Stresą nuims ausų masažas

 (1)
Dėl darbų krūvio (o gal greičiau - dėl darbo neturėjimo) bei įtampos mūsų organizmas patiria nežmonišką stresą. Kaip jo atsikratyti?
Minutės ausų masažas atpalaiduos ir suteiks naujos energijos.
© Shutterstock nuotr.

Kai pažiūri aplink, visi tik stresuoja arba depresuoja. Nejaugi iš tiesų taip blogai ant Lietuvos? Vieni stresuoja, kad darbų daug, niekur nespėja, o kiti, atvirkščiai - kad jaučiasi niekam nereikalingi, kad netgi Darbo birža neturi jiems ko pasiūlyti.

Esu reta išimtis, kuri negalvoja važiuoti į užsienį gyventi ir dirbti. Tikiu, kad jei esi darbštus, jei turi idėjų, tikslų gyvenime ir žinai, kaip jų pasiekti, nereikia jokios papildomos motyvacijos, kad liktum Lietuvoje. Be to, jei su stresu nesusidorosi čia, Lietuvoje, tai jo svetur tikrai nesumažės. Apims dar didesnė depresija ir nerimas, nes reiks pritapti prie kitos aplinkos, kultūros, susirasti tą patį DARBĄ, draugų ir panašiai.

Žmogaus patiriamą darbe stresą mokslininkai ir medikai vadina XXI amžiaus maru. Dažniausiai jis pasireiškia nervingumu, nerimu, padidėjusiu kraujo spaudimu, pykčiu, sudirgimu, nuovargiu ir depresija. Bet viso to galima išvengti.

Užkandžiai. Jei negatyvių emocijų kiekis kaupiasi dvigubai greičiau nei įprastai, medikai rekomenduoja atsikratyti streso tiesiog darbo vietoje. Tam jums prireiks visai nedaug laiko.

Geriausiais būdas - leisti sau truputį pailsėti ir pasistiprinti. Pavyzdžiui, galima sukrimsti riešutų. Juose gausu maistingų medžiagų, reikalingų serotonino, vitaminų B ir E, antioksidantų gamybai. Būtent šios medžiagos padeda įveikti stresą.

Masažas. Veiksmingai įtampą mažina ausų spenelių masažas. Kinai jau prieš tūkstantį metų žinojo, kad ausis - viena svarbiausių mūsų kūno akupunktūros sistemų. Šiltomis rankomis apie minutę masažuokite abi ausis. Kiekvieną tašką rekomenduojama spausti apie 5 sekundes.

Gėrimai. Taip pat greitai atsikratyti streso padės arbatos puodelis. Juodoje arbatoje yra medžiagos, padedančios organizmui veiksmingai atsispirti stresinėms situacijoms.

Tvarka. Sumažinti streso padeda elementarus darbo organizavimas. Besibaigiant darbo dienai, nepatingėkite susitvarkyti savo darbo vietos: išmeskite nereikalingus popierius, sudėliokite daiktus į savo vietas, išsiplaukite kavos puodelį. Atėję iš ryto į darbą, apgalvokite būsimą dieną, pasižymėkite svarbius darbus ir atrinkite tai, kas gali palaukti.

Be to, labai svarbu nepraleisti pietų ir pertraukų. Pietauti darbo vietoje nerekomenduojama, geriausia kur nors išeiti, pakeisti aplinką, kitaip poilsis nebus pilnavertis. Neignoruokite pertrauykų, kad ir kaip esate užsiėmę. Net kavos gėrimas atstatys jėgas, pabendrausite su kolegomis. Tyrimai patvirtino, kad žmonės, dirbantys geranoriškoje atmosferoje, patiria mažiau streso.

Judėjimas. Fiziniai pratimai - tai vienas iš geriausių būdų atsikratyti streso. Nevenkite sporto užsiėmimų, pasivaikščiojimų gryname ore ar paprasčiausios mankštos. Jei darbas nesiseka, viskas krinta iš rankų ir atrodo, kad jūs tuojau pat sprogsite, susiraskite nuošalią vietelę biure ir pasimankštinkite. Paprasti fiziniai pratimai - rankų ir kojų mostai, keletas pritūpimų - padės jums atitrūkti nuo įtemptų minčių, pagerinti kraujotaką, atpalaiduoti kūną ir nusiteikti darbui.

Darbo sąlygos. Psichologai rekomenduoja savimi rūpintis ir sukurti tokias sąlygas, kuriose jums būtų patogu ir malonu darbuotis. Verta atkreipti dėmesį į jus supančios aplinkos oro temperatūrą, apšvietimo lygį, oro kokybę.

Daugeliui žmonių svarbu, kad jų darbo krūviai atitiktų jų asmeninį biologinį ritmą. Todėl jei jūs efektyviau dirbate vakare, verta atitinkamai pasiderinti darbo grafiką, o nesikankinti rytais dėl nenoro bet ką daryti ir su bet kuo kalbėtis.

Profesija. Beje, patiriamo streso darbe skalė itin priklauso nuo žmogaus profesijos. Manoma, kad ramiausias yra bibliotekininkų darbas, o nervingiausias - šachtininkų, pilotų ir žurnalistų. Taip pat didelį emocinį krūvį patiria aktoriai, politikai, mokytojai bei gydytojai. Jei jūsų darbas yra kūrybinis, prisiminkite, kad, pagal statistiką, kūrybiniai žmonės įprastai persidirba. Darbo dienos metu jie jaučia vadovybės spaudimą, o po to dar bando dirbti vakarais namuose.

Kūrybiniai žmonės dažnai nesusitvarko su savo pareigomis (iš čia greičiausiai ir tas posakis "ai, jis menininkas" - neva, toks atsiplėšęs nuo žemės, išsiblaškęs ir neturintis vadybininko įgūdžių) ir yra priversti atsakinėti į skambučius bei elektroninius laiškus ne darbo metu. Be to, kūrybinių profesijų atstovai dažniau yra linkę galvoti apie darbą net po darbo valandų ir jau uždarę biuro duris.

Prisiminkite, kad darbas, kad ir koks svarbus jis bebūtų, neturi (ir negali) pakeisti šeimos, bendravimo su draugais ir poilsio.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Bijote vairuoti? Moterys, sužinokite, kaip labiau pasitikėti savimi prie vairo

Dabar keliuose galima išvysti daugiau dailiosios lyties vairuotojų nei bet kada anksčiau. Per pastaruosius 20 metų vairuojančių moterų skaičius išaugo dvigubai, tačiau jeigu daugelis vyrų prie vairo trykšta perdėtu pasitikėjimu savimi, tai moterims dažniausiai jo trūksta.

6 mažai žinomi vairavimo patarimai, kurie gali išgelbėti jūsų gyvybę (15)

Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės dažniausiai gyvybės netenka vairuodami ar patekę į kito vairuotojo sukeltą eismo įvykį. Nepaisant fakto, kad šiais laikais automobiliai yra saugesni nei bet kada, juos vis tiek vairuoja žmonės, kurie, būkim sąžiningi, kartais neturi net minimalių techninių ir teorinių žinių, kurios būtinos norint valdyti transporto priemonę

5 naudingi patarimai vairuojančioms moterims (57)

Kiekviena dailiosios lyties atstovė nors kartą gyvenime yra girdėjusi skundžiantis „moterimis prie vairo“. Nei vienai nepatinka tai girdėti, tačiau kalbant tarp mūsų, mergaičių, tuose juokeliuose esama nemažai tiesos, ar jums taip neatrodo?

Avariją išgyvenęs E. Žičkus: skausmą krūtinėje jaučiau dar kelias dienas, o išgąstį – ne vieną mėnesį (6)

Visi kas savo kailiu patyrė ką reiškia patekti į avariją, žino kad toks įvykis paveikia ilgam. Vieni išgyventą išgąstį jaučia metų metus, kiti kasnakt sapnuoja košmarus, bet daugelis vieningai sutaria, kad skubėjimas kelyje viso to nevertas.

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (16)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (10)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.