10 patarimų nėščioms vairuotojoms

 (1)
Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.
© Shutterstock

1. Mažinkite vairavimo poreikį
Ypač jeigu jūsų nėštumas pervirto į antrą pusę ir pilvas vis labiau artėja prie vairo. Jeigu keliauti privalote, suplanuokite maršrutą taip, kad būtų užtikrintos saugios pertraukos (tualetui ir kojoms ištiesti). Taip pat informuokite aplinkinius apie savo kelionių planus. Dar turėtumėte pagalvoti apie saugumą ir patogumą tais momentais, kai sėdatės į automobilį ar kraunate į jį daiktus.

2. Važiuokite saugiai
Nėščių moterų padaromų avarijų skaičius gerokai sumažėtų, jeigu būtų paisoma bendrųjų vairavimo patarimų, tokių kaip saugus atstumas tarp automobilių, mobiliojo telefono atsisakymas vairuojant ir greičio mažinimas. Taip pat vertėtų apsvarstyti galimybę naudotis viešuoju transportu.

3. Visada sekitės saugos diržą
Saugos diržas neigiamos įtakos jūsų nėštumui neturės, priešingai, jis gali apsaugoti ir jus, ir jūsų kūdikį. Kol laukiatės, tą diržo dalį, kuri paprastai eina per juosmenį, nuleiskite po pilvu. Tą diržo atkarpą, kuri eina per petį, lengvai nuleiskite ties krūtine. Jis turi eiti tarp nėščios moters krūtų.

4. Teisingai įsitaisykite
Atstumkite sėdynę atgal tiek, kad jaustumėtės patogiai, ir šiek tiek pakreipkite ją nuo vairo. Stenkitės įsitaisyti taip, kad tarp jūsų ir vairo būtų mažiausiai 25 centimetrų atstumas. Taip pat įsitikinkite, kad vairas palenktas jūsų krūtinkaulio, o ne pilvo link. Venkite lenkimosi į priekį.

Atsiremkite į sėdynę taip, kad saugos diržas būtų kaip įmanoma laisvesnis. Tai neleis jums avarijos atveju atsitrenkti pilvu į vairo apačią ir sumažins jūsų judesį pirmyn, taip pat leis teisingai išsiskleisti oro pagalvei. Kartais oro pagalvės kaltinamos dėl to, kad sužaloja vairuotoją – nors tokia tikimybė visada yra, sužeidimų tikimybė bus gerokai mažesnė, jeigu laikysitės atitinkamų oro pagalvių saugumo priemonių.

5. Jeigu patekote į avariją
Net jeigu susidūrimas labai menkas ir jaučiatės gerai, privalote pasitikrinti, kaip plaka kūdikio širdis, ir įsitikinti, kad niekas nenukentėjo. Net jeigu nesijaučiate susižeidusi, tyrimai rodo, kad į avarijas patekusios besilaukiančios moterys, net ir nenustačius sužalojimų, labiau rizikuoja pagimdyti anksčiau laiko. Tokiais atvejais gimdymą paskatina atsisluoksniavusi placenta.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms
© Vida Press

6. Reguliariai darykite pertraukas
Labai svarbi normali kraujotaka, ypač kojose. Todėl reguliariai darykite pertraukas, net jeigu jos trunka vos pora minučių, kad galėtumėte ištiesti kojas.

7. Venkite vairavimo naktį
Vairuoti naktį yra ypač pavojinga ir tai galioja ne vien nėščioms moterims. Vairuojant naktį sumažėja matomumas, padidėja susidūrimo su girtu vairuotoju tikimybė ir išauga nuovargis.

8. Prieš kelionę pavalgykite
Jeigu laukiatės, prie kelionę būtina pasirūpinti ne vien automobilio degalais, bet ir už vairo sėdančios būsimos mamos „kuru“. Kai laukiatės, privalu išlaikyti sveiką cukraus kiekį kraujyje ir vengti nesveiko maisto. Jeigu prieš išeidama iš namų pavalgysite ir pasirūpinsite sveikais užkandžiais kelionei, ne tik užtikrinsite normalų cukraus kiekį kraujyje, bet ir pasirūpinsite sveika mityba. Taip pat nemažiau svarbu gerti užtektinai vandens, todėl kelionėje turėkite butelį vandens ir vaisių.

9. Pasiruoškite krizinėms situacijoms
Nėštumo metu jūsų sveikata atsiduria didesnės rizikos zonoje, o atsisėdus už vairo – dvigubai. Taigi, rekomenduojama pasirūpinti, kad turėtumėte kelionės pagalvę, tualeto reikmenis, šimtu procentų pakrautą mobilųjį telefoną ir papildomų drabužių komplektą. Jeigu nėštumas eina į pabaigą, visi šie daiktai gali ypač praversti tuo atveju, jeigu gimdymas prasidėtų anksčiau nei tikėtasi.

10. Liaukitės vairavusi geriausiu metu
Artėjant prie numatytos gimdymo datos būtų protinga mažinti vairavimą. Laisvė, nepriklausomybė ir kiti panašūs motyvai verčia sėstis prie vairo, tačiau paskutiniais nėštumo mėnesiais turėtumėte tai daryti tik tuo atveju, jeigu tai absoliučiai būtina. Įžengusi į trečiąjį nėštumo mėnesį, dėl savo ir vaiko saugumo verčiau sėskitės ant galinės sėdynės. Dauguma nėščių moterų linkusios atsisakyti vairavimo apie 30 laukimosi savaitę. Taip pat turėtumėte pagalvoti, kada vėl sėsti prie vairo jau po gimdymo.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (14)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (9)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.