Kaip atsikratyti nemalonaus burnos kvapo?

 (24)
Dėl nemalonaus kvapo iš burnos (arba halitozės) skundžiasi kas ketvirtas planetos gyventojas. Kai kurie, beje, net neįtaria, kad smirdi.
© Shutterstock nuotr.

Be to, aplinkiniai gana mandagūs ir ne visuomet pasako, kad reikėtų kreiptis į specialistą. Ką ir besakyti - net artimam žmogui gana keblu pasakyti, jog bučiuotis nemalonu dėl prasto partnerio burnos kvapo.

O šis higienos trukdis gali sugadinti ne tik artimus santykius, bet ir palikti negerą įspūdį, tarkim, dalykinio pokalbio metu.

Burnos gaivikliai, ledinukai ir kramtomoji guma gali tik pusvalandžiui tą negerą kvapą užmušti, o paskui jis vėl grįžta. Kodėl? Nes žmogus šalia pasekmes, bet ne priežastį.

Kas sukelia nemalonų pojūtį?

O pasekmės išnyks, kai sužinosite, kas sukelia halitozę. Galimos priežastys:
- 80 proc. atvejų - netaisyklinga arba nepakankama burnos ertmės priežiūra (ypač dantenų ir liežuvio),
- sugedę dantys, kariesas, dantų akmenys arba dantenų uždegimas,
- nosies ir burnos ertmės ligos (pavyzdžiui, chroniškas sinusitas, faringitas, tonzilitas ir pan.),
- skrandžio, virškinamojo trakto (gastritas, opa) bei inkstų ligos,
- cukrinis diabetas arba onkologinės ligos,
- rūkymas ir alkoholis,
- kai kurių vaistų vartojimas,
- aštrus ir specifinis maistas (česnakas, svogūnai),
- badavimas.

Ką daryti, kai nemalonus burnos kvapas trukdo laisvai jaustis, dengti delnu burną, kalbėti pro sučiauptas lūpas, tramdyti juoką? Teks išsiaiškinti priežastį.
Pirma, rūkaliams reikėtų mesti rūkyti.
Antra, būtina apsilankyti pas stomatologą, susitvarkyti dantis, pašalinti akmenis. Pasikonsultuokite dėl taisyklingo valymo šepetėliu, dėl burnos skalavimo skysčio bei tarpdančių siūlo.
Trečia, peržiūrėkite savo valgiaraštį, atsisakykite aštraus maisto bei prieskonių. Valgykite daugiau žalumynų bei ląstelienos turinčių produktų, gerkite sulčių.
Ketvirta, būtinai apsilankykite pas gydytoją, kad ištirtų visą organizmą - o gal yra kažkokia infekcija. O skandį išsitirti tiesiog privalu.

Liaudiški gydymo metodai

Jie nepadeda atsikratyti nemalonaus požymių, o yra tik pagalbinės gydymo priemonės. Pagrindinis halitozės ginklas - sveiki ir prižiūrėti dantys, taisyklinga mityba, žalingų įpročių atsisakymas, konsultacija su gastroenterologu ir bendra organizmo sveikata.

Po valgio praskalaukite burną šiltu vandeniu, pašalindamos maisto likučius. Suvalgykite keletą petražolių šakelių - ji ne tik panaikina burnos bakterijas, bet ir užkerta kelią nemaloniam kvapui.

Geros kovotojos su prastu kvapu - citrinos. Galite mažoje dėžutėje nešiotis citrinos griežinėlių ir suvalgyti prieš pokalbį ar susitikimą. Citrinos naikina ne tik kvapą, bet ir suvilgo balso stygas, apsaugo nuo sausumo pojūčio burnoje.

Nemalonų burnos kvapą panaikinsite, pakramčiusios keletą kardamono grūdelių. Kardamonas užmuša bakterijas ir pristabdo puvimo procesus burnoje. Tokiomis savybėmis pasižymi ir obuoliai (ypač žali) ir stipri juoda kava.

Česnako ar svogūno kvapą panaikinsite, suvalgiusios 3-4 graikinius riešutus arba migdolus.

Burnos skalavimas

Liaudies medicina prikaupusi klodus nuovirų receptų.

1 nuoviras. Lygiomis dalimis paimkite ąžuolo žievės, ramunėlių, dilgėlių, beržo lapų, jonažolių ir visai tai užvirkite 1 l vandens. Nuovirą palikite pritraukti 2 valandoms. Skalaukite juo burną 2 kartus per dieną - ryte po pusryčių ir vakare prieš miegą.

2 nuoviras. 2 šaukštelius pelynų užpilkite 1 stikline verdančio vandens ir po 20-25 minučių nukoškite. Skalaukite tuo skysčiu burną 3-4 kartus per dieną. Vietoj pelyno galit naudoti ramunėles arba žemuogių lapus.

3 nuoviras. 15 g kmynų sėklų užpilkite 1 stikline verdančio vandens ir palaukite, kol atvės. Ta užpiltine skalaukite burną 4-5 kartus per dieną.

4 nuoviras. Paimkite 20 šviežios mėtos lapelių arba 2 šaukštus džiovintos mėtos ir užpilkite 1 stikline verdančio vandens. Trauktinę nukoškite, skalaukite ja burną keletą kartų per dieną.

Šie metodai nėra gydymas - jie pašalina nemalonų burnos kvapą tik laikinai. Jei užuodėte nemalonų kvapą iš burnos, būtina nueiti pas gydytoją - gal sergate kokia nors liga.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Nepatikėsite: 11 beprotiškų dalykų, kuriuos žmonės daro vairuodami (3)

Pasirodo, kai kurie žmonės atlieka automobilyje ir šiuos įvardytus dalykus. Nekartokite jų klaidų, nes tai tiesus kelias į avarines situacijas.

Bijote vairuoti? Moterys, sužinokite, kaip labiau pasitikėti savimi prie vairo

Dabar keliuose galima išvysti daugiau dailiosios lyties vairuotojų nei bet kada anksčiau. Per pastaruosius 20 metų vairuojančių moterų skaičius išaugo dvigubai, tačiau jeigu daugelis vyrų prie vairo trykšta perdėtu pasitikėjimu savimi, tai moterims dažniausiai jo trūksta.

6 mažai žinomi vairavimo patarimai, kurie gali išgelbėti jūsų gyvybę (15)

Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės dažniausiai gyvybės netenka vairuodami ar patekę į kito vairuotojo sukeltą eismo įvykį. Nepaisant fakto, kad šiais laikais automobiliai yra saugesni nei bet kada, juos vis tiek vairuoja žmonės, kurie, būkim sąžiningi, kartais neturi net minimalių techninių ir teorinių žinių, kurios būtinos norint valdyti transporto priemonę

5 naudingi patarimai vairuojančioms moterims (58)

Kiekviena dailiosios lyties atstovė nors kartą gyvenime yra girdėjusi skundžiantis „moterimis prie vairo“. Nei vienai nepatinka tai girdėti, tačiau kalbant tarp mūsų, mergaičių, tuose juokeliuose esama nemažai tiesos, ar jums taip neatrodo?

Avariją išgyvenęs E. Žičkus: skausmą krūtinėje jaučiau dar kelias dienas, o išgąstį – ne vieną mėnesį (6)

Visi kas savo kailiu patyrė ką reiškia patekti į avariją, žino kad toks įvykis paveikia ilgam. Vieni išgyventą išgąstį jaučia metų metus, kiti kasnakt sapnuoja košmarus, bet daugelis vieningai sutaria, kad skubėjimas kelyje viso to nevertas.

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (16)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (10)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.