Taip LRT.lt sako prekybos kaimiškais produktais „Iš ūkio į namus“ atstovė. Pasak jos, žmonės nori būti sveikesni, tačiau nenori gaišti laiko turguje, tad mielai renkasi tokias paslaugas.

Internetinės kaimiško, ekologiško maisto parduotuvės „Gilės kromelis“ komercijos direktorė Jurgita Žukauskienė teigia pastebinti nuolatinį klientų ir jų pirkinių krepšelio dydžio augimą.

„Šiais laikais galimybė kaimiškų produktų įsigyti internete yra ypatingai patogi. Klientų, pastovių klientų nuolat daugėja, o jų prekių krepšeliai didėja – jie drąsiau ir daugiau perka.

Tiesa, maisto produktus žmonės internetu perka ne taip drąsiai, kaip, pavyzdžiui, drabužius, nes jiems norisi gyvai apžiūrėti produktą, tačiau paklausos augimo neįmanoma nepastebėti“, – kalba pašnekovė .

Susidomėjimo kaimiškos produkcijos pristatymu į namus džiaugiasi ir „Iš ūkio į namus“ atstovė: „Paklausa tikrai yra, žmonės vis labiau supranta, kad sveikame kūne – sveika siela. Svarbu ne tik užkimšti skrandį maistu, tačiau juo mėgautis, gauti naudą sveikatai.

Tik pradėję plačiau vykdyti savo veiklą, į Vilnių, Kauną važiuodavome kas trečią savaitę, dabar važiuojame kiekvieną. Paklausa auga stipriai. Dirbame be išeiginių, užsakymus priimame iki sekmadienio, tačiau kartais sekmadienį tenka atšaukti dalį užsakymų, nes turime ribotą kiekį produkcijos, kurią galime atvežti.“

Po štilio – naujas bumas

J. Žukauskienė pasakoja, kad „Gilės kromelis“ savo veiklą pradėjo vykdyti dar 2010 metais. Tuo metu, kai įmonė ėmė vežti ūkininkų produkciją, panašią veiklą vykdė dar pora bendrovių, kurias buvo lengva rasti internete.

„Po metų likome vieni, buvo ramybė, o tokias paslaugas siūlančios įmonės tai atsidarydavo, tai vėl užsidarydavo. Tačiau tokių paslaugų rinką išjudino „Fresh market“ atsiradimas.

Dabar juntamas suintensyvėjimas visomis prasmėmis: daug daugiau žmonių domisi ir daugiau panašių įmonių atsidaro“, – sako J. Žukauskienė.

„Iš ūkio į namus“ atstovė pasakoja kaimiško produkcijos pristatymo į namus paslaugą pradėjusi siūlyti Šiauliuose, o šią žiemą su kolega sugalvojusi pamėginti išplėsti savo veiklos geografiją.

„Šiauliuose turėjome gerą vardą, nuolatinius klientus, pas kuriuos važiuodavome kiekvieną savaitę. Pagalvojome, kodėl jei myli viename mieste, negalėtų mūsų mylėti ir kitur?

Dar šiek tiek baisu, bet labai smagu. Kol kas dirbame pagal individualios veiklos pažymas, bet ketiname jau šį mėnesį steigti įmonę“, – patirtimi dalijasi pašnekovė.

Nori būti sveikesni ir negaišti laiko turguje

Anot J. Žukauskienės, labai daug įtakos kaimiškų produktų prekybos internetu populiarumui turi sveikos gyvensenos propagavimas.

„Šiuo metu neturime krautuvėlės: kai Ukmergės gatvėje sudegė turgelis, sudegėme ir mes. Bet tuo metu, kai dirbdavome krautuvėlėje, trečdalis žmonių ateidavo apsipirkti kaimiškų ekologiškų produktų dėl sveikatos problemų, kai gydytojai primygtinai rekomenduodavo keisti mitybos įpročius, rinktis sveikesnį maistą“, – kalba pašnekovė.

Pasak jos, dažniausi parduotuvės klientai – mamos su mažais vaikais, sveikatos problemų turintys arba tiesiog savo sveikata besirūpinantys žmonės, bei tie, kurie iš principo griežtai pasisako prieš prekybos centrus.

„Tokia produkcija yra brangesnė. Mūsų klientas – dirbantis ir užsidirbantis, aukštesnes nei vidutines pajamas gaunantis žmogus“, – teigia J. Žukauskienė.

„Iš ūkio į namus“ atstovės teigimu, jų teikiama paslauga patogi norintiems būti sveikiems, tačiau pritingintiems laiką leisti turgeliuose. Be to, pasak pašnekovės, ne visi ūkininkai turi transportą ar laiko kur nors gabenti savo produkciją.

„Šiais laikais reikia būti išmaniam, tie ūkininkai, kurie nesistengs pirkėjo pritraukti per internetą, socialinius tinklus, susidurs su sunkumais“, – kalba moteris.