Amerikietiški veikėjai viešpatauja Japoniškose reklamose 

Japonija – tai šalis, išradusi greitai paruošiamus makaronus. Japoniškų 80–tųjų metų greitai paruošiamų makaronų reklamų strategija – pasitelkti kuo labiau žinomus ir žiūrovų mėgstamus žmones. Šiuo atveju - tai populiariausi amerikietiškieji veikėjai: legenda tapęs atlikėjas Fredis Mercuris, terminatorius – Arnoldas Švarcnegeris, žvaigždžių karų personažai ir kiti. Po šių pasirodžiusių reklamų, amerikietiškos įžymybės tapo dar labiau žinomos rytuose, nes per televiziją jos yra rodomos kasdien kartu su Japoniškų prekės ženklų produkcija, tokia kaip greitai paruošiami makaronai, šalta kava ar plaukų šampūnas. Žvaigždės keliose reklamose japonų kalba ištaria įsimintiną frazę, tai padeda pelnyti dar daugiau auditorijos simpatijų, o tokios reklamos ilgiau išlieka žiūrovų pasąmonėje.

Pasak, 1948 m. susikūrusių Japonijos greitai paruošiamų makaronų gamintojų „Nissin“, tokio pobūdžio komercinėmis reklamomis buvo siekiama atgaivinti paslėptą Japonijos dvasią, jėgą, stiprumą. Prekės ženklo atstovai naudoja efektingus vaizdus taip Japonijos žmonėms pakeldami ūpą, energiją ir skatindami vaizduotę, žadindami drąsą bei aistrą. Žinant makaronų gamintojo siekius, tampa nesunku įžvelgti sąsajas tarp rodomų reklamų, kurios padeda įprasminti šį tikslą.

Galima valandų valandas užtrukti pasinėrus į interneto platybes žiūrint paprastas, tačiau labai žavias japoniškas greitai paruošiamų makaronų reklamas. Taupydami laiką, šį darbą atlikome už jus, tad kviečiame pažiūrėti į jau atrinktas TOP 10 reklamas. Dalinkitės savo įžvalgomis, nuomonėmis ir siūlykite savo mėgstamiausias reklamas komentuodami komentarų skiltyje.

Klasika tapusių `80 – tųjų metų reklamų koncepcija išlieka iki šių dienų

Kol 80-tųjų metų vakarietiškas jaunimas augo kartu su aktoriaus, kultūristo Arnoldo Švarcnegerio filmais, tol rytiečių karta augo kartu su jo komercinėmis reklamomis apie greitai paruošiamus makaronus. Už jas japonai taria ačiū terminatoriui, o gal nesuklysime pavadinę jį „Makaronatoriumi“ (angl. noodlenator)? Pažiūrėkite patys! Apačioje pateiktos reklamos, pasirodžiusios 1989 – 1991 m., apie šmaikščiai vaizduojamą greitai paruošiamų makaronų gaminimo būdą, jų suteikiamą energiją ir nepaprastą jėgą.

1.


2.

Tęsiant įžymybių pasirodymą greitai paruošiamų makaronų reklamose, jums tikriausiai bus įdomu sužinoti, kad vienoje iš jų nusifilmavo legenda tapęs „Queen“ vokalistas ir pianistas Fredis Merkuris. Vienoje iš reklamų skamba garsioji atlikėjo „I was Born to Love you“ daina su japoniškaisiais motyvais. Kita reklama su vadinamuoju 20 a. soul muzikos krikštatėviu - dainininku Džeimsu Braunu. Šios asmenybės įvaizdis, judesiai, muzikos ir dainavimo maniera yra spalvingi ir pompastiški, jie įkvėpė pop muzikos žvaigždes, tokias taip, Maiklas Džeksonas, Princas, todėl nenuostabu, kad japonai pasiūlė būtent šiam atlikėjui nusifilmuoti komercinėje greitai paruošiamų makaronų reklamoje.

3.
4.

Robokopas, Džekis Čanas ir net Yoda iš „Žvaigždžių karų“ suvaidino makaronų reklamose
Žymusis filmų veikėjas, viešosios tvarkos gynėjas, metalinis policininkas „Robocop“ taip pat savo jėgas atgauna valgydamas greitai paruošiamus makaronus. Kitas herojus, nusifilmavęs reklamoje – ne tik Amerikoje, bet ir visame pasaulyje žinomas kung fu aktorius, kovos menų žinovas, kaskadininkas Džekis Čanas. Kol yra kėsinamasi į jo greitai paruošiamų makaronų porciją, kovodamas su priešininkais jis demonstruoja savo akrobatinius gabumus išlaikydamas maisto indelį ant galvos.

5.

6.


Vargu ar galime 80-tuosius įsivaizduoti be žymiausio serijinio filmo „Žvaigždžių karai“ (angl. Star Wars). Septintoje reklamoje matyti, kaip skaniuosius greitai paruošiamus makaronus skraidina didysis Jedi meistras - Yoda, kartu pridurdamas: „ateitis - visada yra pasirinkimas, priklausantis nuo jūsų galios”. Tik šį kartą veiksmas vyksta ne „Star Wars“ tarpgalaktinėje erdvėje, o „Boil Japan“ planetoje. Minėtoje planetoje savo dieną, pusryčiams valgydamas greitai paruošiamus makaronus, pradeda modernusis transformeris. Tai matyti aštuntoje reklamoje.
7.
8.

2007 m. kino ekranuose pasirodęs filmas „300“, su įspūdingais trimačio vaizdo ir „slow motion“ efektais, pavergė japonų širdis. Jie sukūrė savo versiją ir perkelė ją į greitai paruošiamų makaronų reklamą.

9.

Nors pirmosios reklamos apie greitai paruošiamus makaronus neprilygsta dabartinėms, tačiau jos ne ką prastesnės. Pabaigai pateikiame unikalią reklamos parodiją, su šiuolaikine choreografija. Nors reklamoje negalime išvysti gražiausia pasaulio moterimi išrinktos atlikėjos Beyonce, tačiau galime pamatyti šypseną keliančią karate meistrų choreografiją pagal dainą „Crazy in Love”. Pažiūrėkite!

10.

Greitai paruošiamų makaronų srityje ne tik japonai, bet ir lietuviai turi kuo pasigirti. Lietuva yra vienintelė Baltijos šalis, turinti greitai paruošiamų makaronų gamyklą, kuri įsikūrusi Kedainiuse ir veikia nuo 2011 m. Pažiūrėjus japoniškas reklamas, telieka nekantriai laukti lietuviškų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)