Kaip subalansuoti svoriui įtakos turinčius hormonus

 (4)
Sunku patikėti, kad mūsų svoris priklauso ne tik nuo suvartojamų kalorijų skaičiaus, bet ir nuo nematomų cheminių medžiagų organizme. Būtent hormonai veikia mūsų medžiagų apykaitą, nes jie nurodo organizmui – kaupti riebalus ar deginti.
© Fotolia nuotr.

Svoriui turi įtakos daugybė veiksnių – fizinis aktyvumas, genetika, mitybos įpročiai, stresas. Ir vis tik svarbiausia – medžiagų apykaitą reguliuojančių hormonų vaidmuo.

Šie hormonai nurodo organizmui, kaupti ar deginti riebalus:

Insulinas

Gliukozė – pagrindinis energijos šaltinis kūno ląstelėms. Pavalgius padidėja gliukozės kiekis kraujyje, kasa gauna signalą išskirti daugiau insulino – hormono, padedančio nugabenti gliukozę į ląsteles. Insulinas tarsi beldžiasi į ląstelių duris, ląstelės išgirsta beldimą, atidaro duris ir įsileidžia gliukozę.
Insulinas suteikia mums energijos, bet ir kaupia riebalus. Jei insulino lygis didelis, organizmas kaups riebalus.

Kortizolis

Kortizolis – streso hormonas. Jį gamina antinksčiai tam, kad cukraus lygis nesumažėtų ir būtų toks koks turi būti. Štai kodėl jaučiant įtampą norisi saldumynų – ledų, pyrago, šokolado ir pan. Valgydami saldumynų, padedate organizmui sukaupti jėgas esant sunkiai situacijai.
Kortizolis lėtina medžiagų apykaitą, kad išsaugotų daugiau energijos. Jei jūsų kraujyje didelis kortizolio lygis, pastorėsite.

Leptinas

Leptinas – sotumo hormonas. Jį išskiria riebalų ląstelės, siunčia signalą į smegenis, kad esate sotus. Leptinas kontroliuoja medžiagų apykaitą, padeda ląstelėms nuspręsti, ar kaupti riebalus, ar sudeginti. Jei leptino lygis mažas, apetitas didėja, organizmas verčia maisto perteklių riebalais. Labai dažnai šio hormono lygis sumažėja dėl miego trūkumo. Todėl labai svarbu išsimiegoti.

Skydliaukės hormonai

Skydliaukės hormonų pagrindinė jų funkcija – skatinti lipolizę. Jie taip pat labai svarbūs reguliuojant medžiagų apykaitą. Jei mažas šių hormonų kiekis, greičiausiai turėsite antsvorio.

Kaip maitintis ir sportuoti, norint sulieknėti?

Ką valgyti?

Naujausi tyrimai rodo, kad norint išlaikyti stabilų svorį, reikėtų valgyti tris kartus per dieną.
Labai griežta dieta nėra sveika. Jos laikydamiesi galbūt suplonėsite, tačiau rezultatai ilgai nedžiugins. Kai nuolat per mažai valgote, organizmas tai laiko badavimu, ima energiją iš raumenų, audinių, o riebalus stengiasi išsaugot. Todėl galite pastorėti, net jei valgote kartą per dieną.

Lėtas lieknėjimas kur kas naudingesnis organizmui, o rezultatai bus ilgalaikiai. Jei norite sulieknėti, pamažu mažinkite kalorijų kiekį (pavyzdžiui, jei suvalgote 1 900 kalorijų per dieną, pamažinkite iki 1 700 kalorijų per dieną; kalorijų skaičius turi būti apskaičiuotas, priklausomai nuo jūsų ūgio, svorio, amžiaus ir aktyvumo). Jei laikysitės šios elementarios taisyklės, organizmas netaupys juodai dienai.

Valgykite maistą, kuris mažiau didina insulino lygį. Venkite greitai įsisavinamų angliavandenių, daugiau valgykite baltymų, ląstelienos – jie greičiau suteiks sotumo, nepersivalgysite. Baltymai didina raumenų masę, o raumenys degina daugiau kalorijų nei riebalai, net kai ilsitės.

Kaip sportuoti?

Kai sportuojate, raumenys dirba, jiems reikia daugiau gliukozės, kurią paverstų energija. Jei aktyviai sportuojate, kasdien reikia papildyti cukraus atsargas. Tyrimai rodo, kad intensyvios treniruotės didina jautrumą insulinui.

Jei treniruojatės gana nuosaikiai, sporto salėje reikėtų praleisti 1–1,5 val. jei treniruotės labai intensyvios, pakaks 20 min. Pasportavus organizmas toliau degina per dieną sukauptą kalorijų perteklių, net kai miegate. Treniruotės metu galite išgerti kokteilį su angliavandeniais ir baltymais – tada greičiau sumažės kortizolio lygis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Bijote vairuoti? Moterys, sužinokite, kaip labiau pasitikėti savimi prie vairo

Dabar keliuose galima išvysti daugiau dailiosios lyties vairuotojų nei bet kada anksčiau. Per pastaruosius 20 metų vairuojančių moterų skaičius išaugo dvigubai, tačiau jeigu daugelis vyrų prie vairo trykšta perdėtu pasitikėjimu savimi, tai moterims dažniausiai jo trūksta.

6 mažai žinomi vairavimo patarimai, kurie gali išgelbėti jūsų gyvybę (15)

Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės dažniausiai gyvybės netenka vairuodami ar patekę į kito vairuotojo sukeltą eismo įvykį. Nepaisant fakto, kad šiais laikais automobiliai yra saugesni nei bet kada, juos vis tiek vairuoja žmonės, kurie, būkim sąžiningi, kartais neturi net minimalių techninių ir teorinių žinių, kurios būtinos norint valdyti transporto priemonę

5 naudingi patarimai vairuojančioms moterims (57)

Kiekviena dailiosios lyties atstovė nors kartą gyvenime yra girdėjusi skundžiantis „moterimis prie vairo“. Nei vienai nepatinka tai girdėti, tačiau kalbant tarp mūsų, mergaičių, tuose juokeliuose esama nemažai tiesos, ar jums taip neatrodo?

Avariją išgyvenęs E. Žičkus: skausmą krūtinėje jaučiau dar kelias dienas, o išgąstį – ne vieną mėnesį (6)

Visi kas savo kailiu patyrė ką reiškia patekti į avariją, žino kad toks įvykis paveikia ilgam. Vieni išgyventą išgąstį jaučia metų metus, kiti kasnakt sapnuoja košmarus, bet daugelis vieningai sutaria, kad skubėjimas kelyje viso to nevertas.

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (16)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (10)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.