Už negautus papildus – sąskaitos

Nukentėjusios garbingo amžiaus moters, gyvenančios viename Radviliškio rajono kaime, marti I. K. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi, - red. past.) teigė, kad šis vis didėjančių sąskaitų košmaras tęsiasi maždaug pusmetį.

Viskas prasidėjo nuo iš pirmo žvilgsnio nekaltai atrodančio įmonės „EcoChoice“ konsultantės skambučio 90 metų moteriai. Jai buvo pasiūlyta įsigyti „labai gerus, efektingus, sveikatą stiprinančius erškėtuogių papildus". Moteris nusprendė išbandyti siūlomą produktą ir nuo to momento prasidėjo košmaras...

„Pirmą kartą tuos papildus jai tikrai atsiuntė - juos radome įmestus į pašto dėžutę didžiuliame voke. Už gautą prekę sumokėjo mano vyro sesuo - manėme, kad tuo viskas ir baigsis. Deja, po gautos pirmosios siuntos skambučiai iš šios įmonės tęsėsi, mums įrodinėjo, kad mes neva gauname papildus ir toliau, bet už juos neatsiskaitome. Bet aš galiu garantuoti, mano uošvienė tų papildų tikrai negavo“, - tikino nukentėjusiosios marti.

90-metė moteris šiuo metu yra ne juokais išsigandusi. „Močiutė tikrai baiminasi dėl skolų, kurios vis auga už neaišku ką. Taip pat ji bijo kelti telefono ragelį, nes nepaliaujami minėtą produkciją siūlančios įmonės skambučiai ją baugina“, - teigė I. K.

Terorizuojamos moters marti taip pat tikino, kad jos vyro sesuo skambino įkyriai savo prekes siūlančiai ir sąskaitas už nieką siunčiančiai įmonei prašydama liautis brukti nepageidautiną produkciją. Tačiau šie prašymai atsimušė tarsi į sieną, nes skambučiai tęsiasi, o sąskaitos kaupiasi.

Galutinai į neviltį tiek 90-metė, tiek jos šeimos nariai puolė sulaukę grasinamo laiško. Laiške juodu ant balto parašyta, kad bus pradėta byla dėl įsiskolinimo, nes nesumokėta suma už neva siunčiamus papildus siekia 205 litus.

Kaltas klaidingas adresas

Nusprendėme susisiekti su „EcoChoice“ kompanijos atstovu Remigijumi Dinda ir pasiteirauti, kur gi dingsta neva gaunamos prekės ir kodėl sąskaitos už „nematomus“ pirkinius auga.

Deja, porą dienų su R. Dinda mums susisiekti nepavyko - bandymai jam prisiskambinti net 14 kartų liko bevaisiai.
Tačiau galų gale sulaukėme įmonės atstovo atsakymo raštu. „Noriu informuoti, kad patikrinus Jūsų minėtą užsakymą buvo nustatyta klaida, kai priimant užsakymą buvo įvestas neteisingas klientės adresas. Mes informavome mūsų kolegas iš „Lindorff“ apie tai. Mes atsiprašėme klientės dėl mūsų klaidos“, - elektroniniu paštu trumpai paaiškino R. Dinda.

Perskaičius R. Dindos atsakymą iškilo dar vienas klausimas: kodėl prekės siųstos klaidingu adresu, o sąskaitos už jas vis dėlto pasiekdavo 90-metės moters gyvenamąją vietą.

Taigi, dar kartą susisiekėme su R. Dinda ir uždavėme šį klausimą. Mums buvo atsakyta, kad, kaip jis ir minėjo, įmonė siųsdama prekes suklydo įrašydama gavėjo adresą, o įmonė, kuri ruošėsi pradėti skolos išieškojimą, duomenų bazėje surado teisingą adresą.

Deja, toks paaiškinimas pasirodė nelogiškas. Kaip pusmetį trukęs įmonės siunčiamų vis augančių sąskaitų teroras galėjo likti nepastebėtas? Kodėl buvo nereaguojama į 90-metės moteriškės aiškinimus, kad ji prekių negauna ir prašymus liautis jai skambinus?

Krūva klausimų, netikslumų, neįmintų ir nepaaiškintų paslapčių šioje istorijoje vis dėlto liko. Tačiau R. Dindai pripažinus, kad visa ši nemaloni, daug nerimo, baimės ir įtampos 90-metei sukėlusi situacija yra įmonės klaida, sužibo viltis, jog galų gale nukentėjusioji bus palikta ramybėje, jos bus atsiprašyta ir pagaliau liausis pusę metų trukęs nepaliaujamai didėjančių sąskaitų už nieką košmaras.

Už agresyvią komercinę veiklą – bauda

Valstybės vartotojų teisių apsaugos tarnybos specialistai teigė, kad jeigu bendrovė reikalauja sumokėti už produktus, kurių vartotojas neužsakė, tai gali būti pripažinta agresyvia komercine veikla pagal Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymą. O už šio įstatymo pažeidimą gali būti skiriama nuo vieno tūkstančio iki trisdešimties tūkstančių litų bauda arba įspėjimas (tais atvejais, kai pažeidimas yra mažareikšmis).

„Atkreipiame dėmesį, jog situacijose, kai vartotojas tam tikras prekes iš komercinės veiklos subjekto užsakė, labai svarbu išsaugoti įrodymus, kad vartotojas bendrovės prekių atsisakė.

Taip pat Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pataria visada atidžiai įsiklausyti į telefonu dėstomus komercinius pasiūlymus, prieš užsisakant prekes išsiaiškinti visas jo sąlygas, tokiu būdu priimti informacija paremtą sprendimą dėl sandorio“, - teigė VVTAT Maisto produktų ir rekreacinių paslaugų skyriaus vedėja Neringa Baronienė.