Kūnas išduoda tikrąjį tavo amžių pasitikrink koks jis

 (3)
Niekada nesusirūpiname sveikata, kol ši pašlija. Gal dabar pats metas šio prasto įpročio atsisakyti ir pasirūpinti savimi, kol dar ne vėlu? Juk naujiems metams visi turime išsikelti tikslų!
© Shutterstock nuotr.

Nesvarbu, kiek žvakučių dega ant jūsų gimtadienio torto ar kiek žilų plaukų ant galvos - mūsų kūnas sensta ne tik iš išorės. O kartais ir ne visai pagal tikrąjį amžių...

Pagal fiziologinį žmogaus amžių galima nustatyti, kiek žmogaus kūnui metų. Tai nesunkiai nustatoma pagal jo sveikatos būklę.

Vienas pagrindinių fiziologinio amžiaus išdavikų yra mūsų skeletas. Taip, tai kaulai, sąnariai, stuburas ir taip toliau.  Kaulų būklė gali daug pasakyti apie jūsų sveikatą ir tai, kaip greitai kūnas pasens. Tikrajam kaulų amžiui įtaką daro gyvenimo būdas ir bendra sveikata. Todėl svarbu, ką valgote ir geriate, jūsų hormonų pokyčiai, fizinės traumos, fizinis krūvis ir darbinė padėtis.

Taigi, ar žinote, kiek metų jūsų kūnui iš tikrųjų?

Tam, kad tai išsiaiškintumėte, paruošėme trumpą testą, kuris padės išsiaiškinti jūsų kaulų sveikatos būklę ir galimas grėsmes senatvėje.

Už kiekvieną atsakymą skirkite: jeigu „TAIP" - balų skaičių nurodytą prie klausimo, jei atsakėte „NE" - 0 taškų.

1. Ar vaikystėje/paauglystėje jūs turėjote antsvorio? (+2)

2. Jūsų šeimoje yra artimųjų, kuriuos kamuoja sąnarių ligos (klubai/ keliai)? (+2)

3. Jūs bent kartą per savaitę naktį prabundate lyg sustingusiu kūnu? (+2)

4. Jūsų darbas sėdimas? (+1)

5. Jūs rūkote? (+3)

6. Jūs geriate putojančius/saldžius gėrimus kelis kartus savaitę? (+2)

7. Jūs mankštinatės daugiau negu du kartus per savaitę? (-2)

8. Jūs išgeriate daugiau nei du puodelius kavos kiekvieną dieną? (+1)

9. Jūs valgote mažiausiai 3 porcijas daržovių arba vaisių kiekvieną dieną? (-2)

10. Jūsų menstruacijos nereguliarios? (+2)

Suskaičiuokite taškus ir pažvelkite į rezultatus.

0-5 taškai - menka galimybė, jog turėsite problemų dėl sąnarių ar kaulų ligų;
6-10 taškai - nemaža tikimybė, jog turėsite sveikatos sutrikimų, susijusių su kaulų ligomis;
11 ir daugiau taškų - didelė rizika susirgti įvairiomis stuburo ar sąnarių ligomis.

Jeigu testo rezultatai jūsų nenudžiugino, nenusiminkite. Turime kelis patarimus, kaip išvengti visų ligų, susijusių su kaulų trapumu, sąnarių ligomis ir stuburo išvaržomis.

1. Įšbraukite iš savo mitybos kofeiną (ir cigaretes), cukrų, raudoną mėsą, gazuotus gėrimus ir alkoholį - visi šie maisto produktai ir gėrimai silpnina kaulus. Stenkitės valgyti daugiau tamsių lapinių daržovių, pupelių, žirnių, grūdų ir jūros gėrybių.

2. Kūno svorį reguliuokite kasdien atliekama mankšta. Per didelis svoris labai silpnina kaulus, todėl svarbu reguliariai sportuoti. Greitas ėjimas pėsčiomis, žygiai, tenisas, svorių kilnojimas, pilatesas, kovos menai, šokiai - išsirinkite jums maloniausią veiklą.

3. Pagerinkite savo laikyseną. Gera laikysena yra būtina gerai kaulų būklei, todėl pamankštinkite nugarą ir neleiskite sau užsiauginti kupros. Štai vienas paprastas pratimas - atsigulkite ant nugaros ir ištieskite rankas. Tuo pačiu kelkite ir ištiestas rankas, ir kojas. Pakartokite 7-10 kartų. Taip ne tik ištiesinsite nugarą, bet ir sustiprinsite jos raumenis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Nepatikėsite: 11 beprotiškų dalykų, kuriuos žmonės daro vairuodami (2)

Pasirodo, kai kurie žmonės atlieka automobilyje ir šiuos įvardytus dalykus. Nekartokite jų klaidų, nes tai tiesus kelias į avarines situacijas.

Bijote vairuoti? Moterys, sužinokite, kaip labiau pasitikėti savimi prie vairo

Dabar keliuose galima išvysti daugiau dailiosios lyties vairuotojų nei bet kada anksčiau. Per pastaruosius 20 metų vairuojančių moterų skaičius išaugo dvigubai, tačiau jeigu daugelis vyrų prie vairo trykšta perdėtu pasitikėjimu savimi, tai moterims dažniausiai jo trūksta.

6 mažai žinomi vairavimo patarimai, kurie gali išgelbėti jūsų gyvybę (15)

Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės dažniausiai gyvybės netenka vairuodami ar patekę į kito vairuotojo sukeltą eismo įvykį. Nepaisant fakto, kad šiais laikais automobiliai yra saugesni nei bet kada, juos vis tiek vairuoja žmonės, kurie, būkim sąžiningi, kartais neturi net minimalių techninių ir teorinių žinių, kurios būtinos norint valdyti transporto priemonę

5 naudingi patarimai vairuojančioms moterims (58)

Kiekviena dailiosios lyties atstovė nors kartą gyvenime yra girdėjusi skundžiantis „moterimis prie vairo“. Nei vienai nepatinka tai girdėti, tačiau kalbant tarp mūsų, mergaičių, tuose juokeliuose esama nemažai tiesos, ar jums taip neatrodo?

Avariją išgyvenęs E. Žičkus: skausmą krūtinėje jaučiau dar kelias dienas, o išgąstį – ne vieną mėnesį (6)

Visi kas savo kailiu patyrė ką reiškia patekti į avariją, žino kad toks įvykis paveikia ilgam. Vieni išgyventą išgąstį jaučia metų metus, kiti kasnakt sapnuoja košmarus, bet daugelis vieningai sutaria, kad skubėjimas kelyje viso to nevertas.

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (16)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (10)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.