Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti

 (4)
Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.
© Shutterstock

Vis dėlto yra dalykų, kurių negalima daryti savo veidui, kad ir kokio tipo odą turite. Veido oda ne tik ploniausia, palyginus su kitomis kūno vietomis, ji dar ir ilgiausiai būna saulėje, be to, mes ją tepame makiažo priemonėmis, po to jas nuvalome.

Žodžiu, veidui tenka daug išbandymų, todėl vertėtų parodyti jam daugiau meilės – bent jau per daug netrinti ir nešveisti. Ko gero visos mes manome, kad žinome, kaip kasdien teisingai prižiūrėti odą, bet dar tikrai?

Amerikos dermatologijos akademijos teigimu, sveiką odą galime išsaugoti, jei atrasime ir kasdien naudosime veido priežiūros režimą, kuris tinka būtent mūsų odos tipui. Odos priežiūros ritualus galima pritaikyti pagal savo poreikius, bet yra trys pagrindiniai žingsniai, kurių reikia laikytis: valymas, drėkinimas, apsauga. Sakydama kalbą Amerikos dermatologijos akademijoje dr. Sonia Badreshia-Bansal pateikė tokias rekomendacija, susijusias su veido odos priežiūra:

„Kad ir koks būtų odos tipas, kasdien naudokite drėkinamąją priemonę ir visais metų laikais naudokite apsaugą nuo saulės – taip išsaugosite sveiką, spindinčią odą, – sako dr. S. Badreshia-Bansal. – Tinkamas drėkinimas ir plataus spektro apsauga nuo saulės apsaugo odą nuo laisvųjų radikalų ir kenksmingų ultravioletinių spindulių, kurie pažeidžia odą, paskatina jos spalvos nelygumus, priešlaikines raukšles ir net odos vėžį. Atradus tinkamus odos priežiūros produktus, pritaikytus konkrečiam odos tipui, ir reguliariai, saikingai juos naudojant, ilgainiui galima pagerinti bendrą odos sveikatą ir išvaizdą.“

Taigi, dabar, kai žinai, ką reikia daryti, paskaityk, ko daryti jokiu būdu negalima:

1. Spaudinėti spuogų

Tai labai bloga mintis dėl dviejų priežasčių. Visų pirma, išspaudus spuogą, didelė tikimybė, kad jo vietoje atsiras randas, o šis gali niekada ir neišnykti. Antra, ant mūsų pirštų yra labai daug bakterijų, o spuogas yra lokalizuota infekcija, todėl didelė tikimybė, kad bakterijos pateks į kraują ir jį užkrės. Geriausiu atveju, pridygs dar daugiau spuogų. Todėl spuogų geriau neliesk pati, apsišarvuok kantrybe ir palauk, kol jie patys išnyks, o jei iškils didelis pūlinys, kreipkis į dermatologą.

2. Bandyti išspausti pūlingą votį

Nors ką tik aptarėme spuogų spaudinėjimą, bet cistas arba votis reikia aptarti atskirai. Dr. Elizabeth L. Tanzi papasakojo leidiniui „Teen Vogue“, kad votis nėra tiesiog paprastas pūlinys, bet giliai odoje susidariusi infekcija su susikaupusiu skysčiu. Jei bandysi ją spausti, turinys niekada neišlys į paviršių, kaip spaudžiant spuogą. Be to, votis visada pažeidžia ir ją supančius audinius, tad bandydama ją išspausti, padėtį tik dar labiau pabloginsi.

3. Per dažnai šveisti

Reguliariai šveisdamos odą mes išlaikome švarias poras, oda atrodo skaisti, gaivi, bet jei ją šveisime per dažnai, galime ją suerzinti. „Šveičiant odą pašalinamas natūralus apsauginis jos sluoksnis, – sako dr. Benas Johnsonas. – Kai jo nebelieka, oda tampa neapsaugota nuo aplinkoje esančių toksinų ir saulės spindulių, todėl ji greičiau sensta.“

4. Reguliariai nenusivalyti makiažo prieš miegą

Kim Kardashian gal taip ir daro, bet eiti miegoti nenusivalius makiažo yra blogas įprotis. Jei taip darysi reguliariai, odą gali pradėti berti, ji gali išsausėti, akys gali susierzinti arba netgi iškils miežis.

5. Neišsimiegoti

Gerai išsimiegoti daug svarbiau, nei pažiūrėti naujausias ilgai laukto serialo sezono serijas. Bent jau oda tau tikrai padėkos. Ekspertų teigimu, miego stoka paskatina odos išsausėjimą, išbėrimus, raudonas dėmes ir juodus paakių ratilus.

6. Kasdien nesitepti apsauginiu kremu nuo saulės

Dermatologai rekomenduoja kremu nuo saulės teptis kasdien – taip ne tik užkirsi kelią odos vėžiui, bet ir išvengsi priešlaikinio senėjimo.

7. Neplauti makiažo šepetėlių

Sunku įsivaizduoti, kad makiažo šepetėliai, kurie padeda paslėpti veido defektus, gali paskatinti ir spuogų protrūkius, bet taip ir bus, jei reguliariai jų neplausi. Laimei, tai ne taip ir sunku: šepetėlius makiažo pagrindui ir maskuokliui reikia plauti kartą per savaitę, o akių šepetukus – kartą per mėnesį.

8. Rūkyti

„Rūkydami mes ne tik įkvepiame kancerogeninių medžiagų, bet tiesioginio ir netiesioginio rūkymo pasekmė yra ir teršalai T zonoje, kurie užkemša poras, dėl to susiformuoja inkštirai. Rūkymas taip pat paskatina smulkias raukšleles virš viršutinės lūpos.“

9. Valgyti perdirbtą maistą

„Valgant greitą maistą dažniausiai nežinome, kokia jo sudėtis ir negalime jos kontroliuoti. Todėl neturime nė menkiausio supratimo, ką dedame į savo kūną ir kaip tai gali paveikti mūsų odą. Geriausia valgyti namuose pagamintą maistą iš neperdirbtų produktų (daržovių, vaisių, mėsos, grūdų, kruopų ir ankštinių) – tai ir sveika, ir lengviau kontroliuoti sudėtį. Jei jūsų odą linkusi į spuoguotumą, reikėtų vengti cukraus, pieno produktų ir greito maisto, nes jie gali dar labiau sustiprinti šią problemą. Galite kreiptis į mitybos specialistą, kad padėtų susidaryti tinkamą mitybos režimą.“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Avariją išgyvenęs E. Žičkus: skausmą krūtinėje jaučiau dar kelias dienas, o išgąstį – ne vieną mėnesį

Visi kas savo kailiu patyrė ką reiškia patekti į avariją, žino kad toks įvykis paveikia ilgam. Vieni išgyventą išgąstį jaučia metų metus, kiti kasnakt sapnuoja košmarus, bet daugelis vieningai sutaria, kad skubėjimas kelyje viso to nevertas.

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (15)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (9)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.