Populiariausi dietų mitai, kurie nepadeda sulieknėti

 (1)
Visuomenėje sklando daugybė nepagrįstų patarimų, kaip greičiau sulieknėti, atgauti tobulas formas arba jas išlaikyti. Dauguma lieknėjančių žmonių net neįtaria, ką jie daro ne taip.
© Shutterstock nuotr.

Taigi, mitai apie dietas, kurie trukdo atsikratyti nereikalingų kilogramų:

1 mitas: Valgykite tik tada, kai esate alkana.
Faktai apie dietas: JAV Nacionalinio svorio kontrolės registro (NSKR) tyrėjai praneša, kad maisto paskirstymas tolygiais laiko intervalais yra sėkmingo svorio metimo paslaptis. Žmonės, kurie pradedant pusryčiais, reguliariai valgo sveiką maistą - geriau maitinasi, aiškiau mąsto ir patiria mažiau nuotaikų kaitų nei tie, kurie valgo nereguliariai. Nereguliariai besimaitinantys žmonės dažniau turi svorio problemų, ko gero, todėl, kad kai jie galiausiai valgo, prisikemša per daug netinkamo maisto. Tie, kurie sėkmingai palaiko sveiką svorį, valgo maistingus produktus kas keturias-penkias valandas, nepriklausomai nuo to, ar tai yra paprasta savaitės diena, savaitgalis ar atostogos.
Žmonės dažnai galvoja, kad jie gali „sutaupyti" kalorijas, jei praleis vieną iš trijų dienos valgymų, tačiau dauguma viršija tas kalorijas per kitus dienos maitinimus. Sekti suvartojamas kalorijas su mitybos žurnalu yra puikus būdas visą dieną nenuklysti iš kelio.

2 mitas: Nėra blogų maisto produktų, svarbiausia yra saikas.
Faktai apie dietas: Galbūt jūs girdėjote, kad nėra nei gerų, nei blogų maisto produktų, yra tik geri arba blogi mitybos įpročiai. Tačiau, tiesą sakant, kai kurių maisto produktų maistingumas tiesiog siaubingas. Pavyzdžiui, bulvių traškučiai negali prilygti keptoms bulvėms. Tad pasakymas, kad nėra blogų maisto produktų, kai kuriems žmonėms gali būti tarsi savęs įtikinėjimas, jog jie gali valgyti viską, kai tik jie to nori.
Be to, jei tai, kad namuose yra sausainių, paskatina asmenį prisikirsti, tuomet šis produktas gali būti problema jau vien todėl, kad jis skatina nesveiką elgesį. Tai nereiškia, kad kartais ir su saiku jūs negalite pasimėgauti „blogais" maisto produktais, tačiau susitelkite ties šviežių bei sveikų maisto produktų valgymu ir saugokitės savųjų „įtraukiančių" maisto produktų.

3 mitas: Mažai angliavandenių turinti dieta pašalina kalorijas iš kūno.
Faktai apie dietas: Daugelis žmonių tiki, kad laikantis mažai angliavandenių turinčios dietos, kūnas gali pašalinti riebalų fragmentus (vadinamus ketonais) per šlapimą - tarsi išpila kalorijas lauk. Tačiau Virdžinijos politechnikos instituto ir Blacksburgo valstybinio universiteto tyrimai nerado jokio ryšio tarp šlapime esančio ketonų lygio ir besilaikančių mažai angliavandenių turinčios dietos moterų svorio pokyčių.
Atsisakant angliavandenių, tenka atsisakyti tiek daug maisto produktų, kuriuos paprastai pakeičia riebalai, tad dietos besilaikantieji dažnai baigia kirsdami visas įmanomas kalorijas. Pradinis jų patirtas greitas svorio metimas atsiranda, nes jų organizmas energijai eikvoja glikogeno atsargas. Panaudojus kiekvieną glikogeno gramą, yra išlaisvinami 3 gramai vandens, todėl rezultatas - dėl dažnesnio šlapinimosi beveik akimirksniu krentantis svoris. Po maždaug 10 -14 dienų padidėjęs šlapinimasis baigiasi, o kartu baigiasi ir greitoji svorio metimo fazė.

4 mitas: Sveiką maistą valgyti yra brangiau.
Faktai apie dietas: Šiek tiek pasistengus planuoti, sveikų maisto produktų valgymas gali kainuoti iš tiesų mažiau nei tipiško greito maisto kirtimas. Jūs nustebote? Mary Imogene Bassett tyrimų instituto, esančio Niujorko valstijoje Cooperstowne, atlikti tyrimai parodė, kad dietos, kurios pagrindas yra sveiki maisto produktai, besilaikantis asmuo gali sumažinti savo sąskaitas už gastronomines prekes 8 JAV doleriais (19,5 lito) per savaitę. Taip per metus vienam asmeniui pavyksta sutaupyti 416 JAV dolerių (1014 litų).
Litas prie lito, tad subalansuota sveika mityba su sveikatą gerinančiais pilnagrūdžiais produktais yra žymiai pigesnės nei greito maisto mityba. Norėdamos sumažinti jūsų išlaidas maistui, mėsos produktus pakeiskite ankštinėmis kultūromis, pradėkite pirkti nebrangius produktus, tokius kaip obuoliai, apelsinai, morkos, špinatai ir kopūstai, įsigykite sveikų pilnagrūdžių produktų, tokių kaip avižinės kruopos ir ryžiai.

5 mitas: Tam tikros dietos gali padėti atsikratyti celiulito.
Faktai apie dietas: Medicininiu požiūriu, nėra tokio dalyko kaip celiulitas. Tai tėra reklaminis terminas paprastiems seniems riebalams apibrėžti, kuriuos turi (daugiausia ant šlaunų) apie 50-90 procentų moterų, nepriklausomai nuo jų drabužių dydžio ar fizinio pasirengimo lygio. Šie susispietę riebalai atsiranda iš riebalų ląstelių, kurios kaupiasi tiesiog po oda esančiose korėtose struktūrose ir tose vietose yra sulaikomos jungiamojo audinio ryšiais. Kuo daugiau riebalų ląstelių yra prisikimšę vienoje pūslelėje, tuo labiau susiraukšlėjęs yra audinys.
Kadangi celiulitas yra tiesiog įprasti kūno riebalai, nėra jokios nepaprastos mažai angliavandenių turinčios dietos ar gydymo nuo celiulito, kad juos pašalinti. Problemos esmė? Kalorijas reguliuojanti dieta, kurioje būtų pilnagrūdžių, sveikų maisto produktų, bei treniruotės - tai padės jums atsikratyti viso kūno riebalų.

6 mitas: Kai treniruojatės, jūsų mityboje reikalingi papildomi baltymai.
Faktai apie dietas: Net gi jei jūs reguliariai treniruojatės, jums nereikia daugiau baltymų nei jų yra vidutiniškoje porcijoje bulvių! Dauguma amerikiečių vartoja daugiau nei pakankamai baltymų, vidutiniškai 77,5 gramus per dieną, arba 146 procentus dietose nurodomos 66 kilogramus sveriančiam suaugusiam žmogui skirtos normos (53 gramus).

7 mitas: Jūsų mityboje turi būti riebalų, nes nuo jų jūs jausitės sočios ir laimingos.
Faktai apie dietas: Riebalai yra lėčiausiai skrandį paliekantys maisto komponentai. Ilgą laiką buvo manoma, kad riebus maistas sulėtina virškinimą ir ilgiau išlaiko jūsų sotumo jausmą. Pastarieji tyrimai įrodė, kad cukraus ir riebalų proporcijos turi labai nedidelį ar jokio poveikio sotumo jausmui. Dar daugiau, riebalai, iš tiesų, turi dvigubai daugiau kalorijų nei baltymai ar angliavandeniai.
Iš tiesų, baltymai suteikia žmonėms didesnio pasitenkinimo jausmą nei angliavandeniai ar riebalai, tuo tarpu skaidulos ir pilnagrudžiai maisto produktai veikia sotumo ir pasitenkinimo pojūčius. Norėdamos ilgiau jausti sotumo jausmą, valgykite sveikus maisto produktus, turinčiuose daug skaidulų, tokius kaip vaisiai, daržovės ir daug sveikų pilnagrūdžių produktų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Nepatikėsite: 11 beprotiškų dalykų, kuriuos žmonės daro vairuodami (2)

Pasirodo, kai kurie žmonės atlieka automobilyje ir šiuos įvardytus dalykus. Nekartokite jų klaidų, nes tai tiesus kelias į avarines situacijas.

Bijote vairuoti? Moterys, sužinokite, kaip labiau pasitikėti savimi prie vairo

Dabar keliuose galima išvysti daugiau dailiosios lyties vairuotojų nei bet kada anksčiau. Per pastaruosius 20 metų vairuojančių moterų skaičius išaugo dvigubai, tačiau jeigu daugelis vyrų prie vairo trykšta perdėtu pasitikėjimu savimi, tai moterims dažniausiai jo trūksta.

6 mažai žinomi vairavimo patarimai, kurie gali išgelbėti jūsų gyvybę (15)

Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės dažniausiai gyvybės netenka vairuodami ar patekę į kito vairuotojo sukeltą eismo įvykį. Nepaisant fakto, kad šiais laikais automobiliai yra saugesni nei bet kada, juos vis tiek vairuoja žmonės, kurie, būkim sąžiningi, kartais neturi net minimalių techninių ir teorinių žinių, kurios būtinos norint valdyti transporto priemonę

5 naudingi patarimai vairuojančioms moterims (58)

Kiekviena dailiosios lyties atstovė nors kartą gyvenime yra girdėjusi skundžiantis „moterimis prie vairo“. Nei vienai nepatinka tai girdėti, tačiau kalbant tarp mūsų, mergaičių, tuose juokeliuose esama nemažai tiesos, ar jums taip neatrodo?

Avariją išgyvenęs E. Žičkus: skausmą krūtinėje jaučiau dar kelias dienas, o išgąstį – ne vieną mėnesį (6)

Visi kas savo kailiu patyrė ką reiškia patekti į avariją, žino kad toks įvykis paveikia ilgam. Vieni išgyventą išgąstį jaučia metų metus, kiti kasnakt sapnuoja košmarus, bet daugelis vieningai sutaria, kad skubėjimas kelyje viso to nevertas.

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (16)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (10)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.