FIGŪRA. Skysčiai žalingesni nei tortas (kalorijų lentelė)

 (8)
Net ir tos moterys, kurios laikomės griežčiausios dietos, pamirštame, kad energetinės vertės turi ne tik maisto produktai, bet ir gėrimai.
"Skystos" kalorijos pavojingesnės nei "kietosios".
© Shutterstock nuotr.

Kalorijų neturi tik vanduo, o visi kiti gėrimai nėra jau tokie nekaltučiai. Be to, „skystos" kalorijos dar ir gudresnės nei „kietosios", taip smogia iš pasalų, kad paskui nesuprantame, kodėl tie kilogramai niekaip netirpsta.

Gėrimų kaloringumas (kcal/100 ml)

vanduo - 0
arbata - 1
arbata su cukrumi (1 šaukštelis) - 28
kava - 2
kava su cukrumi (1 šaukštelis) ir pienu - 75
kava su grietinėle ir šokoladu - 275 kcal

saldus gazuotas vanduo - 42
pieno kokteilis - 96
karštas šokoladas - 110
gira - 27
sultys: greipfrutų - 35, vynuogių - 75, skiestos vandeniu (morsas) - 46

alus: šviesus - 43, tamsus - 48
šampanas: sausas - 64, saldus - 100
degtinė - 100
konjakas - 239

Limonadas blogiau nei pyragaitis

Amerikiečių dietologai atliko įdomų eksperimentą. Vienai savanorių grupei visą mėnesį įprastinį vagiaraštį papildė 450kcal (saldžiųjų gėrimų), o kitai - tas pačias 450 kcal davė saldainiais ir pyragaičiais. Po mėnesio pirmosios grupės žmonės antsvorio turėjo daugiau nei antrosios grupės savanoriai.

O paaiškinimas labai paprastas. Kietas maistas, kurio įsisavinimui organizmas sueikvoja iki 10 proc. gaunamos energijos, perdirbamas lėtai, kelias valandas laikosi skrandyje, be to, žmogus ilgiau jaučia sotumo jausmą.

Skystas kalorijas organizmas įsisavina akimirksniu, beveik be nenergijos sąnaudų. Todėl žmogus nepastebimai išgeria skysčių daugiau nei norėjo. Be to, net ir suvalgome daugiau, jei valgydami užsigeriame, vis vilgome tą maistą skysčiais.

Atsargiai turėtume gaivintis ne tik gazuotais, bet ir kitais gėrimais, kurių paprastai nelaikome pavojingais mūsų svoriui. Neverta troškulį malšinti vaisių sultimis, ypač - iš pakelių. Cukraus jose ne mažiau nei gėrimuose su burbuliukais, todėl atsigėrus vėl norisi gerti.

O angliavandenių sultyse ne mažiau nei konditerijos gaminiuose. Pavyzdžiui, stiklinė vynuogių sulčių kaloringumu lygo šokoladinio torto gabaliukui. O pieno ir alkoholiniai kokteilių kalorijų turi dar daugiau.

Lieknėjančiųjų pasirinkimas - kava ir arbata

be cukraus ar kitokių saldiklių šie gėrimai iš tiesų yra beveik nekaloringi. Tarkim, puodelis kavos turi 2 kcal, o jau pasaldinus ir įpylus pieno į kavą, šios kaloringumas padidėja iki 75 kcal. O kava su grietinėle ir šokoladu „apdovanos" jus 275 kcal - o juk tokia yra karšto patiekalo energetinė vertė!

Ar ramu, jei etiketėje nurodyta "0 kcal"?

Yra gazuotų saldžių gėrimų, ant kurių etiketės nurodyta, kad šio produkto kaloringumas yra 0. ar galime pasikliauti skaičiais? Šis užrašas paprastai reiškia, kad vietoj įprasto cukraus gėrimui panaudotas cukraus pakaitalas. Atsigerti ir numalšinti troškulį tokiu gėrimu praktiškai neįmanom!

Pirma, dirbtinis saldiklis sugeba blokuoti troškulio receptorius, esančius burnoje, be to, jis blogai nusiplauna, todėl nuolat kyla noras jį nuplauti nauja porcija gėrimo.

Antra, esant aukštesnei nei 37 laipsnių temperatūrai aspartamas provokuoja metanolio (medžio spirito) susidarymą. O netgi mažas šios medžiagos kiekis gali tapti neurologinių susirgimų priežastimi.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Bijote vairuoti? Moterys, sužinokite, kaip labiau pasitikėti savimi prie vairo

Dabar keliuose galima išvysti daugiau dailiosios lyties vairuotojų nei bet kada anksčiau. Per pastaruosius 20 metų vairuojančių moterų skaičius išaugo dvigubai, tačiau jeigu daugelis vyrų prie vairo trykšta perdėtu pasitikėjimu savimi, tai moterims dažniausiai jo trūksta.

6 mažai žinomi vairavimo patarimai, kurie gali išgelbėti jūsų gyvybę (15)

Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės dažniausiai gyvybės netenka vairuodami ar patekę į kito vairuotojo sukeltą eismo įvykį. Nepaisant fakto, kad šiais laikais automobiliai yra saugesni nei bet kada, juos vis tiek vairuoja žmonės, kurie, būkim sąžiningi, kartais neturi net minimalių techninių ir teorinių žinių, kurios būtinos norint valdyti transporto priemonę

5 naudingi patarimai vairuojančioms moterims (57)

Kiekviena dailiosios lyties atstovė nors kartą gyvenime yra girdėjusi skundžiantis „moterimis prie vairo“. Nei vienai nepatinka tai girdėti, tačiau kalbant tarp mūsų, mergaičių, tuose juokeliuose esama nemažai tiesos, ar jums taip neatrodo?

Avariją išgyvenęs E. Žičkus: skausmą krūtinėje jaučiau dar kelias dienas, o išgąstį – ne vieną mėnesį (6)

Visi kas savo kailiu patyrė ką reiškia patekti į avariją, žino kad toks įvykis paveikia ilgam. Vieni išgyventą išgąstį jaučia metų metus, kiti kasnakt sapnuoja košmarus, bet daugelis vieningai sutaria, kad skubėjimas kelyje viso to nevertas.

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (16)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (10)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.