Treniruotė namuose: efektyvių pratimų idėjos VIDEO

Kai einant link sporto klubo susidėlioji treniruotės eigą ir velniūkiškai išsišiepi, kada apskaičiuoji žadamas sudeginti kalorijas – aišku kaip dieną – šiandien žadi nustebinti pati save. Ausinėse mėgstama daina, o ir džiaugsmas supratus, kad pagaliau prisiruošei išeiti į sporto salę dar labiau motyvuoja. Įžengi į rūbinę, atsegi sportinį krepšį ir... širdis nusirita į kulnus. Skubėdama pamiršai įsidėti sportinius batelius.
© fotolia.com

Dingsta nuotaika, nukabini nosį ir dažniausiai nusivylusi savo neapdairumu (o kartais ir apsidžiaugusi, nes tai tampa puikus pretekstas praleisti sportą) patrauki išėjimo link. Gerai apsvarsčius... juk sportuoti basomis gali būti ir visai įdomi mintis. Visgi žmogus negimei su batais, o ir laikus, kai basomis braidydavom per rasa nusėtą pievą buvai senai pamiršusi... 

Kieta danga ne pieva, bet po truputį prie tokio menko diskomforto galima ir priprasti. Kartais sportas basomis gali būti tikras malonumas. Žinoma, jei būsime atsargūs su savo nuo žemės atpratusiais padais ir silpnais kojų raiščiais. Kaip žinia, visą šį laiką mūsų pėdos buvo pratinamos prie įtvarų, esančių avalynėje, todėl nusiavus sportbačius ir pervertinus savo jėgas galima greit įsitaisyti nemalonią traumą.

Kodėl verta sportuoti basomis?

Vien žinant, kad mes visada avime batus, yra suprantama, kad pėdoms reikia „atsikvėpti“. Lygiai taip, kaip grįžus namo norisi nusiauti džinsus, liemenėles ar išlaisvinti plaukus nuo plaukų gumytės. Taip, kaip dažnai rišant lūžinėja plaukai, ar nešiojant rankinę ant vieno peties, krypsta stuburas, avint batus būna varginamos ir silpninamos mūsų pėdos. Mes turime pradėti tvirtinti kojų raiščius ir sausgysles. Kitą kartą nusiavus basutes ir tekinomis pasileidus į šiltą jūrą jums nebereikės tūpčioti ir skėsčiojant rankomis aikčioti dėl mažiausiems akmenukams jautrių pėdų. Kaip žinia aborigenai, indėnai ir kiti mažiau civilizuoti žmonės batų visai neavi, todėl tikima, kad nemalonus kvapas, grybeliai, karpos ir kitos ligos jiems yra mažai pažįstami. 

Kiek tik įmanoma dažniau vaikščiokite be batų. Grįžę namo nieko nelaukdami nusispirkite juos ir net apeikite šlepetes.  Būkite visiškai basi. Jei namuose ne kiliminė danga, avėkite kojines. Nieko daugiau. 

1. Sportuojant basomis labiau prijungiamas ir pėdų darbas – lavinami natūralūs judesiai.

2. Tvirtos pėdos taip pat turi didžiulę įtaką jūsų sportui. Treniruojantis basomis į darbą prisijungia daugiau smulkiųjų raumenukų.

3. Lavinamas jūsų lankstumas, laikysena.

4. Basos kojos neskleidžia nemalonaus prakaito kvapo. Kvapą suteikia kojinės ir avalynė, kas trukdo kojoms vėdintis.

Kaip sportuoti basomis?

Kantrybės, mielosios. Kaip ir kiekviena pradžia – sportas basomis turi būti pradedamas lėtai ir kantriai. Kiekvienos pėdos yra skirtingos, skirtingai jautrios ar stiprios. Po pirmųjų bandymų nenustebkite, jei jausite šiokį tokį maudimą, pėdų skausmą.  Padarykite keletos dienų pertrauką ir vėl tęskite. Gali atsirasti ir pūslelės, tačiau joms nusilupus, jūsų pėdų oda taip pat taps tvirtesnė, storesnė.

Pirmus kartus atlikite pratimus, kuriems nėra naudojamas papildomas svoris – pavyzdžiui joga ar pratimai namų sąlygomis. Na, o jei pradedate sportuoti sporto klube, pirmiausia pabandykite paklausti klubo prižiūrėtojų ar ten yra leistina sportuoti basomis. Jie pasakys ar klube negalioja taisyklė griežtai nurodanti dėvėti avalynę. Kitu atveju – kaip ir minėta, atlikite pratimus, kuriems nereikia papildomos įrangos. Sporto klubai dažnai turi atskirą kampelį treniruotėms su kilimėliais, kur jūs turėtumėte be vargo pasidaryti produktyvią mankštą. Avalynę klubuose dažniausiai privaloma dėvėti tik tada, kai jūs dirbate su sunkiais svoriais ir treniruokliais. Tokios taisyklės sudarytos jūsų saugumo sumetimų vardan.

Kaip išvengti traumų sportuojant basomis?

Nedarykite pratimų, kuriais reikia laikyti liksvarą ant vienos kojos. Jūsų raiščiai dar nėra tokie stiprūs, todėl negalite būti tikra, kad pėda, jai šiek tiek atsipalaidavusi, nepakryps.

Būkite ypatingai atsargios dirbdamos prie kilnojamų treniruoklių ar svarmenų. Jūs nenorite užsimesti jų ant pėdos, o vėliau nepajėgti apsiauti net įprastų batelių. Bėgti basomis ant kietosios dangos yra pavojinga dėl galimų raiščių patempimų ir skaudžiai sutrenkiamų kulnų. Tai daryti reikia tik po kurio laiko, pripratinus kojas sportui be avalynės. Galiausiai,  bėgiojimu be sportbačių jūs labiausiai galėsite pasimėgauti pievoje ar paplūdimyje, ant jūros kranto.

Daugiau idėjų treniruotėms namų sąlygomis rasite video nuorodoje:

Daugiau motyvuojančių idėjų bei sporto ir mitybos patarimų rasite Karolinos „Sveikos gyvensenos dienoraštis“ puslapyje. Spausk ČIA.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Nepatikėsite: 11 beprotiškų dalykų, kuriuos žmonės daro vairuodami (2)

Pasirodo, kai kurie žmonės atlieka automobilyje ir šiuos įvardytus dalykus. Nekartokite jų klaidų, nes tai tiesus kelias į avarines situacijas.

Bijote vairuoti? Moterys, sužinokite, kaip labiau pasitikėti savimi prie vairo

Dabar keliuose galima išvysti daugiau dailiosios lyties vairuotojų nei bet kada anksčiau. Per pastaruosius 20 metų vairuojančių moterų skaičius išaugo dvigubai, tačiau jeigu daugelis vyrų prie vairo trykšta perdėtu pasitikėjimu savimi, tai moterims dažniausiai jo trūksta.

6 mažai žinomi vairavimo patarimai, kurie gali išgelbėti jūsų gyvybę (15)

Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės dažniausiai gyvybės netenka vairuodami ar patekę į kito vairuotojo sukeltą eismo įvykį. Nepaisant fakto, kad šiais laikais automobiliai yra saugesni nei bet kada, juos vis tiek vairuoja žmonės, kurie, būkim sąžiningi, kartais neturi net minimalių techninių ir teorinių žinių, kurios būtinos norint valdyti transporto priemonę

5 naudingi patarimai vairuojančioms moterims (58)

Kiekviena dailiosios lyties atstovė nors kartą gyvenime yra girdėjusi skundžiantis „moterimis prie vairo“. Nei vienai nepatinka tai girdėti, tačiau kalbant tarp mūsų, mergaičių, tuose juokeliuose esama nemažai tiesos, ar jums taip neatrodo?

Avariją išgyvenęs E. Žičkus: skausmą krūtinėje jaučiau dar kelias dienas, o išgąstį – ne vieną mėnesį (6)

Visi kas savo kailiu patyrė ką reiškia patekti į avariją, žino kad toks įvykis paveikia ilgam. Vieni išgyventą išgąstį jaučia metų metus, kiti kasnakt sapnuoja košmarus, bet daugelis vieningai sutaria, kad skubėjimas kelyje viso to nevertas.

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (16)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (10)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.