Patarimai, kaip rudenį ir žiemą nepriaugti svorio (+ mitybos planas)

Akivaizdu, kad šalti orai diktuoja ir mūsų valgiaraščio pasikeitimus. Norime kažko riebesnio, sotesnio, mažiau skaičiuojame kalorijas ir greičiau priaugame nereikalingo svorio. Kaip maitintis, kad taip nenutiktų?
© Shutterstock nuotr.

Taip pat žiemą dėl dienos šviesos trūkumo ir šaltesnio oro taip pat dažniau ranka tiesiasi link saldumynų, miltinių patiekalų, pagaliau – daugiau suvalgome. Priaugti kelis kilogramus per žiemą – visai nesudėtinga.

Kaip bebūtų, reikia stebėti save ir laikytis tų pačių mitybos taisyklių, kaip ir šiltesniu metų laiku  valgyti kas 2,5–3 valandas, riboti gyvulinių produktų (pieno, mėsos bei mėsos produktų) kiekį valgiaraštyje, valgyti šviežių daržovių ir vaisių, pakankamai vartoti skysčių ir judėti.

O dabar pereikime prie konkrečių patarimų.

Būtina valgyti daug šviežių daržovių. Daugelis įsivaizduoja, kad šviežios daržovės, tai tik salotų lapai. Iš tiesų Lietuvos regione nuo senų laikų paplitusios šakninės daržovės – įvairių rūšių ropės, ridikai, morkos, burokėliai. O kur dar raugintos daržovės – agurkai ir kopūstai! Rauginamose daržovėse padvigubėja B grupės vitaminų, ypač vitamino B6 ir B12. Natūraliai raugintose daržovėse gausu lengvai pasisavinamo vitamino C. 

Nuotr. Shutterstock

Termiškai neapdorotose daržovėse daug ląstelienos, kuri taip pat aktyvina žarnyno peristaltiką.

Nepamirškite ir vaisių bei uogų. Puiku, jei turite užsišaldžiusios įvairiausių uogų be cukraus: spanguolių, aviečių, braškių, žemuogių, mėlynių, serbentų ar kitų. Valgykite kasdien po stiklinę pirmoje dienos pusėje. 

Tik atminkite, kad norėdamos išlaikyti pakankamą vitaminų kiekį, turite teisingai atšildyti. Iš šaldiklio reikiamą kiekį uogų perkelkite į šaldytuvą, o kai atitirpsta – palikite kambario temperatūroje. Vaisiuose ir uogose esantis vitaminas C ne tik puikiai pasisavinamas, stiprina imunitetą, bet ir gerina kolageno gamybą, t.y., gerina žiemą išsausėjusios odos būklę.

Būtinai vartokite karštų patiekalų. Natūralu, kad žiemą geriame daugiau arbatų. Tik prieš plikydamos nepamirškite, jog jas reikia plikyti nevirintu vandeniu, t.y. kai virdulyje ima kilti dideli burbulai, išjunkite ir tokiu vandeniu plikykite. Rinkitės tonizuojančias arbatas. Žiemą tamsu, taigi tampame mieguistos, todėl ir norisi daugiau saldumynų bei miltinių patiekalų. Čia gali padėti arbata su cinamono gabaliukais. 

Daržovių sriubos – mažai kaloringos ir suteikia norimos šilumos. Svarbu, kad sriuboje būtų ką kramtyti – venkite trintų ar pervirtų sriubų.

Nuotr. Shutterstock

Mažinkite mėsos ir pieno produktų. Remiantis tyrimais, Lietuvos gyventojai vartoja per daug mėsos ir pieno produktų. Dalį jų keiskite ankštiniais: pupelėmis, avinžirniais, lęšiais. Šie produktai mažiau kaloringi, tačiau turi būtinų organizmui baltymų, lėtai pasisavinamų angliavandenių ir skaidulų. 

Nors jaučiatės lyg meškutės, nenuvertinkite judėjimo. Paprastai žiemą sumažėja mūsų fizinis aktyvumas, o tai prideda nereikalingų kilogramų. Fizinio aktyvumo norma – 30 minučių per dieną. Galite atlikti vienu kartu, o galite ir išdalinti po 10 minučių tris kartus per dieną, pavyzdžiui: mankšta laiptinėje, lipimas laiptais aukštyn žemyn, greitas pasivaikščiojimas.

Sureguliuokite miegą. Natūralu, kad žiemą norisi miego šiek tiek daugiau. Nekankinkite savęs ir eikite miegoti anksčiau nei tai darote vasarą. Tamsiu paros metu daugiau norisi valgyti, bet ne todėl, kad iš tiesų norite valgyti (trūksta kalorijų), o dėl miego trūkumo.

.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Nepatikėsite: 11 beprotiškų dalykų, kuriuos žmonės daro vairuodami (3)

Pasirodo, kai kurie žmonės atlieka automobilyje ir šiuos įvardytus dalykus. Nekartokite jų klaidų, nes tai tiesus kelias į avarines situacijas.

Bijote vairuoti? Moterys, sužinokite, kaip labiau pasitikėti savimi prie vairo

Dabar keliuose galima išvysti daugiau dailiosios lyties vairuotojų nei bet kada anksčiau. Per pastaruosius 20 metų vairuojančių moterų skaičius išaugo dvigubai, tačiau jeigu daugelis vyrų prie vairo trykšta perdėtu pasitikėjimu savimi, tai moterims dažniausiai jo trūksta.

6 mažai žinomi vairavimo patarimai, kurie gali išgelbėti jūsų gyvybę (15)

Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės dažniausiai gyvybės netenka vairuodami ar patekę į kito vairuotojo sukeltą eismo įvykį. Nepaisant fakto, kad šiais laikais automobiliai yra saugesni nei bet kada, juos vis tiek vairuoja žmonės, kurie, būkim sąžiningi, kartais neturi net minimalių techninių ir teorinių žinių, kurios būtinos norint valdyti transporto priemonę

5 naudingi patarimai vairuojančioms moterims (58)

Kiekviena dailiosios lyties atstovė nors kartą gyvenime yra girdėjusi skundžiantis „moterimis prie vairo“. Nei vienai nepatinka tai girdėti, tačiau kalbant tarp mūsų, mergaičių, tuose juokeliuose esama nemažai tiesos, ar jums taip neatrodo?

Avariją išgyvenęs E. Žičkus: skausmą krūtinėje jaučiau dar kelias dienas, o išgąstį – ne vieną mėnesį (6)

Visi kas savo kailiu patyrė ką reiškia patekti į avariją, žino kad toks įvykis paveikia ilgam. Vieni išgyventą išgąstį jaučia metų metus, kiti kasnakt sapnuoja košmarus, bet daugelis vieningai sutaria, kad skubėjimas kelyje viso to nevertas.

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (16)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (10)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.