Marijampolėje gyvenanti Asta (vardas pakeistas - red.) pasimetusi: jau nuo šeštadienio ji negali pasinaudoti savo banko sąskaitose turimais pinigais. Be grynų eurų likusi moteris teigė, kad jai net gi teko skolintis iš savo pensininkės mamos.

Primename, kad užblokuotas sąskaitas pastebėjo dalis buvusių ar esamų skolininkų. Praėjusią savaitę pristatyta Piniginių lėšų apribojimų informacinė sistema (PLAIS) skirta užtikrinti vienodas galimybes valstybės institucijoms, įmonėms ir fiziniams asmenims atgauti skolas.

Asta teigė prieš porą metų pradėjusi per antstolius išsimokėti turėtą 12 tūkst. litų skolą. Šią vasarą jai buvo likę dar apie 1,3 tūkst. eurų skolos.

Apie tai, kad Asta nebegali naudotis savo banko kortele, o banko sąskaita užblokuota, moteris sužinojo antradienį (rugsėjo 15 d.), kai nusprendė į banko sąskaitą įnešti grynųjų pinigų.

„Turėjau išleisti vyrą į užsienį, turėjau sumokėti už kelionę, įnešiau tuos pinigus ir likau be jų“, - pasakojo moteris.

Pasak marijampolietės, jos sąskaitoje matyti, kad buvusi ir jau dalis išmokėtos 12 tūkst. Lt skolos pavirto 12 tūkst. eurų skola. Įnešus 200 eurų grynųjų, 12 tūkst. minusas sumažėjo įnešta suma.

„Šią savaitę dar ir atlyginimą turi pervest, tai bijau, kad ir tie pinigai dings“, - kalbėjo išsigandusi pašnekovė.

Antradienio žinios apie užblokuotą sąskaitą buvo nemaloni Astai gimtadienio dovana. Šventę sugadino aiškinimosi, kas nutiko su sąskaita ir pinigais, vargai.

Moteris pasakojo, kad pamačius, kad negali naudotis savo pinigais sąskaitoje iškart puolė skambinti antstoliams, tačiau šie negalėjo niekuo padėti ir informavo, kad taip nutiko dėl naujai įdiegtos sistemos. Taip pat pabrėžė, kad Asta nėra vienintelė, kurią ištiko tokia bėda.

„Parašyta, kad sąskaita užblokuota Marijampolės apylinkės teismo. Kitą dieną skambinau į teismą. Teismas pasakė, kad nieko neblokavo ir pasiūlė vėl skambinti antstoliams, tačiau ir jie nieko negalėjo padaryti. Dar bandžiau skambinti į banką, bet ir čia sakė, kad padėti negali ir nukreipė į hipoteką, o ten niekas neatsiliepė. Šiandien (ketvirtadienį, rugsėjo 17 d. - red.) skambinau į Teisingumo ministeriją davė kažkokios vedėjos numerį, ten vėl niekas neatsiliepia. Šiandien jau ketvirtadienis, o reikalai nepajudėję“, - su nerimu kalbėjo pašnekovė.

Palietė tūkstančius asmenų ir įmonių

Registrų centras, kuris administruoja naujai įdiegtą PLAIS, informuoja, kad nepatogumų dėl piniginių lėšų apribojimo bankų sąskaitose patyrė apie 2 tūkst. asmenų ir įmonių.

Registrų centras apie naujos sistemos sutrikimus visuomenę informavo antradienį (rugsėjo 15 d.). Trečiadienio rytą, registrų centro teigimu, antstoliai galėjo tęsti savo darbą įprastiniu režimu. Kol bus išspręstos naujosios Antstolių informacinės sistemos (AIS) diegimo problemos, antstoliai darbą tęs sau įprastoje ankstesnės versijos informacinėje sistemoje. Antstoliai taip pat tebeturi galimybę tiesiogiai per Turto arešto aktų registrą (TAAR) inicijuoti arba nutraukti piniginių lėšų apribojimą, kaip tai buvo daroma paskutiniu metu. Per TAAR pateikus naujus antstolių nurodymus, jie Piniginių lėšų apribojimų informacinėje sistemoje (PLAIS) įvykdomi automatiškai, informuoja Registrų centras.

„Verta pažymėti, jog pastarosiomis dienomis plačiai aptariamus PLAIS sutrikimus lemia ne programinės įrangos klaidos, o informacinei sistemai pateiktų duomenų kokybė. Daugumą užfiksuotų problemų su netikėtais ir besidubliuojančiais asmenų ir įmonių piniginių lėšų apribojimais lėmė ligšiolinė antstolių darbo praktika, kuomet įvykdyti antstolių reikalavimai nebuvo panaikinami Turto arešto aktų registre (TAAR), kurį tvarko Centrinė hipotekos įstaiga prie Teisingumo ministerijos. Ilgus metus, kol antstolių ir kitų institucijų sistemos veikė nepriklausomai viena nuo kitos, šios neužbaigtų darbų „uodegos“ liko nepastebėtos, tačiau diegiant PLAIS, kuomet buvo integruoti 19 skirtingų institucijų duomenys apie skolas ir jų išieškojimą, TAAR duomenys apie „neuždarytus“ sąskaitų areštus lėmė pakartotinį buvusių skolininkų piniginių lėšų apribojimą“, - nesklandumų priežastis nurodė Registrų centro atstovas Aidas Petrošius.

Registrų centras, asmenims bei įmonių atstovams, kurie susidūrė su netikėtu ar besidubliuojančiu lėšų apribojimu, rekomenduojama kreiptis į aptarnaujantį banką, kuris suteiks informaciją apie lėšų apribojimo iniciatorių bei apribojimo priežastis. Dėl tolimesnių veiksmų sprendžiant kiekvieną atskirą atvejį derėtų konsultuotis su lėšų apribojimą inicijavusiu antstoliu arba kita institucija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (424)