7 būdai liautis atidėlioti darbus rytdienai

 (1)
Jau reikėjo projektą atiduoti vakar, o jūs dar nepradėjote šiandien? Jus apsėdo prokrastinacija – darbų atidėliojimas vėlesniam laikui, vilkinimas.
Imkitės svarbiausių darbų, o kiti - palauks.
© Shutterstock nuotr.

Pažįstamas jausmas, ar ne? Būtina atlikti darbą, tačiau ignoruojate jį, susitelkdamos į neesminius dalykus, į smulkmenas, pavyzdžiui, kambarių tvarkymąsi, televizoriaus žiūrėjimą, pasilinksminimus su draugėmis.

Net jei tėvai ir mokytojai nuolat kartoja „Ką gali atlikti tuoj, niekad nesakyk - rytoj", sugalvojate, kad galite tai padaryti... poryt! Kol nepajuntate skaudaus spyrio į užpakalį, tol ieškote ir randate milijonus priežasčių nepradėti darbo, kurį, žinote, vis tiek neišvengiamai teks padaryti.

Tiesiog taip pasitikite savimi, jog manote, kad užduočiai įvykdyti pakaks ir pusdienio. Tačiau dažniausiai būna, kad tiesiog nesugebate realiai įvertinti savo apsukų, trukdžių, laiko ir... Tada jau raudonai žybsi užrašas DEADLINE. Mirė laikas darbui baigti, o galite mirti ir jūs pati, jei visada dirbsite tokiu perdegimo režimu.

Kartą net mačiau darbo skelbimą, kuris ieškojo darbuotojo, „dievinančio deadline'us". Maniau, pokštas, bet paskui susidūriau su keletu žmonių, kurie išties efektyviau, optimaliau ir greičiau darbuodavosi, kai jausdavo termino pabaigą.

Paskui pagalvojau - o ar ne taip būna prieš egzaminus? Manome, kad turime penkias dienas pasiruošti, o vis tiek zubrijame knygas paskutinę naktį. Dar nesu sutikusi to, kuris diplominį darbą parašė ir atidavė savaite anksčiau (arba ne su tais žmonėmis bendrauju). C'est la vie.

O dabar apie tai, ką savo knygoje „How To Save An Hour Every Day", rašo Michaelas Heppellas.

1. Praneškite draugams, kolegoms garsiai apie terminus

venkite tokių žodžių, kaip „Greitai" arba „Padarysiu artimiausiu metu". Greitai - labai neapibrėžta ir plaukiojanti sąvoka. Greitai - šiandien ar greitai - kitą savaitę? Todėl patariama tiksliai įvardinti datą ir garsiai ją pasakyti žmonėms, kurie suinteresuoti, kąd laiku atliktumėte užduotį. Pavyzdžiui, „Parengtą ataskaitą ant savo stalo turėsite penktadienį, 14 valandą".

2. Pirmiausia atlikite svarbiausius darbus

Kai imatės darbo, pradėkite nuo svarbiausio punkto, tačiau ne aktualiausio ar sudėtingiausio. Pavyzdžiui, susitelkite į užduotį ir netikrinkite kas 10 minučių elektroninio pašto, nekelkite telefono. Jūs dirbate. Kai esate susitelkusios ties užduotimi, paštą tikrinkite 2-3 kartus per dieną, o kolegės paprašykite, kad atsilieptų į skambučius telefonu.

3. Kartokite: „Padaryk tai dabar"

Buities darbai - bene labiausiai vargina, ypač koks nors drabužių lyginimas ar vonios šveitimas. Todėl geriausia įkvėpti save - garsiai pasakyti (net jei nieko nėra namuose), kad einate daryti to ir ano.
Prokrastinacija - tai savotiškas savisaugos mechanizmas, kovos su nerimu būdas. O nerimą sukelia būtinybė atlikti darbą ar priimti svarbų sprendimą.

4. Susikurkite apdovanojimo, paskatinimo sistemą

Sau pasakote: „Oi, tik išgersiu arbatos, o tada jau sėsiu prie kompo padirbėti". Bet tada įsijungiate Facebook, begurkšnodamos arbatą, dar kokį filmuką YouTube peržiūrite, apima noras surūšiuoti nuotraukas dėžutėse, o paskui net nepastebite, kur dingo brangus laikas.
Todėl būkite griežtos sau, tarkim, pasakykite, kad eisite kavos, kai parašysite du lapus darbo (ar numegsite pusę megztinio rankovės). Tvarka ir disciplina turi būti!

5. Naudokitės šiuolaikinėmis technologijomis

Jei skundžiatės, kad gaunate 500 laiškų per dieną, tai neišvengiamai sukurkite filtrą arba atsisakykite kažkokių pranešimų.
Įsivaizduokite, kad laiškai - žmonės, kurie nuolat beldžiasi, eina į svečius ir trukdo dirbti. Kaip reaguotumėte? Prašykite IT skyriaus darbuotojų, kad jums sumažintų internetinių pagundų (jei jie dar to nepadarė).

6. Planuokite savo laisvalaikį

Savaitgalio planus kurkite jau nuo savaitės vidurio. Daugelis mano, jog planuoti - nuobodu ir beprasmiška, tačiau tai, ką suplanuosite, apie ką galvosite, tą ir turėsite. O kai išsipildys, apims pasitenkinimo jausmas. Tad nieko nelaukdamos užsisakykite masažą, prestižinį

7. Venkite jūsų laiko vagių

Plepūs kolegos, pagyrūnai, itin energingi ir emocingi žmonės vagia jūsų laiką. Jei bendrauti su jais būtina, negalite išvengti ar ignoruoti, tai pasistenkite bent jau elgtis taip, kad susitiktumėte kuo trumpesniam pokalbiui. O jei kolega nori pasidalinti kelionės įspūdžiais ar prezentacija, geriausia būtų perspėti: „Žinai, tai labai įdomu, bet gal galėtume pasikalbėti, kai baigsiu vieną darbą?".

8. Pasitelkite bioritmus

Kiekvienas žmogus žino savo laiką, kai jam sekasi susikoncentruoti ir dirbti efektyviausiai. Jei puikiai darbuojatės vakare, kai sumažėja kontoroje žmonių, tai ir išnaudokite tą laiką. Sudarykite savo darbų grafiką taip, kad laiką išnaudotumėte kuo efektyviau.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Skanios

Mokslininkas patvirtino – vyro neištikimybė simbolizuoja meilę žmonai (161)

Mokslininkas griauna mitą, kad neištikimybė yra blogis ir poros santykius šaldantis reiškinys.

Patiks net vyrams! Lengvai paruošiami lęšių burgeriai (3)

Šio patiekalo receptas maloniai nustebino ne tik mane, bet ir šeimos vyrus, kurie mėsą tikrai mėgsta. Tikrai pakankamai greitas ir paprastas receptas.

Kaip sunokinti avokadą per 10-15 minučių? (16)

Ruošiate meksikietišką vakarienę ar pakvietėte draugus sušiui, tačiau parduotuvėje radote tik pusžalius avokadus? Ne bėda.

Bulviniai blynai, kurie atbaidys visas ligas (29)

Šie blynai su didele doze česnako. Ši maža prieskoninė daržovė ne tik atbaidys visus virusus, bet ir siunčia sotumo signalus smegenims, taip sumažindama alkio jausmą.

Savaitgalio pietums - sultingi naminiai kibinai (33)

Labai senai gaminau šį patiekalą. Turiu netgi keletą receptų, bet darau pagal vieną. Jis man geriausias, niekada nenuvilia, visada žinau, kad kibinai gerai iškeps ir bus skanūs. Nulis rizikos.

5 skanūs ir maistingi receptai su avokadais (4)

Kokia avokadų nauda? Tai aukščiausios kokybės baltymų, geriausių riebalų ir maistingiausių angliavandenių šaltinis. Be to, šis vaisiaus - veiksminga priemonė kovoje su bloguoju cholesteroliu, skatinanti jį pasišalinti iš kraujo.

Efektingos detoksikacinės sriubos norinčioms sulieknėti (8)

Šios sriubos - tikra atgaiva skrandžiui po šventinio mišrainių maratono. Jas labai lengva paruošti, o be to jos labai skanios. Receptuose nurodyto kiekio užteks 2-3 dienoms, todėl jei atsispirsite tortams, kumpiams ir kitiems riebiems patiekalams, valgydamos šią sriubą tikrai numesite ne vieną kilogramą.

Subtilybės, kurias turi žinoti kiekvienas perkantis putojantį vyną (2)

Prancūziškas šampanas dažniausiai pirmauja putojančiųjų pasaulyje, tačiau nederėtų pamiršti ir Ispanijoje gaminamo cava, o Italijoje – vis labiau populiarėjančio prosecco.

Kaip gražiai patiekti silkę + 2 receptai (3)

Ieškote idėjų kaip originaliai ant šventinio stalo patiekti patiekalus su silke? Dalinamės skaniai ir gražiai atrodančiomis idėjomis.

Tokio skonio niekur nerasite: 4 burnoje tirpstantys salotų receptai, kurie papuoš jūsų stalą (3)

Jau sugalvojai, kokiais patiekalais papuoši žiemos švenčių stalą? Jei ne, siūlome išbandyti naujų ir skanių salotų receptų.

Dieviško skonio dietiniai sausainiai, kurie nudžiugins visus lieknėjančius (11)

Ką valgyti, kad nesustorėtum? Šį klausimą sau užduoda kiekviena moteris, ypač kalbant apie kepinius.

Mišrainė, be kurios neįsivaizduojamos šios šventės – privalote tai paragauti! (3)

Šios ryžių ir kepenėlių salotos yra turbūt vienas tų patiekalų, kurie tiesiog privalo būti ant jūsų šventinio stalo pasitinkant Ugningojo Gaidžio metus!

Šios salotos – milijoną kartų skaniau už „Silkę pataluose“ (29)

Jei manėte, kad „Silkė pataluose“ yra mišrainių karalienė, turime nuvilti. Populiarias salotas nukarūnavo šis receptas.

Lietuvių skonis kinta: jau nori ryklienos ir fontane plaukiojančių omarų

Keturių restoranų virtuvės šefas Montvydas Kazlauskas prieš prieš naujo restorano atidarymo šventę sutiko papasakoti apie besikeičiantį lietuvių skonį.

Patarimai, kaip išvengti duonos pelėsio namuose (1)

Dėl rudeninio oro ir jame tvyrančių bakterijų, dažnas namuose susiduria su nemalonia problema – supelijusia duona. Rudens drėgmė ir šildomos patalpos sukuria palankesnes sąlygas pelėsiui veistis ir plisti. Duonos ekspertas Tadas Aleknavičius pataria, kaip tinkamai laikyti duonos gaminius, kad šie nepelytų ir ilgiau išliktų švieži.