Iš pirmo žvilgsnio taip gal ir neatrodo, bet šie laiko rijikai atitraukia jūsų dėmesį nuo kasdienių užduočių. Yra trys tipai žmonių, kuriuos patartina kuo greičiau eliminuoti iš kolektyvo.

1. Mėgstantis dramas

Jei jūsų biure nėra mėgstančio dramas, jums pasisekė. Beveik kiekvienoje žmonių grupėje sutinkami tokie individai gyvena tarsi realybės šou. Jiems patinka sukelti chaosą, o pasui sėdėti ir stebėti fejerverkus.

Neretai tenka gesinti ginčus tarp darbuotojų, kuriuos, kaip paaiškėja, sukelia mėgstantis dramas. Kažkas kažką apie jį pasakė, jau jis kaltina, kad kažkas atmetė jo darbą – tokiems individams nuolat reikia jūsų dėmesio.

Deja, mėgstantys dramas ne šiaip švaisto darbuotojo produktyvumą. Jų užkulisiniai pokalbiai dažniausiai negatyvūs, o toks elgesys gali tapti užkrečiamas.

Suvaldyti mėgstančius dramas nelengva, nes jie skleidžia paskalas, gali įtikinti kolegas, kad jų asmeninių pokalbių klausomasi, kad jie smerkiami. Darbdaviams vertėtų kokiu nors būdu fiksuoti incidentus sukeliantį elgesį ir akis į akį pašnekėti su asmeniu, keliančiu konfliktus.

2. Auka

Viena sunkiausių užduočių vadovaujant žmonėms – vadovauti tiems, kurie vaidina auką. Tokie žmonės vengia atsakomybės už savo veiksmus, kad ir kas atsitiktų, kaltina kitus.

Jie visada sugalvos pasiteisinimą, nuolatiniai jų skundai neprasprūsta kolegoms pro ausis, o matydami tokį elgesį, patys gali nejučia perimti tokį elgesio modelį.

Dar slidesnė situacija su darbuotojais, kurie dažnai serga. Kiekvienas darbdavys nori, kad darbuotojai būtų sveiki, tačiau yra žmonių, kurie nori pasinaudoti darbdavio kilnumu ir prisigalvoja įvairių negalavimų, kurie, pasirodo, neturi pagrindo.

Labai dažnai darbdavys iki gal nežino, ar toks asmuo iš tiesų serga, ar tik vengia darbo.

O toks elgesys veikia bendrą atmosferą. Dažnas vieno darbuotojo nebuvimas negali likti nepastebėtas kitų.

Kad nekiltų nemalonumų, vertėtų įvesti reikalavimą, kad po tam tikro skaičiaus dienų būtina gydytojo pažyma.

Žymėkite kiekvieną incidentą, o jei situacija ima kelti nerimą, pakalbėkite su darbuotoju, aiškiai pasakykite, kad jums gali tekti imtis veiksmų.

3. Nonkonformistas (neprisitaikėlis)

Šie maištautojai yra pasiryžę be priežasties laužyti taisykles – nuo pačių paprasčiausių iki svarbiausių. Jei jūsų biure pagal protokolą draudžiama vilkėti marškinėlius su užrašais, šis asmuo apsivilks tokius marškinėlius kiekvieną penktadienį.

Jei yra aiški užduočių atlikimo tvarka, jie būtinai tą tvarką laužys. Vieni verslininkai atlaidesni, kiti griežtesni, tačiau abiem atvejais yra taisyklių, kurių būtina laikytis, norint išsaugoti tvarką ir produktyvumą. Tokiems darbuotojams taisyklės gali atrodyti kaip kontrolė, jie kiekviename žingsnyje norės kelti maištą.

Patartina pagalvoti – gal yra būdas, kaip sutarti su maištininku. Dažnai maištininkai būna nepriklausomi mąstytojai, kurie nori kažką nuveikti pasaulio labui, o ne tik aklai vykdyti nurodymus. Jeigu rasite kompromisą, sugebėsite su juo susitarti, turėsite darbuotoją, kuris padės įmonei augti.

Deja, kartais maištininkai tiesiog nenori klausyti nurodymų, elgiasi tarsi viską žinotų ir nori viską daryti savaip.

Blogiausia, kad toks asmuo neretai jaučiasi lyderiu ir ima nurodinėti kolegoms. Jei nesiimsite priemonių, nonkonformistas savo nepakenčiamu elgesiu gali išstumti kitus darbuotojus.

Ar nonkonformisto elgesys įmonei naudingas, ar ne, darbuotojų moralei tai tikrai turės įtakos. Jie matys, kad kažkas laužo taisykles, o visiems kitiems privalu jų laikytis.

Dėl šios priežasties patartina reikalauti, kad visi darbuotojai laikytųsi taisyklių – ar tai būtų reikalavimai aprangai, ar darbo valandų paisymas ar kt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (175)