Tuo tarpu „Lietuvos geležinkeliai“ komentuoja, kad keliaujančių skaičius išties yra milžiniškas, todėl nuo liepos 1 d. žada kelti bilietų kainas.

Keliavo tiesiog ant grindų

Į DELFI kreipėsi skaitytoja Laura, kuri pasidalino savo patirtimi.

„Per atostogas nusprendžiau keliauti į pajūrį pasiilsėti. Šeštadienio ankstų rytą iškeliavau „Pajūrio ekspresu“ (sezoninio maršruto, vežančio iš Vilniaus į Kretingą ir Klaipėdą, kur laukia autobusas, nuvežantis tiesiai į Palangą ar Kuršių Nerijos kurortus ir atgal – DELFI) į Kretingą, kur autobusas patogiai nuvežė į Palangą. Jokių problemų ir nesklandumų nebuvo.

Trečiadienį nusprendus grįžti namo, „Pajūrio ekspreso“ jau nebuvo, todėl pati nuvykau iki Kretingos geležinkelio stoties. Traukinys turėjo išvažiuoti 16 val. 25 min., stotyje buvau dar prieš 16 val., tačiau mano nuostabai – bilietų nebuvo likę. Viskas buvo išpirkta, kaip man paaiškino.

Paklausus, ką daryti, moteris tik atkirto: ieškokitės kito transporto. Iškart nulėkusi prie autobusų bilietais prekiaujančios pardavėjos, kuri buvo įsikūrusi tame pačiame pastate, išgirdau, kad autobusai į Vilnių šiandien jau nebevažiuoja.

Visiškai pasimetusi nulėkiau atgal prie traukinių bilietų pardavėjos. Ji pranešė, kad yra paliktas jau atspausdintas suaugusiojo bilietas iki Vilniaus, todėl galiu jį nusipirkti.

Taip pat pridūrė, kad kitą kartą bilietus pirkčiau internetu, nes juos išperka labai greitai, o kadangi traukinys tik trijų vagonų, visų norinčiųjų sutalpinti nepavyksta. Ji paminėjo, kad dėl to nuo liepos 1 d. brangs bilietai į pajūrį“, – laiške rašė moteris.
Palanga

Ji stebėjosi, kodėl tuomet nepadidinamas vagonų kiekis ar nepadažninamas reisų kiekis.

„Man labai pasisekė, nes kol laukiau, į stotį atėjo dar ne vienas žmogus, norėjęs vykti traukiniu, tačiau visi jie liko nieko nepešę. Bet geriausias vaizdelis dar tik laukė.

Kitose stotyse lipo vis daugiau žmonių, senyvos moterys bilietus pirko tiesiog traukinyje, o neturinčios kur sėdėti – įsitaisydavo atlenkiamose sėdynėse prie tualeto arba net ant grindų. Kraupu. Sunku įsivaizduoti, kas tada darosi traukiniui grįžtant savaitgalį, kai tokie dalykai vyksta vidury savaitės“, – rašė ji.

Piko metu bilietai brangs

„Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas, Keleivių vežimo direkcijos direktorius Linas Baužys patvirtino, kad piko metu bilietai dar labiau brangs.

„Maršrutų Vilnius-Klaipėda ir Vilnius-Šiauliai traukiniai savaitgaliais važiuoja pilni, darbo dienomis jų užimtumas tam tikru metu taip pat siekia 100 proc. Kad išvengtume tokių situacijų, kai į vienus traukinius sunku gauti bilietų, o kituose laisvų vietų dažniausiai yra, nusprendėme pasiūlyti keleiviams ne piko metu važiuojančiais traukiniais keliauti pigiau“, – teigia L. Baužys.

Šiuo metu maršrutų Vilnius-Klaipėda ir Vilnius-Šiauliai traukiniai skirstomi į ekspreso ir greituosius. Nuo liepos tokios klasifikacijos nebeliks – jie bus skirstomi į piko ir ne piko traukinius.

Maršruto Vilnius-Klaipėda bilietai 2 klase ne piko traukiniais kainuos 14,50 euro, kai dabar kainuoja nuo 14,50 iki 16 eurų, tačiau piko metu brangs ir kainuos 17,40 euro. 2 klasės bilietų kaina ne piko traukiniuose Vilnius-Šiauliai sieks 9,70 euro, kai dabar nuo 9,70 iki 11 eurų, o piko – 11,60 euro.

Nuo liepos 1 d. taip pat brangs ir 1 klasės bilietų kainos. 1 klasės bilietai maršrutu Vilnius-Klaipėda ne piko metu kainuos 22,10 euro (dabar nuo 17 iki 19 eurų), Vilnius-Šiauliai ne piko traukiniuose – 17,10 euro (dabar nuo 12 iki 13 eurų). 1 klasės vietų kaina piko traukiniuose Vilnius-Klaipėda sieks 25 eurus (dabar nuo 17 iki 19 eurų). Bilietai piko traukiniuose Vilnius-Šiauliai 1-ąja klase kainuos 19 eurų (dabar nuo 12 iki 13 eurų).

Tačiau jis pažymėjo, kad nuo liepos 1 d. visiems, perkantiems maršruto Vilnius-Klaipėda-Vilnius bilietus internetu, likus ne mažiau kaip 3 dienoms iki kelionės, bus taikoma 15 proc. nuolaida. Ji, kaip ir anksčiau, bus sumuojama su kitomis „Lietuvos geležinkelių“ taikomomis nuolaidomis bilietams.

Didesnio sąstato traukiniai – tik populiariausiu laiku

„Lietuvos geležinkelių“ Komunikacijos departamento atstovė Novilė Aleksejevaitė pripažino, kad vasaros metu keleivių srautai Vilnius-Klaipėda kryptimi stipriai išauga, o augimas stebimas ne tik savaitgaliais, bet ir šiokiadieniais – ypač nuo savaitės vidurio.

„Populiariausiais laikais darbo dienomis ir savaitgaliais į traukinius Vilnius-Klaipėda išparduodami visi bilietai, todėl keleiviams patariame savo keliones planuoti ir traukinių bilietais pasirūpinti iš anksto – paprasčiausia tai daryti perkant internetu“, – sakė ji.

Ji pažymėjo, kad dėl saugumo reikalavimų parduodami bilietai tik į sėdimas vietas, tačiau skaitytojos matytas vaizdas ant traukinio grindų sėdinčių žmonių yra realus.

„Keleiviams jau sulipus ir traukiniui pajudėjus iš vietos, palydovai nebeturi galimybės išlaipinti keleivius, todėl jiems bilietai visgi parduodami. Tačiau tokie „be vietos“ keliaujantys keleiviai rizikuoja nesilaikydami saugumo reikalavimų“, – komentavo ji.

N. Aleksejevaitė pažymėjo, kad atsižvelgus į augančius keleivių srautus, vasarą nuspręsta maršrutu Vilnius-Klaipėda paleisti didesnio sąstato traukinius – nuo 7 iki 10 vagonų. Tokie traukiniai, anot jos, važiuoja tuo metu, kai link pajūrio ir atgal važiuoja daugiausia keleivių, tačiau kitu laiku jų paleisti „Lietuvos geležinkeliai“ negali.

„Didesnių traukinių sąstatų, nei dabar, skirti negalime dėl saugumo apribojimų. Taip pat šią vasarą į pajūrį važiuoja papildomi traukiniai savaitgaliais – Pajūrio ekspresas. Tad kiek turime galimybių, tiek skyrėme traukinių ir papildomų vagonų pajūrio kryptimis“, – sakė ji.

Taip pat ji komentavo, kad nepaisant didelio šio maršruto užimtumo, jis bendrovei taip pat yra nuostolingas, kaip ir visi kiti keleiviniai maršrutai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (605)