Vakarėlių organizavimas ir darbas užsienyje

Dar būdamas 16-os metų (dešimtoje klasėje), Sergejus sugalvojo nedidelį bizniuką. Vieno jo draugų tėvai vertėsi prekyba sidabriniais papuošalais, tad Sergejus turėjo priėjimą prie šių prekių. Viskas paprasta: prekė būdavo perparduodama brangiau. Klientų ratas netikėtai išsiplėtė, o patį Sergejų kai kurie klientai net kviesdavosi į svečius. Ilgainiui ši veikla “prigeso”, juolab, kad S. Oleškevičius įstojo į kolegiją Vilniuje. Čia gimė kitas jo versliukas.

„Kartu su draugu organizuodavome vakarėlius įvairiuose klubuose: “Posh”, “Helios”, “Viva Tekila”, kituose. Surengdavom po keletą renginių per mėnesį. Puikiai pamenu vieną vakarą, per kurį su draugu uždirbome po 1 tūkst. litų. Po visko pasakėme sau: “Jo, va čia tai verslas..” Tačiau kai pabandėme iš to padaryti “konvejerį”, supratome, jog tai sunku. Vieną dieną laimi, kitą dieną praloši, kitą kartą – “ant nulio”. Tai – nestabilus verslas”, – S. Oleškevičius.

Mano pašnekovas tuo pat metu dar studijavo kineziterapiją, tačiau nusprendė mokslus mesti. Argumentas – nelabai patiko. Po to sekė išvykos, iš pradžių į Graikiją, o po metų – į Ispaniją. Anot S. Oleškevičiaus, sunkus darbas užsienyje parodė, jog pinigai – prasta motyvacija.

“Gaunant gana nemažus pinigus ir turint savarankišką gyvenimą supratau, jog pinigai nieko nelemia. Iš veiklos nebuvo jokio pasitenkinimo”, – S.Oleškevičius.

Vyriškų papuošalų el. parduotuvė: nuo įsikūrimo iki įsitvirtinimo

Supratęs, jog piniguose laimės nesuras ir kad dirbti samdomame darbe nebegali, S. Oleškevičius grįžo į Lietuvą, kurį laiką ilsėjosi, o tuomet kibo į darbus: “Vienas draugas savo malonumui bandė verstis vyriškais papuošalais, o aš pasiūliau veiklą vystyti rimčiau, labiau “oficialiai”. Draugas lyg ir sutiko, tačiau greitai bendra veikla buvo nutraukta. Čia pašnekovas pataria trumpai: “Su draugais verslo nereikia pradėti”.

Nepaisant to, 2012 m. balandžio mėnesį (prieš metus) startavo el. parduotuvė “VyriškiPapuošalai.lt. Kurį laiką lankomumas ir pardavimai stabiliai augo, o tuomet atėjo vasara… Pasak Sergejaus, tai buvo sunkiausias periodas, nes pardavimai pasiekė patį žemiausią tašką. “Ėmiausi daugybės praktikų bei metodikų, tačiau pardavimai kaip nekilo, taip nekilo. Tuomet norėjosi viską mesti”, – prisipažįsta pašnekovas.

Galiausiai, rudenį pardavimai atsigavo, o Sergejus rado naują partnerį, kaip jis pats sako, genialų programuotoją.“Norint išlaikyti tokį puikų darbuotoją su tokiu nišiniu projektu kaip vyriškų papuošalų elektroninė parduotuvė, reikia jam duoti visišką nepriklausomybę ir sprendimų priėmimo laisvę”, – neslepia S. Oleškevičius.

Sergejus mano, jog viena iš pagrindinių el. parduotuvės sėkmės prielaidų – labai aiški niša ir specializacija: “Iki mums įsikuriant buvo ir yra nemažai moteriškų papuošalų el. parduotuvių, tačiau niekas nesiūlė vyriškų papuošalų. Mes buvome pirmieji. Startuoti buvo lengva, nuo pat pradžių buvome išskirtiniai.”

Kalbant apie ateitį, pašnekovas tikina, jog bus tam tikri kosmetiniai atnaujinimai, tačiau imtis radikalių permainų – neverta. Tiesa, čia turima omenyje dabar esama el. parduotuvė. Pats Sergejus tikina šiuo metu rengiantis naują projektą, kuris bus orientuotas į daug platesnę, nei vien tik Lietuvos auditoriją. Tačiau apie tai kalbėti dar anksti.

Trys patarimai pradedantiesiems verslininkams

Šios dienos herojus tvirtina, kad vyriškų papuošalų el. parduotuvė buvo kurta mokymosi tikslais. Anot Sergejaus, visos pasaulio knygos neišmokys tiek daug, kiek praktika, tad norint išmokti verslo – reikia jį įkurti. Paprašiau, jog pradedantysis verslininkas pasidalintų trimis svarbiausiais patarimais, kuriuos galėtų duoti panašiems į save. Taigi:

1. Nesistenkite sukurti idealaus “blizgančio” produkto. Tokiu būdu išeikvosite labai daug laiko ir energijos, o pats produktas, tikėtina, bus “įšaldytas”. Mano nuomone, pradžioje nereikia tobulo produkto, užtenka primityvios bandomosios “beta” versijos, o jau tik po to galima ant jos kažką “lipdyti”.

2. Neužsidarykite namie. Man teko bendrauti su viena nedidele įmone, kurios keturi darbuotojai “gyvena” savo nedideliame biure, tiesiogine to žodžio prasme. Jiems, esantiems viduje, atrodo, kad vyksta progresas ir viskas gerai, tačiau neturėdami galimybės pamatyti savęs iš išorės, jie praranda grįžtamąjį ryšį.

3. Neslėpkite savo idėjos. Net jei papasakotumėte apie savo idėją labai detaliai, kitas žmogus jos taip nesupras, nematys bendro vaizdo. Nereikia bijoti kalbėti apie savo idėjas. Idėja tėra idėja, o sėkmingas verslas yra kur kas daugiau – idėjos įgyvendinimas. Esmė visuomet bus vykdyme.