Lietuvoje ir kitose Rytų ar Šiaurės Europos šalyse žmonės saule ir šiluma džiaugiasi vos keletą mėnesių per metus. Būtent dėl saulės trūkumo dažnai šaltųjų kraštų gyventojai susiduria su vitamino D stoka. Medikai šio vitamino stoką sieja su daugybe sveikatos sutrikimų – kaulų trapumu, energijos trūkumu, nusilpusiu imunitetu, emocinės būklės negalavimais.

Tiesioginėje DELFI konferencijoje lankėsi tyrimų laboratorijos SYNLAB specialistė, konsultantė medicinos klausimais Rimantė Grigaravičiūtė. Specialistė pasakojo, kam labiausiai reikėtų susirūpinti vitamino D trūkumo, kokios ligos ir negalavimai gresia, kaip gauti pakankamai šių medžiagų.

Daugiausia vitamino D gauname iš saulės, kurios mūsų kraštuose labai trūksta. Tačiau vitamino galime pasisavinti ir debesuotą dieną, svarbu, kad būtų atidengta kuo daugiau odos. Specialistė paneigė mitą, kad vitamino D galima gauti deginantis soliariume.

Vitamino D galima gauti iš maisto. Vienas pagrindinių šios medžiagos šaltinių yra gyvulinės kilmės produktai, pvz. riebi žuvis. Vegetarams ir veganams, kurie nevartoja gyvulinės kilmės produktų, galima gauti vitamino D iš augalinio maisto, taip pat yra ir veganiškų papildų.

Vitamino D trūkumas gali turėti įtakos ir onkologiniams susirgimams, ir kitoms rimtoms ligoms. Tad kokius papildus rinktis, kuo jie skiriasi, kaip tinkamai maitintis ir pasirūpinti gera savijauta, žiūrėkite pokalbyje su specialiste.