Prekybininkų teigimu, Velykų atributais žmonės pradėjo rūpintis jau kovo viduryje, tačiau didžiausio pirkimo bumo laukiama prieš pat šventę ir ilgąjį savaitgalį. Didžiųjų prekybos tinklų atstovai tikisi kiek pelningesnių Velykų nei pernai. Pašnekovų teigimu, gyventojai jau turėjo pakankamai laiko priprasti prie naujos valiutos, be to, per šventes trumpam dingsta mūsų polinkis taupyti.

„Šių metų Velykos vartojimo prasme turėtų būti  labai panašios į praėjusiųjų, tikimės nedidelio augimo. Žmonės turėjo laiko priprasti prie euro, jau kovo mėnesį pirkėjų nuotaikos tapo optimistiškesnės, žmonės pamažu leidžia sau pirkti ir vartoti daugiau.

Kita vertus, prieš šventes žmonės yra linkę „išjungti“ taupymo režimą. Tikimės, kad per šias Velykas žmonės pirks galbūt mažiau, tačiau kokybiškesnių, brangesnių produktų“, – sako prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė.

Nuperka milijonus kiaušinių

Pašnekovų teigimu, labiausiai velykiniu laikotarpiu šokteli kiaušinių baltais lukštais pardavimai, kadangi juos patogiausia dažyti. Taip pat vis populiaresni tampa putpelių kiaušiniai. R. Saulytės manymu, taip yra ne tik todėl, kad putpelių kiaušiniai laikomi labai naudingais, o ir todėl, kad juos įdomiau valgyti vaikams.

„Kiaušinių pardavimai prieš Velykas gali išaugti du ar tris kartus. Pernai Velykų šventėms esame pardavę beveik tris milijonus vištų kiaušinių.

Beje, praeitais metais pastebėjome, kad žmonės ėmė dažniau pirkti jau išmargintus vištų kiaušinius. Tendencija pastebima didmiesčiuose, kur žmonės galbūt turi mažiau laiko, mažiau paiso tradicijų“, – kalba R. Saulytė.

Savo ruožtu prekybos tinklo „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė teigia taip pat pastebinti margintų vištų bei putpelių kiaušinių paklausos augimą. Tačiau, anot jos, šie pirkimai sunkiai sulyginami su šviežių kiaušinių pirkimu.

„Šviežių kiaušinių parduodame du kartus daugiau nei įprastą savaitę. Papildomai Velykoms užsakome kiaušinių baltu lukštu, kurių per šias šventes nuperkama tris kartus daugiau nei įprastai“, – tikina pašnekovė.

Prekybos tinkle „Iki“, pasak Viešųjų ryšių departamento vadovo Andriaus Petraičio, kiaušinių pardavimai šventiniu laikotarpiu išauga daugiau kaip 60 proc. „Taip pat šiemet džiaugiamės laiku sulaukę stručių kiaušinių, tad pirkėjai jų galės įsigyti 16-oje didžiųjų prekybos tinklo parduotuvių“, – pažymi A. Petraitis.

Mažiau gaminame patys

Pasak pašnekovų, prieš Velykas itin padidėja įvairių velykinių jau paruoštų patiekalų, maisto produktų pardavimai.

„Pirkėjai, kaip ir prieš Kalėdas, mielai savo stalui renkasi mūsų pagamintą maistą. Pastebime, kad vis daugiau žmonių ieško proginių patiekalų (vyniotinių, įdarytų žuvų ar vištų), perka pusgaminius“, – pasakoja G. Bielskytė.

Panašu, kad lietuviai nustoja vargintis gamindami Velykų stalui skirtus desertus. Prieš šventes auga pyragų, tortų, šakočių, ledų desertų, pastebi prekybos centrų atstovai.

Kiškučiai ir vištytės nepabosta

Be maisto prekių, žinoma, populiariausi pirkiniai – kiaušinių dažai ir kitos marginimo priemonės. Nuperkama ir nemažai interjero puošybos elementų.

„Žmonės mielai perka šventinius interjero papuošimus, atsižvelgia į naujas tendencijas. Tiesiog net kitos formos ar spalvos zuikutis bus populiaresnis už tradicinį. Šiuo metu populiarios įvairios vazelės, staltiesės, servetėlės, velykinės statulėlės“, – kalba R. Saulytė.

Anot A. Petraičio, kasmet tradiciniu velykiniu atributu ir viena iš populiaresnių prekių išlieka kviečių želmenys, simbolizuojantys žolę, pavasarį, atgimimą.

Prekybos tinklų atstovų teigimu, tarp populiariausių ne maisto prekių – kiaušinių dažai ir lipdukai, pirkėjai taip pat mielai renkasi netradicines kiaušinių dažymo priemones.