis sunkiau.

„LadyMafia“ išskirtinumas – čia renkasi tik moterys.

Vilniuje nėra daug vakarų, skirtų tik moterims, neskaičiuojant seminarų ar mokymų. Taigi vakaras tik moterims, kur susirenka tikrai labai linksmos, draugiškos, išsilavinusios moterys, ieškančios naujovių, o kai kurioms šis užsiėmimas jau yra patapęs hobiu.

Šio renginio organizatorė Gerda Karaliūtė sako: „esu labai laiminga pažindama tiek daug šaunių moterų šios mėgstamos veiklos dėka. Žaisdamos tik moterų rate jos labiau atsipalaiduoja, pasipildo energija, atsiranda bendrystės jausmas, o kiek juoko aidi viso vakaro metu! Manau, kad pabūti tik tarp moterų yra būtina lygiai taip pat kaip vyrams pabūti tik tarp vyrų.“

Po žaidimų dalyvės pačios visuomet išrenka jų manymu geriausias žaidėjas, taip pat renkama stilingiausia vakaro dama, nors nugalėtojos čia, kaip suprantu iš atsiliepimų, yra absoliučiai visos.

Žaidimo tikslas yra lavinti daugybę kompetencijų, tobulintis, geriau pažinti save, išmokti atpažinti melą nuo tiesos, skaityti kūno kalbą, tapti pastabesniu, išgirsti tai, kas nėra pasakyta. Galiausiai tai laiko praleidimas tiesiog „kitaip“.

Renginį stebėjo ir komentavo psichologas

Dauguma mūsų linkę rinktis veiklas kurias žinome, išmanome, kas yra „saugu“ ir patikrinta. O „Mafijoje“ reikia išeiti iš komforto zonos, bet kaip sakoma – juk niekas neauga būdamas visada tik komforto zonoje. Pastarąjį renginį stebėjo ir dalyvių elgesį komentavo garsus psichologas Andrius Kaluginas.

Pasak psichologijos specialisto: „Mafija“ lavina komunikaciją, pasitikėjimą savimi, padeda pažinti kartu žaidžiančius draugus ir patį save – kiek gali meluoti, kur yra melo ribos, kiek ilgai gali kovoti už savo tiesą, kaip sekasi žaisti komandoje, kurti strategijas.

Nereiktų išsigąsti to, ką rasite savyje. Gyvenime esate sąžiningumo įsikūnijimas, o žaidime melas liejasi laisvai. Nebijokite, jei savyje atrasite gerą melagę, nebijokite, jei atrasite prastą. Visi atradimai yra nuostabūs. Mafijoje vyksta tikrasis išgyvenimo žaidimas. Žmogus meluoja ir juo visi tiki, o kitas – sako tiesą ir visi žaidėjai abejoja. Tai gera diskusijoms tokiomis temomis kaip melavimas, apgaulė, pasitikėjimas, gėris prieš blogį ir pan. Arba tiesiog įdomus laikas“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)