Naujiena: išmanus būdas mesti kalorijas

 (1)
Merginoms kavinėje prieš nosį pastato salotų lėkštes, jos kelioms minutėms sustingsta kaip maldai ir įsikniaubia į telefonus. Pamirškite maisto fotografavimą – čia svarbiausia nepraleisti nė vienos kalorijos, suskaičiuoti kiekvieną salotos lapą, nors seilė tįsta ant stalo. Mobiliųjų programėlių, prašančių sekti kiekvieną kąsnį ir jį paverčiančių kalorijomis, populiarumas nevaldomas, nors nauda abejotina.
© Shutterstock nuotr.

„Kiek čia tas feta sūris? O kaip padažas, čia aliejus, soja ir dar kažkas?“ – draugei į šoną baksnoja kalorijų skaičiuotoja, jos karštos salotos su liesa vištiena šąla.

Dvi merginos bent dešimt minučių ginčijasi, kiek maždaug graikinių riešutų yra graikiškose salotose, net mėgina sustumti į krūvą sūrio gabalėlius, kad matytų kiekį. Slepiuosi už savo sriubos lėkštės, nes atrodo, kad stebiu ne valgymo, o maisto chirurgijos procesą. Žiūrint į tas merginas, prieš akis iškyla kaulėtas sporto trenerės veidas. Kartą ji pasakojo, kad kasdien nenuryja nė kąsnio, kol nesuveda kiekvieno ingrediento į telefoną. „Būna, kad pasižiūri, kiek kalorijų lėkštėje, ir nebenori valgyti“, – atsiduso neslėpdama, kad sporto ir sveikos mitybos guru irgi kartais praranda sveiką protą.

Praranda beveik taip pat, kaip aš ir tūkstančiai moterų, kurios kurį laiką nebegalėjo žingsniuoti ir bėgioti be viską apskaičiuojančių mobiliųjų programėlių. Paskui praėjo, nes programėlės, rupūžės, už mus nei bėgiojo, nei vaikščiojo, nei atsilenkimus darė – tik skaičiavo. Ūpą kuriam laikui pakelia, paskui nusprendi žvilgčiojimo į telefoną laiką skirti papildomiems žingsniams ar pratimams.
Milijonai amerikiečių naudoja mobiliąsias programėles, kurios jiems skaičiuoja dienos kalorijas, bet naujausi tyrimai rodo, kad tie, kurie jas įsijungė rekomendavus gydytojams, nenumetė nė gramo. Cha. Aišku, naujausia studija visai nesutrypia tokių programėlių naudos metant svorį. Viskas kur kas paprasčiau, nes susiję su motyvacija. 

Tinklalapyje „Health“ publikuotame straipsnyje jos autorius, dr. Brian Yoshio Laing, prisipažįsta rekomenduojantis kai kuriems pacientams mesti svorį naudojantis įvairiomis programėlėmis.

 Pavyksta tik tiems, kurie tai priima ne kaip „gydytojo bausmę“, bet kaip dar vieną pagalbos būdą. 

„Dauguma pacientų buvo paprasčiausiai nepasiruošę skirti laiko kalorijų skaičiavimui. Užtrunka kelias minutes suvesti viską, ką valgei, kiekvieno užkandžiavimo metu. Daugeliui žmonių tai pasirodė nuobodu, bet kai kuriems patiko, juos motyvavo grįžtamasis ryšys“, – aiškino gydytojas.
Daugelio mobiliųjų kalorijų skaičiuoklių veikimas paprastas – kasdien įvedi kiekvieną sugraužtą riešutą ir išgertą arbatos puodelį, ir gauni jų kaloringumo, maistinės vertės skaičius. Išmanesnės leidžia suskaičiuoti ir atliktų fizinių pratimų kiekį, parodo, kokiu spartumu jie degina kalorijas. Kai kurios programėlės turi daugiau nei 60 milijonų vartotojų, jų duomenų bazės prikimštos daugiau nei 4 milijonų įvairiausių maisto produktų. 

Nuotr. Shutterstock

Ir vis dėlto. Tyrimas, kurio metu 200 turinčių antsvorio ar nutukusių pacientų Los Andžele turėjo, prižiūrimi gydytojų, pusmetį naudoti mobiliąsias programėles, parodė, kad pirmus kelis mėnesius žmonės savo meniu išklotines į telefonus vedė sąžiningai. Paskui daliai pabodo, dalis suprato, kiek iš tiesų maisto sukemša į skrandį ir susiėmė, dalis nustebo, koks kaloringas alkoholis, o dalis į viską numojo ranka. Nors tarp teigiamai programėlių naudą įvertinusių pacientų buvo nemažai tokių, kurie numetė daugiau nei 5 kilogramus, gydytojai ir mokslininkai sutarė – tai daugiau susiję su pasiryžimu ir skrupulingumu. Kitaip sakant, norintys pokyčių puikiai įdarbino programėles, išsisukinėtojai liko prie to paties atskaitos taško. 

Tiesa, užsienio pokalbių forumai knibžda nuo kalorijų skaičiuotojų skundų, kad mobiliosios programėlės lūžta, neįkelia duomenų, yra per painios naudotis, neranda būdų parodyti, tarkime, visos savaitės kalorijų, erzina reklaminiais pranešimais ir panašiai. Aišku, yra ir pliusų – kai kurios turi priminimus, kad nepamirštum surašyti valgių, skaičiuoja išgerto vandens kiekį, suteikia galimybę virtualiai bendrauti su tą pačią programėlę naudojančiais žmonėmis, siūlo straipsnius apie sportą ir sveiką valgymą, net parodo, kurių vitaminų jūsų organizmui labiausiai trūksta. 

Bet mes tik žmonės, ir kartais su malonumu apgaudinėjame programėles ir save. Viena mano draugė, pavyzdžiui, į kalorijų skaičiuoklį kartais „pamiršta“ įrašyti mėgstamą bandelę su cinamonu. „Vėl neužkrauna duomenų“, – gūžteli pečiais, apsilaižydama cukruotas lūpas, toks gyvas įrodymas, kad visos gudrios svorio metimo idėjos padeda tiek, kiek joms leidi.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Nepatikėsite: 11 beprotiškų dalykų, kuriuos žmonės daro vairuodami

Pasirodo, kai kurie žmonės atlieka automobilyje ir šiuos įvardytus dalykus. Nekartokite jų klaidų, nes tai tiesus kelias į avarines situacijas.

Bijote vairuoti? Moterys, sužinokite, kaip labiau pasitikėti savimi prie vairo

Dabar keliuose galima išvysti daugiau dailiosios lyties vairuotojų nei bet kada anksčiau. Per pastaruosius 20 metų vairuojančių moterų skaičius išaugo dvigubai, tačiau jeigu daugelis vyrų prie vairo trykšta perdėtu pasitikėjimu savimi, tai moterims dažniausiai jo trūksta.

6 mažai žinomi vairavimo patarimai, kurie gali išgelbėti jūsų gyvybę (15)

Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės dažniausiai gyvybės netenka vairuodami ar patekę į kito vairuotojo sukeltą eismo įvykį. Nepaisant fakto, kad šiais laikais automobiliai yra saugesni nei bet kada, juos vis tiek vairuoja žmonės, kurie, būkim sąžiningi, kartais neturi net minimalių techninių ir teorinių žinių, kurios būtinos norint valdyti transporto priemonę

5 naudingi patarimai vairuojančioms moterims (58)

Kiekviena dailiosios lyties atstovė nors kartą gyvenime yra girdėjusi skundžiantis „moterimis prie vairo“. Nei vienai nepatinka tai girdėti, tačiau kalbant tarp mūsų, mergaičių, tuose juokeliuose esama nemažai tiesos, ar jums taip neatrodo?

Avariją išgyvenęs E. Žičkus: skausmą krūtinėje jaučiau dar kelias dienas, o išgąstį – ne vieną mėnesį (6)

Visi kas savo kailiu patyrė ką reiškia patekti į avariją, žino kad toks įvykis paveikia ilgam. Vieni išgyventą išgąstį jaučia metų metus, kiti kasnakt sapnuoja košmarus, bet daugelis vieningai sutaria, kad skubėjimas kelyje viso to nevertas.

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (16)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (10)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.