Atgyvena tapęs riboženklis visiškai nublanksta prieš milžinišką Latvijos prekybos giganto „Depo“ stendą. Žmonės svarsto, gal Panevėžys keičia pavadinimą? Miesto meras Rytis Mykolas Račkauskas didelės problemos dėl Panevėžio vardą užgožiančios reklamos neįžvelgia.

Į klausimą, kodėl buvo išduotas leidimas statyti reklamos stendą, žinant, jog jis nustelbs riboženklį, konkretaus atsakymo nepateikė. Miesto galva sako, kad riboženklius ketinta atnaujinti dar prieš dešimt metų, tačiau finansai vis suguldavo į kitas sritis. „Pripažįstu, jog riboženkliai labai pasenę, tačiau kada jie bus atnaujinti, negaliu pasakyti. Šį klausimą reikia kelti iš naujo“, – „Sekundei“ teigė R. M. Račkauskas.

Bandė derėtis


Leidimą statyti būsimo statybinių medžiagų prekybos centro reklamą davė Savivaldybės Teritorijų planavimo ir architektūros skyrius.

Pastarojo vedėjai Daivai Gasiūnienei nemaloni situacija bei kritiškos gyventojų pastabos dėl naujosios reklamos vietos ne naujiena.

„Nuo gyventojų akių nieko nepaslėpsi. Greitu metu planuojame keisti riboženklio vietą, nes miesto riba yra visai kitoje vietoje. Jis bus perkeltas arčiau Šiaulių“, – „Sekundei“ tvirtino D. Gasiūnienė.

Jos teigimu, ši procedūra ilgą laiką buvo stabdoma dėl pinigų trūkumo. Riboženklį buvo planuojama ne tik perkelti, bet ir atnaujinti, o tai būtų dar labiau patuštinę Savivaldybės kišenę.

Miesto architektė neslėpė, kad dėl „Depo“ reklamos su prekybos tinklo savininkais buvo bandyta derėtis.

„Norėjome, jog stendas būtų žemesnis, tačiau jų reklama standartinė. Tokia pati stovi ir kituose didžiuosiuose Lietuvos miestuose“, – pabrėžė D. Gasiūnienė.

Ir pridūrė: „Panevėžyje dėl vizualios išorės reklamos bei susitarimo su jos užsakovais kyla nemažai problemų.“

Pasak architektės, būsimo prekybos centro reklama kitoje vietoje būti negalėjusi, nes ji stovi nuosavybės turėtojų sklype.

D. Gasiūnienė žadėjo, kad riboženklio vieta netrukus bus pakeista. „Mes norime pakeisti ir riboženklio vizualumą, todėl šiek tiek delsiame, nes susiduriame su finansiniais sunkumais.

Blogiausiu atveju bus pakeista riboženklio vieta, tačiau jo vaizdas kol kas išliks toks pat“, – aiškino D. Gasiūnienė.

Vaizdelis prastas

Lietuvos architektų sąjungos Panevėžio skyriaus narys Valdas Klimavičius pripažįsta, kad pastačius reklaminį stendą riboženklis dar labiau nublanko.

Jis mano, kad reklamai vieta parinkta netinkamai ir stendas galėjęs būti kiek atokiau.

„Aš apskritai esu prieš pakelių reklamas, tačiau verslininkai turi savo žodį ir jas stato savo teritorijose. Suprantu, jog tai ganėtinai sunkiai valdomas procesas“, – „Sekundei“ sakė V. Klimavičius.

Architektas sutinka, kad riboženklius reikėję keisti jau seniai, nes dabar jie atrodo gerokai atgyvenę. Pasak V. Klimavičiaus, dėl to, kad riboženkliai ilgą laiką valdininkų buvo nepelnytai pamiršti, reikėtų kaltinti iniciatyvos stoką.

„Kažkada jie atrodė visai neblogai, tačiau viskas turi savo pabaigą. Reikėtų pagalvoti apie modernesnius riboženklius. Iš tiesų miesto vartus reikėtų tvarkyti kiek atidžiau“, – tvirtino V. Klimavičius.

Valdžios pažadus keisti riboženklio vietą ar norą jį atnaujinti architektas vertina atsargiai.

Jo manymu, kad ir kaip būtų pakeistas šalia reklamos stovintis riboženklis, jis nesugebės prilygti didelio mastelio reklamai, nes ji esanti ryški. V. Klimavičius pabrėžia, kad riboženkliai visose miesto įvažiavimo vietose privalo būti vienodi, nes jie yra miesto tapatybės ženklas. Keisti tik vieno jų vizualinį vaizdą būtų nekorektiškas sprendimas.

„Reikia keisti arba visus riboženklius, arba nė vieno. Jeigu pakeistų tik esantį šalia reklamos, vaizdas taptų dar juokingesnis“, – „Sekundei“ teigė architektas.

Daugiau skaitykite naujienos.lt.